Cosa hè Jet Lag, sintomi principali è cumu evità
Cuntenutu
U jet lag hè una situazione chì si verifica quandu ci hè una disregulazione trà i ritmi biologichi è ambientali, è hè spessu rimarcata dopu un viaghju in un locu chì hà un fusu orariu diversu da u solitu. Questu face chì u corpu piglia tempu per adattassi è dannà u sonnu è u riposu di a persona.
In u casu di u jet lag per via di viaghju, i sintomi apparsu in i primi 2 ghjorni di viaghju è sò carattarizati da stanchezza, prublemi di sonnu, mancanza di memoria è cuncintrazione. Tuttavia, sti sintomi ponu apparisce ancu in e mamme di i neonati, quandu u zitellu hè malatu è ùn dorme tutta a notte, è ancu in i studienti chì passanu a notte à studià à l'alba, chì causa una disregulazione trà i ritmi di a persona è l'ambiente.
Principali sintomi
Ogni persona risponde diversamente à i cambiamenti di cicli è, dunque, alcuni sintomi ponu esse più o menu intensi o ponu esse presenti in alcuni è assenti in altri. In generale, alcuni di i sintomi principali causati da u jet lag includenu:
- Stanchezza eccessiva;
- Prublemi di sonnu;
- Difficultà di cuncentrazione;
- Poche perdite di memoria;
- Mal di testa;
- Nausea è vomitu;
- Prublemi gastrointestinali;
- A diminuzione di a vigilenza;
- Dolore di corpu;
- Variazione di l'umore.
U fenomenu Jet Lag accade perchè ci hè un cambiamentu in u ciculu di 24 ore di u corpu per via di cambiamenti improvvisi, essendu più frequente per esse rimarcatu quandu si passa da un locu à l'altru cù tempu diversu. Ciò chì accade hè chì ancu se u tempu hè diversu, u corpu assume chì sia in casa, travagliendu cù u tempu abituale. Questi cambiamenti alteranu l'ore quandu site svegliu o addurmintatu, resultendu in cambiamenti in u metabolismu di tuttu u corpu è purtendu à l'apparizione di sintomi tipici di Jet Lag.
Cumu evità u jet lag
Cum'è u jet lag hè più frequente durante u viaghju, ci sò modi per prevene o prevene i sintomi da esse assai prisenti. Per questu, hè cunsigliatu:
- Pone l'orologio à l'ora locale, cusì chì a mente pò abituassi à u novu tempu previstu;
- Dormi è riposa assai u primu ghjornu, specialmente a prima notte dopu l'arrivu. Piglià 1 pillula di melatonina prima di dorme pò esse un grande aiutu, postu chì questu ormone hà a funzione di regulà u cicculu circadianu è hè pruduttu durante a notte cù u scopu di stimulà u sonnu;
- Evite di dorme sani durante u volu, dendu preferenza à i sonniti, postu chì hè pussibule di dorme à dorme;
- Evite di piglià pillole per dormepostu ch'elli ponu più deregulà u ciculu. In questu casu, u più raccomandatu hè di piglià tè chì prumove un sintimu di rilassamentu;
- Rispettate u tempu di u paese di destinazione, dopu l'ora di manghjà è l'ora di dorme è s'arrizza, postu chì forza u corpu à adattassi più rapidamente à u novu ciculu;
- Pigliate u sole è passeghjate fora, postu chì u sole stimula a produzzione di vitamina D è aiuta u corpu à adattassi megliu à u novu prugramma stabilitu.
Inoltre, cum'è un modu per luttà contr'à u jet lag, si raccomanda di avè una bona notte di sonnu, chì hè difficiule in questa situazione postu chì u corpu hè abituatu à un tempu completamente diversu. Scuprite u video seguente per alcuni suggerimenti per dorme una bona notte di sonnu: