Caldê: carbonate di calciu + vitamina D
Cuntenutu
Caldê hè un medicamentu adupratu per rimpiazzà u calciu in stati di carenza o situazioni in cui i bisogni di questu minerale sò aumentati, cume in a prevenzione è u trattamentu di l'osteoporosi, a tirotossicosi, l'ipoparatiroidismu, l'osteomalacia è u rachitismu.
Inoltre, Caldê cuntene ancu vitamina D, cunnisciuta cum'è cholecalciferol, chì funziona aumentendu l'assorbimentu di calciu in l'intestinu è a so fissazione nantu à l'osse, eccu perchè hè assai impurtante in u trattamentu di i stati di carenza di vitamina D in e persone chì anu bisognu rimpiazzamentu di calciu.
Caldê, di u Laboratoriu Marjan Farma, si pò truvà in buttiglie cù 60 compresse masticabili cun un prezzu chì varieghja trà 20 è 50 reai.
Per chì ghjè
Questu rimediu hè destinatu à integrà u calciu è a vitamina D in e malatie croniche, per prevene u rachitismu, è per prevene è aiutà à a demineralizazione ossea chì pò accade prima è dopu a ménopause.
Cumu piglià
I comprimi devenu esse presi preferibbilmente dopu i pranzi, masticati bè prima di inghjuttì, è dopu beie un bichjeru d'acqua.
A dosa abituale dipende da l'età di a persona:
- Adulti: 1 o 2 compresse masticabili à ghjornu.
- Zitelli: mezu à 1 tavuletta à ghjornu.
Durante u trattamentu cù Caldê, u cunsumu eccessivu di alcolu, caffeina o tabaccu deve esse evitatu, è dinò l'ingestione di altri supplementi di calciu, per un periodu prolungatu.
Possibili effetti collaterali
L'effetti avversi i più cumuni causati da l'usu di Caldê sò lesti disturbi gastrointestinali, cum'è gasu è stinzia. Inoltre, dosi eccessive di vitamina D ponu causà sintomi cum'è diarrea, poliuria, nausea, vomitu è depositi di calciu in i tessuti molli, è in casi gravi, aritmia cardiaca è coma.
Quale ùn deve micca aduprà
Stu rimediu ùn deve micca esse adupratu in e persone cù allergie à u calciu, a vitamina D o qualsiasi cumpunenti di a formula. Inoltre, ùn deve micca esse adupratu ancu in e persone cù una grande quantità di calciu in u sangue o in l'urina, calcoli renali, eccessu di vitamina D, chì presentanu cambiamenti ossi per via di eccessu di fosforu, insufficienza renale grave, sarcoidosi, cancru ossu, immobilizazione da fratture osteoporotiche è dipositi di calciu in i reni.
I livelli di calciu in u sangue è l'urina, è ancu a funzione renale, devenu esse monitorati regolarmente durante u trattamentu prolungatu cù Caldê.