Emorroidi vs. Cancer Colorectal: Comparing Symptoms
Cuntenutu
- Emorroidi è cancheru
- Sintomi simili
- Sanguinamentu rettale
- Prurite rectale è anale
- Un pezzu à l'apertura anale
- Diversi sintomi
- Cambiamentu di l'abitudini intestinali
- Inconfort abdominal persistente
- Perda di pesu senza spiegazione
- Sensazione chì u vostru intestinu ùn viotu
- Debbulezza o fatigue
- Dolore rettale
- Trattamentu per emorroidi
- Trattamentu in casa
- Trattamentu medicu
- Quandu per vede un duttore
- Purtà si
Emorroidi è cancheru
Vede u sangue in e vostre feci pò esse alarmante. Per parechji, u cancheru hè a prima cosa chì vene in mente quandu sperimenta sangue in i so feci per a prima volta. Mentre u cancheru culettale pò causà sintomi simili, l'emorroidi sò assai più cumuni.
Cume scumudu quant'è l'emorroidi ponu esse, sò facilmente trattabili è ùn causanu micca u cancheru.
Fighjemu i segni è i sintomi di l'hemorroidi è u cancheru culurale è cumu sapè quandu hè ora di vede un duttore.
Sintomi simili
L'emorroidi è u cancheru sò cundizioni assai sfarenti chì ponu causà alcuni di i listessi sintomi.
Sanguinamentu rettale
L'emorragia rettale pò presentà uni pochi di modi diversi. Puderete rimarcà u sangue nantu à a carta igienica, in a toilette, o mischiatu cù e vostre feci dopu un muvimentu intestinale.
L'emorroidi sò a causa più cumuna di sanguinamentu rectale, ma u cancheru, cumpresu u cancheru culettale è u cancheru anale, pò ancu causà sanguinamentu rectale.
U culore di u sangue pò indicà da induve vene u sangue. U sangue rossu luminosu hè più prubabile di vene da u trattu digestivu inferiore, cum'è u rettu o u colon.
U sangue rossu scuru pò esse un segnu di sanguinamentu in l'intestinu chjucu. E feci nere, tarrate, sò u più spessu resultate da un sanguinamentu in u stomacu o in a parte superiore di l'intestinu chjucu.
Prurite rectale è anale
E duie cundizioni ponu causà prurite rectale o anale. Mucus è sgabelli da l'internu di u rettu ponu irrità a pelle sensibile in u rettu è intornu à l'anu, causendu prurito. U pruritu di solitu s'intensifica dopu à un muvimentu intestinale è pò esse peghju di notte.
Un pezzu à l'apertura anale
Un pezzu in a vostra apertura anale pò esse causatu da emorroidi, è da u cancheru culurale è anale.
L'emorroidi sò una causa assai più prubabile di un pezzu in l'annu. Emorroidi esterne è emorroidi prolapsate ponu causà un buccu sottu à a pelle appena fora di l'annu.
Sì i laghi di sangue in una emorroidi esterna, pruvucanu ciò chì hè cunnisciutu cum'è emorroidi trombosata. Questa pò causà un pezzu duru è doloroso.
Diversi sintomi
Benchì ci sò similitudini in i sintomi, l'emorroidi è u cancheru culettale causanu ancu alcuni sintomi assai diversi.
Cambiamentu di l'abitudini intestinali
Un cambiamentu di e vostre abitudine intestinali hè un segnu d'avvertimentu cumunu di u cancheru culurale. L'abitudini intestinali varienu da persona à persona. Un cambiamentu di l'abitudine intestinale si riferisce à qualsiasi cambiamentu in ciò chì hè normale per voi, da a frequenza à a consistenza di i vostri muvimenti intestinali.
Questu pò include:
- diarrea
- stinzia, cumpresi feci secche o dure
- sgabelli stretti
- sangue o mucus in feci
Inconfort abdominal persistente
U cancheru culettale pò causà dolore addominale persistenti o disconfort, cumprese gas, gonfiore è crampi. L'emorroidi ùn causanu micca sintomi addominali.
Perda di pesu senza spiegazione
A perdita di pisu senza spiegazione hè un sintomu cumunu di u cancheru culurale chì ùn hè micca causatu da emorroidi. Circa e persone cun u cancheru culettale sperimentanu una perdita di pesu senza spiegazione, secondu u locu è u stadiu di u cancheru.
Sensazione chì u vostru intestinu ùn viotu
A sensazione di avè da passà feci ancu se e vostre viscere sò viote hè chjamata tenesme. Puderete sente u bisognu di sforzà o sperimentà dolore o crampi. Questu hè un sintimu di u cancheru culettale, ancu se a malattia infiammatoria di l'intestione (IBD) hè una causa più cumuna.
Debbulezza o fatigue
A fatigue hè un sintimu cumunu di diversi tippi di cancheru. Sanguinamentu in i tratti intestinali pò causà anemia, chì pò ancu causà fatigue è debolezza.
Dolore rettale
U cancheru culettale ùn solitu micca causà dolore rectale è hè spessu indolore. U dulore rettale hè più propensu à esse causatu da emorroidi interne.
Trattamentu per emorroidi
Sì avete diagnosticatu cun emorroidi, u trattamentu in casa hè spessu tuttu ciò chì hè necessariu per sullivà i sintomi. Pudete trattà emorroidi cun una cumminazione di rimedii casani è prudutti senza prescrizione (OTC). Un emorroidi trombosatu pò richiede trattamentu medicu.
Trattamentu in casa
E seguenti sò cose chì pudete fà in casa per alleviare u dolore, gonfiore è pruritu:
- aduprà trattamenti di emorroidi OTC, cum'è creme, unguenti, suppositori è pads
- imbibiti in un bagnu di sitz per 10 à 15 minuti, duie o trè volte à ghjornu
- piglià analgesichi OTC, cum'è ibuprofene o acetaminofene
- mantene a zona pulita
- manghjate cibi ricchi di fibre per aiutà à fà e muvimenti intestinali più faciule da passà
- applica una cumpressa fredda nantu à l'anu per alleviare u gonfiore
Trattamentu medicu
A chirurgia di emorroidi pò esse raccomandata secondu u tippu di emorroidi è i vostri sintomi. E prucedure chirurgiche per emorroidi sò minimamente invasive è a maiò parte sò effettuate in l'uffiziu di u duttore senza anestesia.
A chirurgia pò esse aduprata per drenà un emorroidi trombosata, rimuovere emorroidi chì causanu sanguinamentu persistente è dolore, o taglià a circolazione in un'emorroidi in modu chì cade.
Quandu per vede un duttore
Hè impurtante di vede un duttore se sperimentate un sanguinamentu rectale. Eppuru chì l’emorroidi sò a causa più cumuna di l’emorragia rettale, ponu ancu esse segnu di cancheru.
Un duttore pò fà un esame fisicu, chì includerà probabilmente un esame rettale digitale, per cunfirmà emorroidi è scartà cundizioni più gravi.
Fate un appuntamentu per vede un duttore se avete sanguinamentu durante i muvimenti intestinali o sperimentate dolore o prurito chì dura più di pochi ghjorni è ùn hè micca allevatu da i rimedii casani.
Vede subitu un duttore se sperimentate un sanguinamentu rectale per a prima volta, soprattuttu sì avete più di 40 anni o u sanguinamentu hè accumpagnatu da un cambiamentu di l'abitudine intestinale.
Uttenite assistenza d'urgenza se sperimentate:
- sanguinamentu rettale significativu
- vertigini
- stupore
- svenimentu
Purtà si
Hè naturale per voi di inchietàvvi à u cancheru sì avete nutatu sangue in e feci o sentite un pezzu. Arricurdatevi chì l'emorroidi sò assai più cumuni cà u cancheru culurale è a causa più probabile di sangue in e vostre feci.
Un duttore pò di solitu diagnosticà emorroidi cù un esame fisicu rapidu è altri testi, se necessariu, per escludere u culore è altre tipe di cancheru. Vede un duttore se avete bisognu di sangue in i vostri feci o se avete emorroidi è sperimentate sintomi novi o peghju.