Cisti sebacea: chì hè è cumu trattà
Cuntenutu
A cista sebacea hè un tipu di buccone chì si forma sottu à a pelle, cumposta da una sustanza chjamata sebum, di forma tonda, chì misura uni pochi di centimetri è pò cumparisce in ogni regione di u corpu. Hè generalmente dolce à u toccu, si pò spustà quandu hè toccu o pressatu, è hè generalmente indolore.
Tuttavia, quandu u cisti sebaceu hè infiammatu, pò causà sintomi cum'è u dolore, l'aumentu di a temperatura in a regione, tenerezza è rossu, chì necessitanu trattamentu medicu. In questu casu, u duttore più adattatu hè u dermatistu, chì pò cunsiglià una chirurgia minore per caccià u quistu.
U quistu sebaceu in testa pò causà dolore quandu l'individuu lava o pettina i capelli è, in certi casi, pò esse assai visibile, cum'è in casu di calvizie.
Cumu hè fattu u trattamentu
Generalmente, i cisti sebacies ùn sò micca periculosi o causanu sintomi. Tuttavia, a persona pò desiderà eliminà queste cisti per ragioni estetiche, chì ponu spessu ghjunghje à una dimensione considerevole.
Ùn hè micca cunsigliatu di sprime u cisti o di pruvà à cacciallu da per voi, postu chì pò infettà è dannà i tessuti intornu. Tuttavia, una punta chì pò aiutà à caccià a cisti sebacea in casa hè di mette una buttiglia d'acqua calda, per 15 minuti in a regione, chì prumove a dilatazione è facilita a surtita spontanea di u so cuntenutu. Vede un altru rimediu casanu per rimuovere a cisti sebacea.
Per caccià cumpletamente a cisti sebacea, l'ideale hè d'andà à u duttore, chì deve valutà a cista, per vede s'ellu hè indicatu di ricorre à a chirurgia, chì pò esse eseguita in l'uffiziu di u duttore, sottu anestesia lucale. Quandu u quistu hè infiammatu, u duttore pò avvisà chì prima di a chirurgia, u paziente piglierà antibiotici per 5 o 7 ghjorni, per evità infezioni.
In chì cunsiste a cirurgia
A cirurgia per a cisti sebacea hè relativamente simplice, essendu effettuata in un cabinettu di duttore sottu anestesia lucale. Generalmente, a chirurgia hè indicata per e cisti chì misuranu più di 1 cm di diametru o chì sò infette, cume pò accade quandu si prova à sprime, per esempiu. Dopu avè cacciatu u cuntenutu di a cista, u duttore pò dà qualchi punti in a zona è fà una veste chì deve esse cambiata cumu indicatu.
I cisti sebaceai sò generalmente benigni, tuttavia, dopu a so rimozione, u duttore pò mandà una parte di u so cuntenutu per analisi di laboratorio, per escludere a probabilità di esse un cancru, soprattuttu se l'individuu hà digià avutu cancru o se ci sò casi di malattia in a famiglia.