Autore: Morris Wright
Data Di Creazione: 23 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 19 Nuvembre 2024
Anonim
Afasia: chì hè è cumu fà a cumunicazione più faciule - Salute
Afasia: chì hè è cumu fà a cumunicazione più faciule - Salute

Cuntenutu

A difficultà di cumunicazione hè chjamata scientificamente afasia, chì hè di solitu u risultatu di un cambiamentu in u cervellu, chì pò esse da un colpu, a maiò parte di u tempu, o da un tumore cerebrale o per via di accidenti in vittura, cù un'arma à focu o cascate siveri.

L'Afasia currisponde à una alterazione neurologica in duie regioni di u cervellu, cunnisciuta cum'è l'area di Broca è l'area di Wernicke. Sicondu a zona affettata, l'afasia pò esse classificata cum'è:

  • L'afasia di Broca, in quale ci hè a participazione di l'area di u cervellu rispunsevule per a lingua, cun difficultà à furmà frasi cumplette è à cunnesse parolle, per esempiu;
  • L'afasia di Wernicke, in quale ci hè un preghjudiziu di l'area di u cervellu rispunsevule per a comprensione di u discorsu, cun difficultà à avè una conversazione, una volta chì u discorsu diventa incoerente;
  • Afasia mista, in chì e duie regioni sò tocche

A perdita di a capacità di parlà è di capisce pò esse tempurale o permanente, secondu a causa di l'afasia. Hè impurtante chì l'afasia sia identificata è trattata da u logopedista per stimulà e zone affette di u cervellu è, cusì, ponu esse adottate strategie per facilità a cumunicazione di u ghjornu.


Ancu se hè spessu cunsideratu difficiule da cumunicà cù una persona cun afasia, hè impurtante di fà usu di strategie chì ponu facilità a cunvivenza è cusì riduce a frustrazione è prumove u miglioramentu di a qualità di vita di a persona.

Cumu fà a cumunicazione più faciule

L'ideale hè chì, oltre à monitorà u logopedu, a persona abbia u sustegnu di l'amichi è di a famiglia per chì a cumunicazione diventi più faciule. Cusì, hè impurtante chì e misure sò messe in opera chì incuraghjenu è facilitanu a cumunicazione cù a persona chì hà afasia, cum'è:

  • Aduprate frasi simplici è parlate pianu;
  • Permettite à l'altra persona di parlà senza avè fretta;
  • Ùn circate micca di cumplettà e frasi di a persona cù afasia;
  • Evite i rumori di fondu cum'è una radiu accesa o una finestra aperta;
  • Aduprate disegni è gesti per spiegà un'idea;
  • Fate dumande chì a risposta hè sì o nò;
  • Evite escludendu u paziente cun afasia da e cunversazioni.

Inoltre, pò esse interessante stabilisce ancu temi prima di l'iniziu di a cunversazione, questu permette à a persona di sapè esattamente di chì tratterà a conversazione è, dunque, ùn hè micca pigliatu in furia. Pò esse ancu interessante di nutà i tippi di cambiamenti è a reazione di u paziente cun afasia durante a cunversazione, affinchì i duttori possinu adattà e tecniche di trattamentu per rende a coesistenza menu limitata.


Cunsiglii per quelli chì anu afasia per pudè cumunicà megliu

E persone cun diagnosi di afasia devenu ancu piglià misure per fà a so cumunicazione più fluida è e zone affette di u cervellu da esse stimulate. Cusì, per pudè cumunicà megliu, a persona cun afasia pò avè un picculu bloccu note è una penna per pudè sprime idee attraversu disegni, ogni volta chì hè necessariu cumunicà, oltre à esse interessante per creà un picculu libru di parolle, immagini è spressioni chì aduprate spessu.

Inoltre, hè impurtante chì gesti universali cum'è "fermà", "ghjuvellu", "ok" o "culà" sianu aduttati, per esempiu, perchè cusì sì ùn si pò parlà, si pò dimustrà è cusì cumunicà. Un'altra strategia chì pò esse interessante hè di avè una carta in a vostra borsa o portafogliu spieghendu chì avete afasia, affinchì e persone cun chì state cumunicendu possu adattà u prucessu di cumunicazione.

A famiglia pò ancu participà à migliurà a cumunicazione di a persona cù afasia, stimulendu cù e foto di i membri di a famiglia, affinchì a persona prova à nome, o ancu, mette picculi adesivi incollati nantu à l'uggetti in modu chì a persona cerca di chjamà questi oggetti, per esempiu "porta", "finestra", "tavula" è altri.


Cumu sapè se hè afasia

L'Afasia pò causà difficoltà à dì ciò chì vulete o difficultà à capisce ciò chì dicenu l'altri. I segni di afasia varienu secondu a regione di u cervellu affettata, u più cumunu hè:

1. Difficultà à parlà - l'afasia di Broca

In questu tippu di afasia, a persona trova difficiule à dì e parolle ch'ella vole, generalmente sustituisce e parolle per altre chì ùn sò micca parenti o ùn anu micca sensu in u cuntestu, cum'è a sustituzione di "pesciu" cù "libru", hà difficultà à creà frasi cù più 2 parolle è spessu mischjanu parolle chì ùn esistenu micca cù altre chì anu un sensu in una frase.

In più, hè cumunu in l'afasia di u trapanu per una persona di scambià u sonu di qualchì parolla, cum'è "lavatrice" per "laquima de mavar", è di parlà parolle chì ùn esistenu micca pensendu chì esistenu è chì anu un sensu.

2. Difficultà capisce - l'afasia di Wernicke

In l'afasia di Wernicke, una persona capisce malamente ciò chì l'altri dicenu, soprattuttu quandu parlanu più veloce, ùn ponu capisce ciò chì qualcunu altru dice quandu ci hè rumore in l'ambiente, è hà difficoltà à leghje libri o qualsiasi altru cuntenutu scrittu.

In questu tippu di afasia, pò ancu esse difficiule per capisce u cuncettu di numeri, cume sapè à chì ora hè o cuntà soldi, in più di capisce letteralmente i scherzi o spressioni pupulari cum'è "piove coltelli da tasca", per esempiu .

Cumu hè u trattamentu di l'afasia in u logopedista

U trattamentu di l'afasia hè iniziatu, in a maiò parte di i casi, cù sessioni di terapia linguistica in l'uffiziu di un logopedista, attraversu attività chì stimulanu e zone affette di u cervellu. In queste sessioni, u logopedista pò dumandà à u paziente di pruvà à sprime si aduprendu solu a parolla, senza pudè aduprà gesti o disegni, per esempiu.

In altre sessioni, u logopedista pò insegnà cumu aduprà adeguamente alcune di queste tecniche, cumu fà gesti, fà disegni o puntà l'uggetti, per cumunicà megliu.

Cunsigliatu Per Voi

Cumu hè fattu u trasplante di pancreas è quandu si deve fà

Cumu hè fattu u trasplante di pancreas è quandu si deve fà

U trapianto di pancrea e i te, è hè indicatu per e per one cun diabete di tip 1 chì ùn ò micca capaci di cuntrullà u gluco iu in angue cù in ulina o chì anu dig...
Streptocinasi (Streptasi)

Streptocinasi (Streptasi)

A treptocina e hè un rimediu antitromboliticu per u u orale, adupratu per trattà varie malatie cum'è a trombo i veno a profonda o l'emboli mi pulmonari in adulti, per e empiu, p...