Chillin' In The Kitchen
Cuntenutu
Cum'è parechje donne, ogni volta chì mi sentu stressatu, frustratu, cranky, o inquietu, vò dirittu per a cucina. Rumming through the frigo and the cabinets, aghju avutu solu una cosa in mente: Chì mi pare bè ? Ma ùn cercu micca qualcosa da manghjà. Cercu qualcosa da cucinà.
Per mè, a cucina ùn hè micca un corvo, ma un sboccu emotivo. Quandu eru 8 anni, aghju scupertu chì era a cura perfetta per a noia. Stuck inside the house per una settimana cù a varicella, stava guidendu a mo mamma noci. Disperata hà tiratu fora un Focu Easy-Bake ch'ella avia risparmiatu per u mo anniversariu è m'hà dettu di fà qualcosa. Aghju decisu di a torta di cioccolatu. Ùn importa micca chì aghju mischjatu u salinu è u zuccheru è aghju sbulicatu u mo primu tentativu culinariu - era divertente è completamente assorbente. Prestu mi sò graduatu à ricette cresciute cum'è pezzi è polpette.
A cucina hè diventata u mo passatempu, iè, ma cù l'anni sò venutu à cuntà per aiutallu à calmà a mo vita scema. Sò troppu impaziente per medità, è adupru u mo tempu di tapis roulant per fà e mo liste di cose da fà, allora quessi antistressi tradiziunali ùn funzionanu micca per mè. Ma cum'è u giardinaggiu, a cucina pò dà un focusu Zen-like. Impegna tutti i sensi: gustu, ovviamente, ma ancu vista, olfattu, toccu, ancu uditu. (Pudete veramente à sente per u tempu ghjusta per turnà una chop di porcu - aspittà chì u sizzle si rallenta.) Puderaghju entra in a mo cucina chì si senti tendu da u mo viaghju d'una ora o preoccupatu per a visita di u duttore di mamma. Ma quandu mi mettu à taglià, move è saltu, u mo polzu rallenta è u mo capu si schjarisce. Sò totalmente in u mumentu, è in 30 minuti ùn aghju micca solu una cena sana è gustosa, ma una nova prospettiva.
Altrettantu gratificante hè a creatività chì a cucina pò scintillà. Qualchi anni fà, era in casa di un amicu per Thanksgiving, è hà servitu questi deliziosi rotuli di semola cù uvetta è sementi di finocchiu chì avia compru in una panetteria. U lindumane aghju trovu una ricetta per u pane di semolina, l'aghju aghjustatu un pocu, è aghju sviluppatu a mo propria ricetta per rotuli di uva-finocchiu. Eru tantu fieru di me stessu, è li aghju servutu ogni festa dapoi.
Benintesa micca tutti i mo esperimenti sò stati riesciuti - a torta Easy-Bake era luntana da u mo ultimu disgrazia. Ma continuu à pruvà. A cucina m'hà aiutatu à piglià l'errori cun passu invece di esse dissuadutu da elli. Dopu tuttu, ancu i maestri anu miss up. Aghju appena finitu di leghje a memoria di Julia Child, A mo vita in Francia. Ella conta chì, quandu hà amparatu à cucina, sirvutu à un amicu "i più vili ova fiorentini" per u pranzu. Eppuru finisce sempre u so libru cù stu cunsigliu : « Amparate da i vostri sbaglii, senza paura, è, soprattuttu, divertitevi ! Avà hè un mottu per a vita in e fora di a cucina.