7 esami chì u neonatu deve fà
Cuntenutu
- 1. Prova di pedi
- 2. Pruvenza di l'arechja
- 3. Test oculare
- 4. Tipografia di sangue
- 5. Pocu test di core
- 6. Test di lingua
- 7. Pruvenza di l'anca
Subitu dopu a nascita, u zitellu hà bisognu di fà una seria di testi per identificà a presenza di cambiamenti chì indicanu a presenza di malatie genetiche o metaboliche, cume a fenilchetonuria, l'anemia falciforme è l'ipotiroïdismu congenitu, per esempiu. Inoltre, sti testi ponu aiutà à identificà i prublemi di vista è di udizione è a presenza di una lingua attaccata, per esempiu.
I test obbligatori per u neonatu sò u test di pedi, a tipografia di sangue, l'arechja, l'ochji, u picculu core è a prova di a lingua è sò indicati ghjustu in a prima settimana di vita, preferibilmente sempre in a maternità, perchè s'ellu hè sò identificati, u trattamentu pò esse iniziatu immediatamente dopu, prumove u sviluppu normale è a qualità di vita di u zitellu.
1. Prova di pedi
U test di a puntura di u taccu hè un test obligatoriu, indicatu trà u 3u è u 5u ghjornu di a vita di u zitellu. U test hè fattu da gocce di sangue prelevati da u calcagnu di u zitellu è serve per identificà malatie genetiche è metaboliche, cume fenilchetonuria, ipotiroidismu congenitu, anemia falciforme, iperplasia surrenale congenita, fibrosi cistica è carenza di biotinidasi.
Ci hè ancu u test di u tallone allargatu, chì hè indicatu quandu a mamma hà avutu una alterazione o infezzione durante a gravidanza, è hè impurtante chì u zitellu sia testatu per altre malatie. Questu esame ùn face micca parte di l'esami gratuiti obbligatori è deve esse effettuatu in cliniche private.
Amparate più nantu à u test di pichju di u taccu.
2. Pruvenza di l'arechja
U test di l'arechja, chjamatu ancu screening uditivu neonatale, hè un esame obbligatoriu è offertu gratuitamente da u SUS, chì hà per scopu di identificà i disordini di l'audizione in u zitellu.
Questa prova hè fatta in maternità, preferibbilmente trà 24 è 48 ore di a vita di u zitellu, è ùn provoca dolore o fastidiu in u zitellu, è hè spessu effettuata durante u sonnu. Amparate più nantu à u test di l'arechja.
3. Test oculare
U test oculare, cunnisciutu ancu cum'è test di riflessu rossu, hè generalmente offertu gratuitamente da a maternità o da i centri di salute è hè fattu per rilevà prublemi di vista, cum'è cataratta, glaucoma o strabismu. Questa prova hè generalmente eseguita in maternità da u pediatra. Capite cumu hè fatta a prova oculare.
4. Tipografia di sangue
A tipografia di sangue hè un test impurtante per identificà u tippu di sangue di u zitellu, chì pò esse A, B, AB o O, pusitivu o negativu. U test hè fattu cù u sangue di u cordone umbilicale appena u zitellu hè natu.
In questu esame, hè pussibule seguità u risicu di incompatibilità di u sangue, vale à dì, quandu a mamma hà una HR negativa è u zitellu hè natu cun una HR positiva, o ancu quandu a mamma hà u tippu di sangue O è u zitellu, tipu A o B. Frà i prublemi di incompatibilità di sangue, pudemu mette in evidenza u ritrattu pussibule di itterizia neonatale.
5. Pocu test di core
U picculu test di core hè ubligatoriu è di rigalu, fattu in maternità trà 24 è 48 ore dopu a nascita. A prova cunsiste à misurà l'ossigenazione di u sangue è i battiti di u core di u neonatu cù l'aiutu di un ossimetru, chì hè una spezia di braccialettu, postu nantu à u polu è u pede di u zitellu.
Se qualchì cambiamentu hè rilevatu, u zitellu hè riferitu per un ecocardiogramma, chì hè un esame chì rileva i difetti in u core di u zitellu.
6. Test di lingua
U test di lingua hè un test obligatoriu effettuatu da un logopedu per diagnosticà i prublemi cù u frenu di a lingua di i neonati, cum'è l'ankiloglossia, cunnisciuta popularmente cum'è lingua di lingua. Sta cundizione pò compromettà l'allattamentu o compromettà l'attu di inghjuttisce, masticà è parlà, dunque se hè rilevata prestu hè digià pussibule d'indicà u trattamentu u più adattu. Vede più nantu à u test di lingua.
7. Pruvenza di l'anca
U test di l'anca hè un esame clinicu, in u quale u pediatra esamina e gambe di u zitellu. Di solitu si face in maternità è à a prima cunsultazione cù u pediatra.
U scopu di a prova hè di identificà i cambiamenti in u sviluppu di l'anca chì pò più tardi risultà in u dolore, l'accurtamentu di u membru o l'artrosi.