L'emorragia dopu a tonsillectomia hè nurmale?
Cuntenutu
- Perchè stò sanguinendu dopu à a mo tonsillectomia?
- Tipi di sanguinamentu dopu à l'ammigdalectomia
- Emorragia primaria post-tonsillectomia
- Emorragia secondaria post-tonsillectomia
- Chì devu fà se vedu sangue?
- Quandu devu chjamà u duttore?
- Devu andà in ER?
- Adulti
- Chjamate 911 o andate in ER si sperimentate:
- I zitelli
- Ci sò altre cumplicazioni dopu à l'ammigdalectomia?
- Frebba
- Infezzione
- Dolore
- Nausea è vomitu
- Difficultà à respirà
- Cosa ci vole à aspettà dopu à una tonsillectomia
- Ghjorni 1-2
- Ghjorni 3-5
- Ghjorni 6-10
- Ghjorni 10+
- Quantu dura a recuperazione?
- I zitelli
- Adulti
- U Takeaway
Panoramica
Un sanguinamentu minore dopu à una tonsillectomia (rimozione di l'ambienti) pò esse nunda di cui preoccupassi, ma in certi casi, u sangu pò indicà una emergenza medica.
Se voi o u vostru zitellu avete avutu recentemente una tonsillectomia, hè impurtante di capisce quandu u sanguinamentu significa chì duvete chjamà u vostru duttore è quandu duvete andà in ER.
Perchè stò sanguinendu dopu à a mo tonsillectomia?
Hè più prubabile di sanguinà piccule quantità subitu dopu a chirurgia o circa una settimana dopu quandu e croste di a chirurgia cadenu. Tuttavia, i sanguinamenti ponu accade in ogni mumentu durante u prucessu di recuperu.
Per questa ragione, per e prime duie settimane dopu a chirurgia, voi o u vostru zitellu ùn duvite micca lascià a cità o andà in ogni locu chì ùn pudete micca ghjunghje rapidamente à u vostru duttore.
D'appressu à a Clinica Mayo, hè cumunu di vede piccule stacche di sangue da u nasu o in a saliva dopu à l'amigdalectomia, ma u sangue rossu chjaru hè un prublema. Puderia indicà una complicazione seria chjamata hemorragia post-tonsillectomia.
L'emorragia hè rara, accade in circa 3,5 per centu di e chirurgie, è hè più cumuna in adulti chè in zitelli.
Tipi di sanguinamentu dopu à l'ammigdalectomia
Emorragia primaria post-tonsillectomia
L'emorragia hè un'altra parola per un sanguinamentu significativu. Sì u sanguinamentu accade in 24 ore dopu à una tonsillectomia, hè chjamata emorragia primaria post-tonsillectomia.
Ci sò cinque arterie primarie chì furniscenu sangue à e vostre tonsille. Sì i tessuti chì circundanu e tonsille ùn si cumpressenu micca è formanu una crosta, queste arterie ponu cuntinuà à sanguinà. In rari casi, u sangu pò esse fatale.
I segni di emorragia primaria subitu dopu à una tonsillectomia includenu:
- sanguinamentu da a bocca o da u nasu
- ingolle frequenti
- vomitu sangue rossu rossu o marrone scuru
Emorragia secondaria post-tonsillectomia
Trà 5 è 10 ghjorni dopu à una tonsillectomia, e vostre croste cumincieranu à cascà. Questu hè un prucessu cumpletamente normale è pò causà una piccula quantità di sangu. U sanguinamentu da e croste hè un tippu di emorragia secondaria post-tonsillectomia perchè si verifica più di 24 ore dopu a chirurgia.
Duvete aspettà di vede macchie di sangue seccu in a vostra saliva mentre e croste falanu. U sanguinamentu pò accade ancu se e croste falanu troppu prestu. E vostre croste sò più propensi à cascà prestu se diventate disidratati.
Sì avete sanguinatu da a bocca prima di cinque ghjorni dopu a chirurgia, cuntattate subitu u vostru duttore.
Chì devu fà se vedu sangue?
E piccule quantità di sangue scuru o sangue seccu in saliva o vomitu ùn ponu micca esse causa di preoccupazione. Cuntinuà à beie liquidi è riposa.
D’altronde, vede u sangue frescu è rossu brillanti in i ghjorni dopu à l’amigdalectomia hè primurosu. Sì sanguinate da a bocca o da u nasu è u sangu ùn si ferma, stà calmu. Risciacquate delicatamente a bocca cù acqua fredda è mantenite a testa elevata.
Se u sanguinamentu cuntinua, cercate assistenza medica immediata.
Se u vostru zitellu hà un sanguinamentu da a gola chì hè un flussu rapidu, girate u zitellu annantu à u so latu per assicurassi chì u sanguinamentu ùn ostaculi micca a respirazione è poi chjamate u 911.
Quandu devu chjamà u duttore?
Dopu a cirurgia, cuntattate u vostru duttore se sperimentate i seguenti:
- sangue rossu luminosu da u nasu o di a bocca
- vomitu sangue rossu luminosu
- frebba superiore à 102 ° F.
- incapacità di manghjà o di beie qualcosa per più di 24 ore
Devu andà in ER?
Adulti
Sicondu un studiu di u 2013, l'adulti anu una probabilità più grande di sperimentà sanguinamentu è dolore dopu l'amigdalectomia di i zitelli. U studiu hà cunsideratu specificamente a prucedura di tonsillectomia di saldatura termica.
Chjamate 911 o andate in ER si sperimentate:
- vomitu severu o vomitu di coaguli di sangue
- un aumentu improvvisu di sangu
- sanguinamentu chì hè continuu
- difficultà per respirà
I zitelli
Se u vostru zitellu sviluppa una rash o diarrea, chjamate u duttore. Se vedite coaguli di sangue, più di alcune strisce di sangue rossu brillanti in u so vomitu o saliva, o u vostru zitellu vomita sangue, chjamate 911 o andate immediatamente à l'urgenza.
Altri motivi per visità l'ER per i zitelli includenu:
- incapacità di tene i liquidi falati per parechje ore
- difficultà per respirà
Ci sò altre cumplicazioni dopu à l'ammigdalectomia?
A maiò parte di e persone si recuperanu da una tonsillectomia senza prublemi; in ogni casu, ci sò uni pochi di cumplicazioni chì duvete guardà. A maiò parte di e cumplicazioni richiedenu un viaghju à u duttore o à a sala d'urgenza.
Frebba
Una frebba di bassa qualità finu à 101 ° F hè cumuna per i primi trè ghjorni dopu a chirurgia. Una frebba chì supera i 102 ° F puderia esse un segnu d'infezzione. Chjamate u vostru duttore o u duttore di u to figliolu se a frebba cresce cusì.
Infezzione
Cum'è cù a maiò parte di l'operazioni, l'ammigdalectomia porta un risicu d'infezzione.U vostru duttore pò prescrive antibiotici post-operatorii per aiutà à prevene infezioni.
Dolore
Ognunu hà u dulore in a gola è l'arechje dopu à una tonsillectomia. U dulore pò aggravassi circa trè o quattru ghjorni dopu a chirurgia è migliurà in pochi ghjorni.
Nausea è vomitu
Puderete avere nausea è vomità in e prime 24 ore dopu a chirurgia per anestesia. Pudete vede una piccula quantità di sangue in u vostru vomitu. Nausea è vomitu si ne vanu generalmente dopu à l'effetti di l'anestesia.
U vomitu pò causà disidratazione. Se u vostru zitellu mostra segni di disidratazione, chjamate u vostru duttore.
I segni di disidratazione in un zitellu o in un zitellu sò:
- urina scura
- senza urina per più di ottu ore
- pienghjendu senza lacrime
- labbre secche è crepate
Difficultà à respirà
U gonfiore in gola pò fà respirà un pocu scomudu. Sì a respirazione diventa difficiule, tuttavia, duvete chjamà u vostru duttore.
Cosa ci vole à aspettà dopu à una tonsillectomia
Pudete aspettà chì i seguenti succedanu durante a vostra recuperazione:
Ghjorni 1-2
Probabilmente sarete assai stanchi è groggy. A vostra gola si senterà dolorosa è gonfia. U riposu hè imperativu durante stu tempu.
Pudete piglià acetaminofene (Tylenol) per aiutà à riduce u dolore o febbre minore. Ùn pigliate micca l'aspirina o qualsiasi medicamentu antiinflamatoriu non steroidale (AINE) cum'è ibuprofene (Motrin, Advil) chì questu puderà aumentà u risicu di sangu.
Assicuratevi di beie assai liquidi è evite di manghjà alimenti solidi. I cibi friddi cum'è ghiaccioli è ghjacciu ponu esse assai cunsulatori. Se u vostru duttore hà prescrittu antibiotici, pigliate cum'è indicatu.
Ghjorni 3-5
U vostru dulore à a gola pò peghju trà i trè è i cinque ghjorni. Duvete cuntinuvà à ripusassi, beie assai liquidi, è manghjà una dieta di cibi dolci. Un pacchettu di ghjacciu pusatu annantu à u to collu (collu di ghjacciu) pò aiutà cù u dulore.
Duvete cuntinuà à piglià antibiotici cumu prescrittu da u vostru duttore finu à chì a prescrizione hè finita.
Ghjorni 6-10
Quandu e vostre croste maturanu è cadenu, puderete sperimentà una piccula quantità di sangu. E piccule macchie rosse di sangue in a vostra saliva sò cunsiderate normali. U vostru dulore deve diminuisce cù u tempu.
Ghjorni 10+
Ricumincierete à sentesi nurmale torna, ancu se pudete avè una piccula quantità di dulore à a gola chì si ne và à pocu à pocu. Pudete vultà à a scola o travaglià una volta manghjatu è biatu dinò di modu nurmale.
Quantu dura a recuperazione?
Cum'è cù qualsiasi cirurgia, u tempu di recuperu pò varià significativamente da persona à persona.
I zitelli
I zitelli puderianu ricuperà più veloci chè l'adulti Alcuni zitelli ponu vultà à a scola in dece ghjorni, ma altri ponu piglià finu à 14 ghjorni prima ch'elli sianu pronti.
Adulti
A maiò parte di l'adulti si recuperanu cumpletamente in duie settimane dopu à una tonsillectomia. Tuttavia, l'adulti ponu avè un risicu più elevatu di sperimentà complicazioni paragunatu à i zitelli. L'Adulti ponu ancu sperimentà più dolore durante u prucessu di recuperu, chì puderia purtà à un tempu di recuperu più longu.
U Takeaway
Dopu una tonsillectomia, tipiche macchie di sangue scuru in a vostra saliva o alcune strisce di sangue in u vostru vomitu. Una piccula quantità di sanguinamentu hè ancu prubabile di accade circa una settimana dopu a chirurgia quandu e vostre croste maturanu è cadenu. Questu ùn hè micca qualcosa per esse alarmatu.
Duvete chjamà un duttore se u sanguinamentu hè rossu chjaru, più severu, ùn ferma micca, o sì avete ancu una febbre alta o vomitu significativu. Bere assai liquidi in i primi ghjorni dopu a chirurgia hè u megliu chì pudete fà per alleviare u dolore è aiutà à prevene cumplicazioni di sangu.