Cisti dentigerosa - chì hè è cumu si face
Cuntenutu
A cista dentigerosa hè una di e ciste più frequenti in odontoiatria è si produce quandu ci hè un accumulu di fluidu trà e strutture di furmazione di denti senza eruzione cume u tessutu di smaltu di denti è a corona, chì hè a parte di u dente chì hè esposta in u bocca. U dente chì ùn hè micca eruttatu o inclusu hè quellu chì ùn hè micca natu è ùn hà micca pusizione in l'arcu dentale.
Questa cista hè più frequente in i denti chjamati terzi molari, chjamati popularmente denti di saviezza, ma pò ancu implicà denti canini è premolari. U dente di saviezza hè l'ultimu dente à nasce, di solitu trà 17 è 21 anni, è a so nascita hè lenta è spessu dolorosa, essendu in a maiò parte di i casi raccomandata da u dentistu di caccià u dente prima di a so crescita cumpleta. Amparate più nantu à i denti di saviezza.
U cistu dentigru hè più cumunu in l'omi trà 10 è 30 anni, hà una crescita lenta, senza sintomi è ùn hè micca severu, è pò esse facilmente cacciatu cù una procedura chirurgica, secondu e linee guida di u dentistu.
Principali sintomi
U cistu dentigru hè generalmente chjucu, asintomaticu è hè diagnosticatu solu in esami radiografichi di routine. Tuttavia, se ci hè un aumentu di dimensione pò causà sintomi cum'è:
- Dolore, essendu indicativu di un prucessu infettivu;
- Gonfiore lucale;
- Numbness o tingling;
- Spustamentu di i denti;
- Disconfort;
- Deformità in faccia.
U diagnosticu di a cista dentigerosa hè fattu da i raggi X, ma questu esame ùn hè micca sempre sufficiente per compie u diagnosticu, perchè nantu à a radiografia e caratteristiche di u cisti sò simili à altre malatie, cume u cheratocisti è l'ameloblastoma, per esempiu, chì hè un tumore chì cresce in l'osse è in bocca è provoca sintomi quandu hè assai grande. Capite ciò chì hè l'ameloblastoma è cumu si face u diagnosticu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a cisti dentigerosa hè chirurgicu è pò esse per enucleazione o marsupializazione, chì hè sceltu da u dentistu secondu l'età di a persona è a dimensione di a lesione.
L'enucleazione hè di solitu u metudu di scelta di u dentistu è currisponde à a rimuzione totale di a cista è di u dente inclusu. Se u dentistu osserva a pussibile eruzione di u dente, solu a rimozione parziale di u muru di a cisti hè effettuata, permettendu l'eruzione. Hè un trattamentu definitivu senza a necessità di altre procedure chirurgiche.
A marsupializazione hè fatta principalmente per cisti o lesioni più grandi chì implicanu a mascella, per esempiu. Questa prucedura hè menu invasiva, postu chì hè realizata per diminuisce a pressione in u quistu drenendu u liquidu, riducendu cusì a ferita.