Chì hè CA 27.29 è per chì serve
Cuntenutu
CA 27.29 hè una proteina chì hà a so concentrazione aumentata in alcune situazioni, principalmente in a recidiva di u cancheru di u senu, essendu, dunque, cunsiderata un marcatore tumorale.
Stu marcatore hà praticamente e stesse caratteristiche di u marcatore CA 15.3, tuttavia hè più vantaggiosu in quantu à u diagnosticu precoce di recidiva è di non risposta à u trattamentu contr'à u cancheru di u senu.
Per chì ghjè
L'esame CA 27-29 hè di solitu dumandatu da u duttore per monitorà i pazienti precedentemente diagnosticati cun cancru di senu in stadiu II è III è chì anu dighjà principiatu u trattamentu. Cusì, stu marcatore tumorale hè dumandatu per identificà a recurrenza di u cancheru di u senu è a risposta à u trattamentu precoce, cù 98% di specificità è 58% di sensibilità.
Malgradu avè una bona specificità è sensibilità in quantu à l'identificazione di a recidiva, questu marcatore ùn hè micca assai specificu quandu si tratta di u diagnosticu di u cancheru di u senu, è deve esse adupratu in cungiunzione cù altri testi, cume a misurazione di u CA 15-3 marcatore, AFP è CEA, è mammografia. Vede chì testi rilevanu u cancheru di u senu.
Cumu hè fattu
L'esame CA 27-29 hè fattu raccogliendu un picculu campione di sangue in un stabilimentu adattatu, è u campione deve esse inviatu à u laboratoriu per analisi.
U valore di riferenza dipende da a metodulugia di l'analisi, chì pò varià secondu i laburatorii, cù u valore di riferenza nurmale chì hè menu di 38 U / mL.
Chì pò esse u risultatu cambiatu
I risultati sopra 38 U / mL sò di solitu indicativi di a recidiva di u cancheru di u senu o di a pussibilità di metastasi. Inoltre, pò indicà chì ci hè resistenza à u trattamentu, è hè necessariu per u duttore di rivalutà u paziente per stabilisce un altru approcciu terapeuticu.
I valori ponu ancu esse mudificati in altri tippi di cancheru, cum'è u cancheru di l'ovariu, u cervice, rene, fegatu è pulmone, in più di altre condizioni benigne, cum'è l'endometriosi, a presenza di cisti in l'ovariu, a malattia benigna di u senu , calculi renali è malatie di fegatu. Cusì, per chì u diagnosticu di u cancheru di u senu sia pussibule, u duttore richiede di solitu testi addiziunali, cum'è mammografia è a misurazione di u marcatore CA 15.3. Amparate più nantu à l'esame CA 15.3.