Pois nantu à a lingua: chì pò esse è chì fà
Cuntenutu
- 1. Inflammazione o irritazione di e papille gustative
- 2. Tordulu
- 3. Candidasi orale
- 4. HPV
- 5. Canceru di a bocca
E palle nantu à a lingua cumpariscenu di solitu per via di u cunsumu di cibi assai caldi o acidi, irritendu e papille gustative, o ancu per via di u morsu in a lingua, chì pò causà dolore è fastidiu per parlà è masticà, per esempiu. Sti balli di solitu spariscenu spontaneamente dopu un pocu tempu. Tuttavia, e palle nantu à a lingua ponu ancu riprisentà l'infezione da HPV o ancu u cancheru di a bocca, è devenu esse investigate da u duttore è, cusì, u trattamentu hà iniziatu.
E principali cause di palle nantu à a lingua sò:
1. Inflammazione o irritazione di e papille gustative
E papille gustative sò piccule strutture prisenti nantu à a lingua rispunsevuli di u gustu. Tuttavia, per via di l'ansietà, u cunsumu di alimenti assai acidi o caldi o l'usu di e sigarette, per esempiu, ci pò esse infiammazione o irritazione di queste papille, chì si traduce in l'apparizione di palline rosse nantu à a lingua, diminuzione di u gustu è, à volte, dolore quandu si lavanu i denti.
Cosa da fà: In casu chì e palle rosse nantu à a lingua rapprisentanu infjammazione o irritazione di e papille gustative, hè impurtante andà à u duttore per evità infezioni pussibuli, è ancu per evità u cunsumu di alimenti chì ponu aggravà sta situazione, cum'è ananas, kiwi o caffè caldu, per esempiu.
2. Tordulu
E ferite di i Canker sò piccule palle ulcerate piatte chì ponu apparisce in ogni locu in a bocca, cumpresa a lingua, è chì ponu causà un disagiu quandu si manghja è si parla. E ferite di u Canker ponu nasce per via di parechje situazioni, cum'è un aumentu di u pH di a bocca per via di una cattiva digestione, morsu in lingua, stress, usu di dispositivi dentali è carenza di vitamine. Amparate più nantu à u tordu in a lingua.
Cosa da fà: E ferite tipiche spariscenu di solitu in pochi ghjorni, tuttavia, sì sò grossi o ùn guariscenu micca, hè raccomandatu d'andà à u duttore per chì u megliu trattamentu possa esse investigatu è stabilitu. Eccu alcuni consiglii per sbarrazzassi di u tordu rapidamente.
3. Candidasi orale
A candidiasi orale, cunnisciuta ancu cum'è tordu, hè una malattia causata da una proliferazione aumentata di u fungu in bocca, purtendu à a furmazione di placche bianche è pellet in gola è lingua. Questa infezzione hè più cumuna in i zitelli, per via di u poviru sviluppu di u sistema immunitariu è di una poca igiene di a bocca dopu allattà, è in adulti chì anu un sistema immunitariu compromessu. Amparate à identificà è trattà a candidiasi orale.
Cosa da fà: Quandu si nota a presenza di placche bianche in bocca, hè impurtante andà à u duttore per chì u trattamentu possa esse iniziatu, chì di solitu si face cù antifungali, cum'è Nistatina o Miconazole. Inoltre, hè impurtante di eseguisce currettamente l'igiene orale. Verificate cumu si lavanu i denti currettamente.
4. HPV
U VPH hè una malattia di trasmissione sessuale chì a manifestazione clinica più cumuna hè l'apparizione di verruche nantu à a regione genitale. Tuttavia, l'infezzione da HPV pò purtà à l'apparizione di piaghe o pellet da u latu di a lingua, di e labbre è di u tettu di a bocca. E piaghe in bocca ponu avè u listessu tonu di a pelle o avè un culore rossu o biancu, è ponu esse simili à u feritu. Amparate più nantu à u VPH in bocca.
Cosa da fà: Quandu i primi sintomi di HPV sò identificati, hè impurtante andà à u duttore per chì u trattamentu pò esse iniziatu, chì si face cù l'usu di unguenti specifici chì devenu esse aduprati ogni ghjornu in cunfurmità cù i cunsiglii medichi. Vede cumu si face u trattamentu per l'HPV.
5. Canceru di a bocca
Unu di i sintomi di u cancheru orale hè l'apparizione di piccule palline nantu à a lingua, simile à a ferita, chì ferenu, sanguinanu è crescenu cù u tempu. Inoltre, ponu esse osservate macchie rosse o bianche in gola, gengive o lingua è piccule ferite superficiali, chì ponu rende difficiule per a persona a masticà è parlà. Cunnosce altri sintomi di u cancheru di a bocca.
Cosa da fà: Se i sintomi ùn smariscenu micca in 15 ghjorni, hè impurtante cunsultà un medicu generale o un dentistu per chì u diagnosticu è u trattamentu possanu esse iniziati, ciò chì in questu casu si face cù a rimozione di u tumore seguitatu da sessioni di radio o di chimioterapia. Vede quale sò l'opzioni di trattamentu per u cancheru di a bocca.