Autore: Christy White
Data Di Creazione: 4 Maghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 16 Maghju 2025
Anonim
À chì serve è quandu hè fatta a scintigrafia di tuttu u corpu? - Salute
À chì serve è quandu hè fatta a scintigrafia di tuttu u corpu? - Salute

Cuntenutu

A scintigrafia di tuttu u corpu o a ricerca di tuttu u corpu (PCI) hè un esame d'imaghjini dumandatu da u vostru duttore per investigà a situazione di u tumore, a progressione di a malatia è a metastasi. Per questu, sò aduprate sostanze radioattive, chjamate radiofarmaceutici, cume iodiu-131, octreotide o galliu-67, secondu u scopu di a scintigrafia, chì sò amministrati è assorbiti da l'organi, emettendu radiazioni chì sò rilevate da l'attrezzatura. Sapete à chì serve u iodu radioattivu.

L'imaghjini sò ottenute cù un dispositivu, chì traccia u corpu interu, dopu un ghjornu o dui di l'amministrazione di a sostanza. Cusì, hè pussibule verificà cume u radiofarmaceuticu hè distribuitu in u corpu. Si dice chì u risultatu di a prova hè nurmale quandu a sustanza hè distribuita uniformemente in u corpu, è hè indicativa di malattia quandu una alta concentrazione di radiofarmaceuticu hè percepita in un organu o regione di u corpu.

Quandu a scintigrafia di u corpu hè fatta

A scintigrafia di tuttu u corpu hà per scopu d'investigà u situ primariu di un tumore, l'evoluzione è s'ellu ci hè o micca metastasi. U radiofarmaceuticu adupratu dipende da chì sistema o organu vulete valutà:


  • PCI cun iodu-131: u so scopu principale hè a tiroide, in particulare in quelli chì anu dighjà avutu a rimozione di a tiroide;
  • Gallium-67 PCI: di solitu si face per verificà l'evoluzione di i linfomi, circà metastasi è investigà infezioni;
  • PCI cun octreotide: si face per valutà i prucessi tumorali d'urigine neuroendocrina, cum'è a tiroide, i tumori pancreatichi è u feocromocitoma. Vede cumu identificà è trattà u feocromocitoma.

A scintigrafia di u corpu interu hè fatta sottu guida medica è ùn raprisenta micca un risicu per u paziente, postu chì e sostanze radioattive amministrate sò naturalmente eliminate da u corpu.

Cumu PCI hè fattu

A ricerca di tuttu u corpu hè fatta basicamente in quattru passi:

  1. Preparazione di a sustanza radioattiva in a dosa da amministrà;
  2. Amministrazione di a dosa à u paziente, orale o direttamente in a vena;
  3. Uttenimentu di l'immagine, attraversu a lettura fatta da l'attrezzatura;
  4. Trattamentu di l'immagine.

A Scintigrafia di u corpu interu ùn richiede micca nurmalmente à u paziente di dighjunà, ma ci sò alcune raccomandazioni da seguità secondu a sustanza da amministrà.


In u casu di iodiu-131, si raccomanda di evità l'alimenti ricchi in iodiu, cum'è u pesciu è u latte, in più di sospende l'usu di alcuni medicamenti, cume i supplementi di vitamine è l'ormoni tiroidei prima di fà u test. Se una scintigrafia di u corpu sanu ùn hè micca fatta, ma solu una scintigrafia tiroidea, duverebbe digiunà per almenu 2 ore. Vede cumu si face a scintigrafia tiroidea è chì cibi sò ricchi di iodu chì duverianu esse evitati per l'esame.

L'esame hè fattu cù u paziente stesu nantu à u stomacu è dura circa 30 à 40 minuti. In PCI cù iodiu-131 è galliu-67, e immagini sò prese 48 ore dopu l'amministrazione di u radiofarmaceuticu, ma se si sospetta un'infezione, PCI cù galliu-67 deve esse pigliatu trà 4 è 6 ore dopu l'amministrazione di a sustanza. In u PCI cun octreotide, e immagini sò prese duie volte, una volta cù circa 6 ore è una volta cù 24 ore di amministrazione di sostanze.

Dopu l'esame, a persona pò tornà à l'attività normale è deve beie assai acqua per aiutà à eliminà a sustanza radioattiva più rapidamente.


Cura prima di l'esame

Prima di esse sottumessu à una scansione di u corpu sanu, hè impurtante chì a persona dica à u duttore se anu qualchì tipu di allergie, se stanu aduprendu qualsiasi medicamentu chì cuntene Bismutu, cum'è Peptulan, per esempiu, chì hè adupratu per a gastrite, o sè site incinta o allattendu, postu chì stu tippu di esame ùn hè micca cunsigliatu, perchè pò influenzà u zitellu.

L'effetti secundarii ligati à l'amministrazione di radiofarmaceutici sò rari, soprattuttu perchè sò aduprate dosi assai basse, ma reazioni allergiche, eruzione cutanea o gonfiori ponu accade in a regione induve a sustanza hè stata amministrata. Cusì hè impurtante chì u duttore cunnosci a cundizione di u paziente.

Publicazioni Affascinanti

Una Guida Cumpleta per Shin Splints

Una Guida Cumpleta per Shin Splints

Vi i crivite à una maratona, triatalone, o ancu a vo tra prima cor a 5K, è cuminciate à corre. Qualchì ettimana dopu, notate un dolore niggling in a gamba inferiore. Cattiva nutizi...
10 Penseri chì avete mentre manghjate Al Fresco

10 Penseri chì avete mentre manghjate Al Fresco

1. Mi di piace (ùn mi di piace) ci hè vul utu tantu per prepara i.Manghjà fora ignifica chì più per one ti ponu vede, è ùn vulete micca portà appena qualchì...