Biòpsia di a vejiga
Cuntenutu
- Perchè una biopsia di a vejiga hè fatta
- I risichi di una biopsia di a vejiga
- Cumu preparalli per una biòpsia di a vejiga
- Cumu hè realizata una biopsia di a vejiga
- Seguità dopu à una biopsia di a vejiga
Chì hè una biopsia di a vejiga?
A biopsia di a vejiga hè una prucedura chirurgica diagnostica in a quale un duttore rimuove e cellule o tessuti da a vostra vescica per esse testati in un laboratorio. Ciò implica tipicamente l'inserimentu di un tubu cù una fotocamera è una agulla in l'uretra, chì hè l'apertura in u vostru corpu attraversu a quale l'urina hè espulsa.
Perchè una biopsia di a vejiga hè fatta
U vostru duttore cunsiglierà probabilmente una biopsia di a vescica se suspetta chì i vostri sintomi ponu esse causati da u cancheru di a vescica. I sintomi di u cancheru di a vejiga includenu:
- sangue in l'urina
- urinazione frequente
- urinazione dulurosa
- lumbalgia
Sti sintomi ponu esse causati da altre cose, cum'è una infezzione. Una biopsia hè fatta se u vostru duttore suspetta fermamente u cancheru o trova u cancheru attraversu altri testi, menu invasivi,. Avarete testi di a vostra urina è alcuni testi di imaging, cum'è una radiografia o CT scan, prima di a procedura. Queste prove aiutanu u vostru duttore à determinà s'ellu ci sò cellule cancerose in a vostra urina o una crescita in a vostra vescica. E scansioni ùn ponu sapè se a crescita hè cancerosa. Chì pò esse determinatu solu quandu u vostru campione di biopsia hè rivedutu in un laboratorio.
I risichi di una biopsia di a vejiga
Tutte e prucedure mediche chì implicanu a rimozione di tissuti vi mettenu in periculu di sanguinamentu è infezioni. A biopsia di a vejiga ùn hè micca diversa.
Dopu a vostra biopsia di a vejiga, pudete avè sangue o coaguli di sangue in a vostra urina. Questu dura tipicamente per dui o trè ghjorni dopu à a procedura. Bevendu assai liquidi vi aiuterà à lavà questi.
Pudete ancu avè una sensazione di brusgiu quandu urinate. Questu hè megliu trattatu cù medicinali anti-dolore senza prescrizione (OTC). U vostru duttore pò prescrive analgesici più forti se ne avete bisognu.
Cumu preparalli per una biòpsia di a vejiga
Prima di a vostra biopsia, u vostru duttore piglierà a vostra storia medica è farà un esame fisicu. Durante questu tempu, informate u vostru duttore di tutti i medicinali chì pigliate, cumprese droghe OTC, medicinali prescritti è supplementi.
U vostru duttore pò urdinà di evità liquidi per un certu tempu prima di a vostra procedura. Assicuratevi di seguità queste struzzioni è qualsiasi altre chì u vostru duttore vi dà.
Quandu ghjunghjite per a vostra biopsia, cambierete in un vestitu d'ospedale. U vostru duttore vi dumanderà ancu di urinare prima di a procedura.
Cumu hè realizata una biopsia di a vejiga
A prucedura dura tipicamente circa 15 à 30 minuti. Pudete avè a biòpsia in l'uffiziu di u duttore o in un uspidale.
Prima, sarete pusatu in una sedia speciale chì vi mette in una pusizione reclinata. U vostru duttore purificherà è annurisce a vostra uretra cù un analgésicu topicu, o una crema numbing.
Durante a prucedura, u vostru duttore aduprà un cistoscopiu. Questu hè un picculu tubu cù una fotocamera chì hè inserita in a vostra uretra. In l'omi, l'uretra hè in punta di u pene. In e donne, hè situatu ghjustu sopra l'apertura vaginale.
L'acqua o una soluzione salina attraverseranu u cistoscopiu per riempie a vostra vescica. Pudete sente a necessità di urinare. Questu hè normale. U vostru duttore vi dumanderà nantu à i sentimenti chì avete. Questu aiuta à determinà a causa di i vostri sintomi.
Una volta chì u vostru duttore gonfia a vostra vescica cù acqua o una soluzione salina, ponu ispezionà u muru di a vescica. Durante sta ispezione, u vostru duttore userà un strumentu speciale nantu à u cistoscopiu per rimuovere una piccula parte di u muru di a vescica da testà. Questu pò causà un sensu di pizzicatura.
Pudete ancu avè una leggera quantità di dolore quandu u strumentu hè rimossu.
Seguità dopu à una biopsia di a vejiga
Di solitu ci vole uni pochi di ghjorni per chì i risultati sianu pronti. Dopu, u vostru duttore vulete discuterà cun voi i risultati di i test.
U vostru duttore circarà e cellule cancerose in u campione di biopsia. Sì avete u cancheru di a vejiga, a biopsia aiuta à determinà duie cose:
- invasività, chì hè quantu u cancheru hà avanzatu in u muru di a vejiga
- grade, chì hè quantu e cellule di u cancheru sembranu cume cellule di a vescica
U cancheru di bassa qualità hè più faciule da trattà chè u cancheru di alta qualità, chì si verifica quandu e cellule sò ghjunte à u puntu induve ùn sembranu più cum'è cellule normali.
U numeru di cellule tumorali è a misura di a so presenza in u vostru corpu aiutanu à determinà u stadiu di u cancer. Puderete bisognu di altre prove per aiutà u vostru duttore à cunfirmà a scuperta di a biopsia.
Quandu u vostru duttore cunnosce u gradu è l'invasività di u vostru cancheru, ponu megliu pianificà u vostru trattamentu.
Arricurdatevi, micca tutte l'anomalie in a vescica sò cancerose. Se a vostra biopsia ùn mostra micca u cancheru, pò aiutà à determinà se un'altra complicazione hè a causa di i vostri sintomi, cume:
- una infizzione
- cisti
- ulceri
- diverticula di a vejiga, o crescita di palloncinu nantu à a vejiga
Chjamate u vostru duttore se avete sangue in l'urina dopu trè ghjorni. Duvete ancu chjamà u vostru duttore se avete:
- una sensazione di brusgiu quandu urinate dopu u secondu ghjornu
- una frebba
- brividi
- urina torbida
- urina puzzolente
- grossi coaguli di sangue in a vostra urina
- novi dolori in u spinu bassu o in l'anca
Ùn duverete micca fà sessu per duie settimane dopu a vostra biopsia. Bei assai liquidi, è evite eventi di elevazione pesante è attività faticosa per 24 ore dopu a procedura.