Brucellosi: chì hè, cumu hè a trasmissione è u trattamentu
Cuntenutu
A Brucellosi hè una malattia infettiva causata da batteri di u genaru Brucella chì pò esse trasmessu da l'animali à l'omu principalmente per l'ingestione di carne contaminata pocu cotta, latticini casani non pasturizzati, cum'è u latte o u furmagliu, è ancu per trasmissione per inalazione di batteri o cuntattu direttu cù e secrezioni di un animale infettu, chì porta à l'apparizione di sintomi chì ponu esse simili à a gripe, cum'è febbre alta, mal di testa è dolore musculare.
A trasmissione di a brucellosi da persona à persona hè assai rara è, dunque, i prufessiunali chì travaglianu cù l'animali, cum'è veterinarii, agricultori, pruduttori di latte, macellarii o microbiologi sò in un risicu più grande di esse contaminati. A brucellosi umana hè curabile quandu u so trattamentu hè fattu pocu dopu a diagnosi è di solitu implica l'usu di antibiotici per circa 2 mesi o secondu a guida di u duttore.
Cumu hè a trasmissione
A Brucellosi hè una malattia infettiva chì pò esse acquistata per cuntattu cù secrezioni, urina, sangue è resti placentari di animali infetti. Inoltre, i batteri ponu esse acquistati per mezu di u cunsumu di prudutti lattichi micca pasturizzati, u cunsumu di carne pocu cotta, durante a pulizia di e stalle, durante u muvimentu di l'animali o in i macelli.
Perchè u batteriu si trova più spessu in animali cum'è vacche, pecure, porci o boi, agricultori è persone chì travaglianu cun sti animali, è prufessiunali di laburatoriu chì travaglianu analisendu campioni di questi animali, sò più propensi à acquistà i batteri è sviluppà a malattia malatia.
Principali sintomi
I sintomi di brucellosi varienu secondu u stadiu di a malattia, chì pò esse acuta o cronica. In a fase aguda, i sintomi ponu esse simili à quelli di l'influenza, cum'è febbre, brividi, debolezza, mal di testa è stanchezza, per esempiu.
Se a malatia ùn hè micca identificata è, di conseguenza, u trattamentu ùn hè micca iniziatu, a brucellosi pò avanzà finu à a fase cronica, in cui ci sò altri sintomi, cume u dolore articulare, a perdita di pesu è a febbre costante. Cunnosce altri sintomi di brucellosi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a brucellosi hè generalmente fattu cù antibiotici per circa 2 mesi, essendu generalmente raccomandatu da u medicu generale o da l'infettologu l'usu di Tetraciclina associata à antibiotici di a classe di aminoglicosidi o Rifampicina. U trattamentu cù antibiotici hè fattu solu quandu a malattia hè cunfirmata per evità l'usu inutile di antibiotici è, di cunsiguenza, resistenza batterica.
Inoltre, hè impurtante di aduttà alcuni cumpurtamenti, cum'è per evità u cunsumu di latticini casani non pasturizzati, cum'è u latte, u furmagliu, u butiru o u ghjacciu per evità di cuntaminazione ulteriore.
U vaccinu per a brucellosi in l'omu ùn esiste micca, ma ci hè un vaccinu per boi, vitelli, vacche è pecure trà 3 è 8 mesi di età, chì deve esse amministratu da un veterinariu è chì li prutegge da a malattia, impedendu a trasmissione di u malatia per l'omu.
A Brucellosi hè una malattia chì pò purtà à cumplicazioni gravi s'ella ùn hè micca trattata currettamente, cum'è l'epatite, l'anemia, l'artrite, a meningite o l'endocardite.
Cumu evità
Per evità a brucellosi hè sempre cunsigliatu di ingerà latte è derivati pasturizati, chì hè l'unicu modu per garantisce chì questi alimenti sò sicuri per u cunsumu è ùn anu micca i batteri chì causanu a brucellosi. Inoltre, per evità u cuntagiu da i batteri, duvete:
- Evite di cunsumà carne pocu cotta;
- Evite di cunsumà qualsiasi alimentu crudu di latte;
- Usate guanti, occhiali, grembiule è maschera quandu manipulate animali malati, morti o durante u partu;
Evite di cunsumà prudutti casgili micca pasturizati, cum'è latte casanu, furmagliu, ghjacciu o burru.
Queste misure anu per prevene a trasmissione di a malattia o una nova contaminazione, se a persona hè già stata malata.