Invaginazione intestinale: chì hè è cumu trattà
Cuntenutu
L'invaginazione intestinale, chì pò ancu esse cunnisciuta cum'è intussuscezione intestinale, hè una cundizione grave in cui una parte di l'intestinu scivola in un'altra, chì pò interrompe u passaghju di sangue in quella parte è causà una infezione seria, ostruzione, perforazione di l'intestinu o finu à a morte di u tissutu.
Questa alterazione di l'intestinu hè più frequente in i zitelli finu à 3 anni, ma pò accade ancu in l'adulti, causendu sintomi cum'è vomitu intensu, panza gonfia, dolore addominale severu, diarrea è a presenza di sangue in i feci.
Quandu questi sintomi si presentanu, una alterazione intestinale deve sempre esse suspettata è, dunque, hè impurtante d'andà prestu à l'uspidale per identificà a causa è inizià u trattamentu adattatu, evitendu cumplicazioni.
Principali sintomi
L'invaginazione intestinale hè più cumuna in i zitelli è, dunque, u sintomu iniziale u più cumunu hè un piantu subitu è intensu, chì pare senza ragione apparente è ùn migliurà.
Tuttavia, cum'è questa alterazione di l'intestinu provoca ancu un dolore abbastanza severu, u zitellu pò ancu piegà e so ghjinochje nantu à u ventre è esse più irritatu quandu si move u ventre.
Generalmente, u dulore apparisce è sparisce cù u tempu, per 10 à 20 minuti è, dunque, hè normale chì u zitellu abbia crisi di piantu tutta a ghjurnata. Altri sintomi pussibuli includenu:
- Feci cù sangue o mucus;
- Diarrea;
- Vomitu frequenti;
- Pancia gonfia;
- Febbra sopra à 38º C.
In u casu di l'adulti, l'invaginazione intestinale pò esse più difficiule da identificà perchè i sintomi sò simili à altri prublemi intestinali, cum'è gastroenterite, per esempiu, è, dunque, u diagnosticu pò piglià più tempu, essendu raccomandatu d'andà à l'ospedale quandu u u dulore s'aggrava o dura più di 1 ghjornu per sparisce.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu d'invaginazione intestinale deve esse fattu à l'uspidale, postu chì parechji testi cume i raggi X, l'ultrasound addominale o a tomografia ponu esse necessarii per rilevà altri prublemi chì ponu causà sintomi simili, cum'è ernia, volvulus intestinale, gastroenterite, appendicite o testiculare torsione, per esempiu..
Chì sò e cause possibili
A maiò parte di i casi d'invaginazione intestinale si producenu in i zitelli, dunque a causa ùn hè micca definita, ma pare esse più frequente durante l'inguernu per via di a presenza di virus in u corpu.
In adulti, sta complicazione pare esse più frequente per via di un polipu, tumore o infiammazione intestinale, ancu se pò apparisce ancu in e persone chì anu avutu una chirurgia bariatrica.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'invaginazione intestinale deve esse iniziatu u più prestu pussibule in l'uspidale, cuminciendu cù l'amministrazione di seru direttamente in a vena per stabilizà l'organisimu. Inoltre, pò ancu esse necessariu di mette un tubu da u nasu à u stomacu, chjamatu tubu nasogastricu, per eliminà i fluidi è l'aria chì ponu mette pressione annantu à l'intestini.
Dopu, in casu di u zitellu, u duttore pò fà un clistere d'aria per pruvà à piazzà l'intestinu in u locu currettu, è hè raramente necessariu di ricorre à a chirurgia. In quantu à l'adulti, a cirurgia hè di solitu a più bona forma di trattamentu, perchè in più di curregge l'invaginazione intestinale, permette ancu di trattà u prublema chì era à l'origine di l'alterazione intestinale.
Dopu a chirurgia, hè normale chì l'intestinu ùn funziona micca nurmalmente trà 24 à 48 ore è, dunque, durante stu periodu a persona deve ripusassi è ùn deve manghjà nè beie. Per questa ragione, hè cunsigliatu di stà in ospedale per riceve u seru direttamente in a vena, almenu, finu à chì u transitu intestinale ritorna à a normalità. Per alleviare u disagiu di a chirurgia, u duttore di solitu prescrive l'amministrazione di paracetamol.