Tuttu nantu à a Fertilizazione
Cuntenutu
- Cumu accade a fecundazione umana
- Fecundazione in vitro
- Sintomi di fertilizazione
- Cumu accade u sviluppu embrionale
- Cumu si forma a placenta
- Quandu u zitellu pò nasce
Fertilizazione hè u nome di u mumentu quandu u sperma hè capace di penetrà in l'ovu, dendu origine à un ovu o zigottu, chì si svilupperà è formerà l'embrione, chì dopu u sviluppu formerà u fetu, chì dopu a nascita hè cunsideratu cum'è un criaturu.
A fecundazione si faci in e trombe di Faloppiu è l'ovu o u zigottu principia à dividesi mentre si move finu à ghjunghje à l'utru. Quandu ghjunghje in l'utru, hè impiantatu in l'endometriu uterinu è quì, ufficialmente, a nidificazione si faci (situ di u nidu) circa 6-7 ghjorni dopu a fecundazione.
Cumu accade a fecundazione umana
A fecundazione umana si faci quandu un sperma entra in l'ovu, in a prima parte di a tromba di Falloppiu, pruvucendu a donna à incinta. Quandu un sperma pò penetrà in l'ovu, u so muru impedisce immediatamente à l'altri sperma di entrà.
Un unicu sperma attraversa a so membrana, purtendu 23 cromusomi da l'omu. Immediatamente, sti cromusomi isolati si combinanu cù l'altri 23 cromusomi di a donna, furmendu un cumplementu nurmale di 46 cromusomi, disposti in 23 coppie.
Questu inizia u prucessu di multiplicazione cellulare, u risultatu finale di u quale hè a nascita di un zitellu sanu.
Fecundazione in vitro
A fecundazione in vitro hè quandu u duttore inserisce u sperma in l'ovu, in un laburatoriu specificu. Dopu chì u duttore hà osservatu chì u zigottu si sviluppa bè, hè impiantatu in u muru internu di l'utru di a donna, induve pò cuntinuà à sviluppà finu à ch'ella sia pronta per a nascita. Stu prucessu hè ancu chjamatu IVF o inseminazione artificiale. Scuprite più infurmazioni nantu à l'inseminazione artificiale quì.
Sintomi di fertilizazione
I segni è i sintomi di a fecundazione sò assai suttili, è di solitu ùn sò micca rimarcati da a donna, ma ponu esse coliche lievi, è un picculu sanguinamentu o scarica rosa, chì si chjama nidazione. In a maiò parte di i casi, a donna ùn custata i sintomi di a gravidanza chè duie settimane dopu à u nidu. Vede tutti i sintomi di fecundazione è cumu cunfirmà a gravidanza.
Cumu accade u sviluppu embrionale
U sviluppu embrionariu si faci da a nidificazione finu à l'ottava settimana di gestazione, è in questa fase si faci a furmazione di a placenta, u cordone ombelicale è un schema di tutti l'organi. Dapoi a 9a settimana di gestazione u picculu esse hè chjamatu embrione, è dopu à a 12a settimana di gestazione hè chjamatu fetu è quì a placenta si hè sviluppata abbastanza da chì, da tandu, possa furnisce tutti i nutrienti chì sò necessarii per u sviluppu di u fetu.
Cumu si forma a placenta
A placenta hè furmata da una cumpunente materna di strati grandi è multipli, chjamati sinus placentari, attraversu i quali u sangue maternu scorre continuamente; da una cumpunente fetale chì hè principalmente riprisentata da una grande massa di villi placentari, chì spuntanu in i sinus placentari è per i quali circula u sangue fetale.
I nutrienti si diffondenu da u sangue maternu attraversu a membrana di u villus placentale à u sangue fetale, passendu per mezu di a vena ombelicale à u fetu.
Escrezioni fetali cume u diossidu di carbonu, urea è altre sostanze, si diffondenu da u sangue fetale à u sangue maternu è sò eliminati à l'esternu da e funzioni excretorii di a mamma. A placenta secreta quantità estremamente elevate di estrogeni è progesterone, circa 30 volte più estrogeni di quelli secreti da u corpus luteum è circa 10 volte più progesterone.
Quessi ormoni sò assai impurtanti per prumove u sviluppu fetale. Durante e prime settimane di gravidanza, un altru ormone secretu ancu da a placenta, gonadotropina corionica, chì stimula u corpus luteum, pruvucendu à continuà à secretà estrogeni è progesterone durante a prima parte di a gravidanza.
Questi ormoni in u corpus luteum sò essenziali per a continuazione di a gravidanza durante e prime 8 à 12 settimane. Dopu stu periodu, a placenta secreta quantità sufficienti di estrogeni è progesterone per assicurà u mantenimentu di a gravidanza.
Quandu u zitellu pò nasce
U zitellu hè prontu à nasce dopu à 38 settimane di gestazione, questu hè u mumentu u più cumunu di una gravidanza sana. Ma u zitellu pò nasce dopu à 37 settimane di gestazione senza esse cunsideratu pre-maturu, ma a gravidanza pò ancu durà finu à 42 settimane, essendu una situazione normale.