Cosa hè a colestasi gestazionale, i sintomi è u trattamentu
Cuntenutu
Sensà un pruritu intensu in e mani durante a gravidanza pò esse un segnu di colestasi gestazionale, cunnisciuta ancu cum'è colestasi intrahepatica di a gravidanza, una malattia in a quale a bile prodotta in u fegatu ùn pò esse liberata in l'intestinu per facilità a digestione è finisce per accumulassi in u corpu .
Sta malatia ùn hà micca curazione è u so trattamentu hè fattu per cuntrullà i sintomi attraversu l'usu di creme per u corpu per alleviare u pruritu, chì a malattia di solitu migliora solu dopu a nascita di u zitellu.
I sintomi
U sintomu principale di a colestasi gestazionale hè una pruritazione generalizata in tuttu u corpu, chì principia nantu à e palme di e mani è nantu à a pianta di i pedi, poi si sparghje in u restu di u corpu. A prurigazione nasce principalmente da u 6u mese di gravidanza è s'aggrava durante a notte, è in certi casi si ponu ancu rash cutanei.
Inoltre, sintomi cum'è urina scura, pelle bianca giallastra è parte di l'ochju, nausea, mancanza d'appetitu è sgabelli chjari o bianchissimi ponu ancu cumparisce.
Quelle donne chì sò più propensi à sviluppà sta malattia sò quelle chì anu avutu una storia familiare di colestasi gestazionale, chì sò incinte di gemelli o chì anu avutu stu prublema in e gravidanze precedenti.
Rischi per u zitellu
A colestasi gestazionale pò influenzà a gravidanza perchè aumenta u risicu di nascita pretermina o pò fà nasce u criaturu mortu, dunque u duttore pò raccomandà una cesariana o avè a nascita indotta subitu dopu à 37 settimane di gestazione. Sapete ciò chì accade quandu u travagliu hè induttu.
Diagnostu è Trattamentu
U diagnosticu di colestasi gestazionale hè fattu per mezu di a valutazione di a storia clinica di u paziente è di testi di sangue chì valutanu u funziunamentu di u fegatu.
Una volta diagnosticatu, u trattamentu hè fattu solu per cuntrullà i sintomi di prurigine attraversu creme per u corpu prescritte da u duttore, è pudete ancu aduprà alcune droghe per diminuisce l'acidità di i supplementi di bile è di vitamina K per aiutà à prevene i sanguinamenti, chì sta vitamina passa à esse pocu assurbutu in l'intestinu.
Inoltre, hè necessariu di ripiglià i test di sangue ogni mese per verificà l'evoluzione di a malatia, è di ripeteli finu à 3 mesi dopu a consegna, per assicurassi se u prublema hè sparitu cù a nascita di u zitellu.
Altri argumenti chì vi puderianu piacè:
- Cosa da manghjà per mantene u pesu durante a gravidanza
- Capite perchè u grassu in u fegatu durante a gravidanza hè seriu