Colchicine (Colchis): cosa hè, à chì serve è cumu aduprà
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu aduprà
- 1. Antigotticu
- 2. Malatia di Peyronie
- Colchicine per u trattamentu di COVID-19
- Quale ùn deve micca aduprà
- Possibili effetti collaterali
A colchicina hè un medicamentu antiinflamatoriu ampiamente adupratu per trattà è prevene attacchi di guta acuti. Inoltre, pò ancu esse adupratu per trattà casi di gout cronica, febbre mediterranea familiale o quandu si utilizanu droghe chì abbassanu l'acidu uricu.
Questu medicamentu pò esse acquistatu in farmacie, in genericu o cù u nome cummerciale Colchis, in pacchetti di 20 o 30 compresse, dopu a presentazione di una prescrizione.
Per chì ghjè
A colchicina hè un medicamentu adupratu per trattà attacchi di gotta acuta è per prevene attacchi acuti in persone cun artrite gouty cronica.
Scuprite ciò chì hè a gotta, chì cause è sintomi chì ponu sorgere.
Inoltre, a terapia cù questu medicazione pò esse indicata in a malattia di Peyronie, a Febbra di a Famiglia Mediterranea è in casi di sclerodermia, poliartrite associata à sarcoidosi è psoriasi.
Cumu aduprà
A forma di usu di a colchicina varieghja secondu a so indicazione, tuttavia, in ogni casu hè impurtante evità l'ingestione di colchicina assieme à u suchju di pompelmo, chì questu fruttu pò impedisce l'eliminazione di u medicamentu, aumentendu u risicu di complicazioni è effetti collaterali.
1. Antigotticu
Per a prevenzione di l'attacchi di gotta, a dose raccomandata hè 1 compressa di 0,5 mg, una à trè volte à ghjornu, per via orale. I malati di Gout sottumessi à chirurgia devenu piglià 1 compressa trè volte à ghjornu, ogni 8 ore, per via orale, 3 ghjorni prima è 3 ghjorni dopu l'intervenzione chirurgica.
Per u sollievu di l'attacu acutu di gout, a dosa iniziale deve esse da 0,5 mg à 1,5 mg seguita da 1 compressa à intervalli di 1 ora, o 2 ore, finu à chì apparisci u sollievu di u dolore o a nausea, vomitu o diarrea. A dosa ùn deve mai esse aumentata senza a guida di u duttore, ancu sì i sintomi ùn migliuranu.
I pazienti cronici ponu cuntinuà u trattamentu cù una dose di mantenimentu di 2 compresse à ghjornu, ogni 12 ore, finu à 3 mesi, à discrezione di u duttore.
A dosa massima raggiunta ùn deve supera i 7 mg à ghjornu.
2. Malatia di Peyronie
U trattamentu deve esse iniziatu cù 0,5 mg à 1,0 mg ogni ghjornu, amministratu in una o duie dosi, chì pò esse aumentatu finu à 2 mg per ghjornu, amministratu in duie o trè dosi.
Colchicine per u trattamentu di COVID-19
Sicondu un rapportu preliminariu publicatu da u Montreal Heart Institute [1], a colchicina hà mostratu risultati favurevuli in u trattamentu di i pazienti cun COVID-19. Sicondu i circadori, sta droga pare riduce u tassu di ospedalizazione è di mortalità, quandu u trattamentu hè iniziatu pocu dopu a diagnosi.
Tuttavia, hè sempre necessariu chì tutti i risultati di stu studiu sianu cunnisciuti è analizzati da a cumunità scientifica, è hè raccomandatu di fà ulteriori investigazioni cù a droga, soprattuttu chì hè una droga chì pò causà gravi effetti collaterali quandu micca adupratu in a dosa. curretta è sottu a surveglianza di un duttore.
Quale ùn deve micca aduprà
Questu rimediu ùn deve esse adupratu in persone cù allergie à alcunu di i cumpunenti prisenti in a formula, persone sottumessi à dialisi o persone cun malatie gastrointestinali, ematologiche, epatiche, renali o cardiache gravi.
Inoltre, ùn deve ancu esse adupratu nantu à i zitelli, e donne incinte o e donne chì allattanu.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii più cumuni chì ponu accade cù l'usu di stu medicamentu sò vomitu, nausea, fatica, mal di testa, gotta, crampi, dolore addominale è dolore in a laringe è a faringe. Un altru effettu secundariu assai impurtante hè a diarrea, chì, in casu di emergenza, deve esse immediatamente segnalata à u duttore, postu chì indica chì u trattamentu deve esse fermatu.
Inoltre, ancu s'ellu hè più raru, perdita di capelli, depressione spinali, dermatite, cambiamenti in coagulazione è fegatu, reazioni allergiche, aumentata creatina fosfocinasa, intolleranza à u lattosiu, dolore musculare, numeru riduttu di sperma, viola, distruzzione di cellule musculari è neuromusculare tossicu malatia.