Cosa hè u botox (tossina botulinum), à chì serve è cumu funziona
Cuntenutu
U Botox, cunnisciutu ancu cum'è tossina botulinica, hè una sustanza chì pò esse aduprata in u trattamentu di parechje malatie, cum'è microcefalia, paraplegia è spasmi musculari, perchè hè capace di prevene a cuntrazzione musculare è agisce favurendu a paralisi musculare temporanea, chì aiuta à riduce i sintomi relativi à queste situazioni.
Inoltre, cume funziona inibendu stimuli neuronali legati à a contrazione musculare, u botox hè ancu ampiamente adupratu cum'è prucedura estetica, principalmente per riduce e rughe è i marchi di espressione. Dopu l'applicazione di u botox, a regione hè 'paralizzata' per circa 6 mesi, ma hè pussibule chì u so effettu cummencia à diminuisce un pocu prima o dopu, secondu u locu, necessitendu una nova applicazione di botox per mantene i risultati.
A tossina botulinica hè una sustanza prodotta da u batteriu Clostridium botulinum è, dunque, u so usu deve esse fattu solu sottu cunsiglii medichi, postu chì hè pussibule di fà una valutazione sanitaria cumpleta è di valutà i risichi in relazione à l'usu di sta tossina.
Per chì ghjè
U botox pò esse adupratu per parechje situazioni, tuttavia hè impurtante chì si faci sottu a guida di u duttore, perchè una grande quantità di sta tossina pò avè l'effettu oppostu di u desideratu è prumove a paralisi musculare permanente, caratterizendu a malatia botulisimu. Capite ciò chì hè è chì sò i sintomi di u botulismu.
Cusì, alcune situazioni chì l'usu di a tossina botulinum in piccule quantità pò esse raccomandatu da u duttore sò:
- Cuntrollu di u blefarospasmu, chì cunsiste à chjude l'ochji in modu vigorosu è incontrollatu;
- Riduzzione di sudazione in casu d'iperidrosi o bromidrosi;
- Currezzione di u strabismu oculare;
- Cuntrolla u bruxismu;
- Spasmi facciali, chjamati tic nervosi;
- Riduzzione di salivazione eccessiva;
- Cuntrollu di a spasticità in e malatie neurologiche cum'è a microcefalia.
- Diminuzione di u dolore neuropatic;
- Relaxate a cuntrazzione musculare eccessiva per via di colpu;
- Diminuzione di i tremuli in casu di Parkinson;
- Lotta à a balbuzia;
- Cambiamenti in a regione cumuna temporomandibulare;
- Cumbattà u lombalgia cronica è in casu di dolore miofasciale;
- Incontinenza urinaria causata da a vejiga nervosa.
Inoltre, l'applicazione di botox hè abbastanza populare in estetica, essendu indicata per prumove un surrisu più armoniu, riducendu l'apparenza di gengive, è per trattà e rughe è e linee di spressione. Hè impurtante chì l'usu di botox in estetica sia fattu sottu a guida di un dermatologu o di un altru prufessiunale furmatu per l'applicazione di a tossina, postu chì hè pussibule d'ottene un risultatu più soddisfacente.
Amparate più nantu à l'usu di u botox in l'armonizazione facciale guardendu u video seguente:
Cumu funziona
A tossina botulinica hè una sustanza prodotta da u batteriu Clostridium botulinum chì, quandu in grande quantità in u corpu, pò purtà à u sviluppu di u botulismu, chì pò causà gravi complicazioni sanitarie.
D'altra parte, quandu sta sostanza hè iniettata intramuscularmente in basse concentrazioni è à a dose raccomandata, a tossina pò bloccà i segnali nervosi relativi à l'origine di u dolore è prumove u rilassamentu musculare. Sicondu a dosa aduprata, i musculi affettati da a tossina diventanu flaccosi o paralizzati è in più di l'effettu lucale, chì a tossina si pò sparghje attraversu i tessuti, altre zone ponu esse ancu influenzate, diventendu flaccide o ancu paralizate.
Ancu se ci pò esse paralisi lucale, postu chì sò amministrate piccule quantità di tossina botulinum, l'effettu di u botox hè tempurariu, cusì chì per avè l'effettu torna, una nova applicazione hè necessaria.
Possibili risichi
U botox deve esse applicatu solu da u duttore per via di u fattu chì hè impurtante di fà una valutazione cumpleta di u statu di salute è di verificà a quantità ideale da aduprà in u trattamentu per ch'ellu ùn ci sia effetti avversi.
Questu hè chì quandu a tossina hè ingerita, pò purtà à fallimentu di respirazione è a persona pò more da l'asfissia, ciò chì pò accade ancu quandu una grande quantità di sta tossina hè injectata, è ci pò esse paralisi di altri organi.
Inoltre, u botox ùn deve esse effettuatu in casu d'allergia à a tossina botulinum, in casu di reazione allergica dopu l'usu precedente, gravidanza o infezione in u locu chì deve esse applicatu, è ùn deve micca esse adupratu da e persone chì anu malatie autoimmune , postu chì ùn si sà cumu l'organisimu reagisce à a sustanza.