Cume curà u mal di gola di u zitellu
Cuntenutu
- 1. Cura generale
- 2. Date i rimedii prescritti
- 3. Alimentazione adatta
- Cumu identificà u mal di gola in u zitellu
- Quandu vultà à u pediatricu
U dulore à u collu in u zitellu hè generalmente allevatu cù l'usu di medicinali prescritti da u pediatra, cum'è ibuprofene, chì pò esse già presu in casa, ma chì a dosa deve esse calculata currettamente, in cunsultazione cù u pediatra, per u pesu è età di u zitellu. zitellu à u mumentu.
Inoltre, a cunsultazione cù u pediatricu hè ancu assai impurtante per valutà s'ellu ci hè un tipu d'infezzione chì deve esse trattatu cù antibiotici, cum'è Amoxicillin, chì pò esse adupratu solu sottu a guida di u duttore.
Tuttavia, i genitori ponu ancu accelerà u trattamentu cù alcune misure simplici fatti in casa cum'è lavà u nasu cù salina, denduli assai acqua è offre cibi dolci durante i pasti.
1. Cura generale
Alcune precauzioni simplici chì ponu esse presi ogni volta chì u zitellu o u zitellu anu u mal di gola sò:
- Dà à u zitellu un bagnu caldu, chjudendu a porta è a finestra di u bagnu: questu assicura chì u zitellu respira un pocu di vapore d'acqua, chì fluidifica e secrezioni è aiuta à liberà a gola;
- Lavate u nasu di u zitellu cù salina, s'ellu ci sò e secrezioni: caccia e secrezioni da a gola, aiutendu à schjariscila;
- Ùn lasciate micca u zitellu marchjà scalzu è avvolgelu quandu deve abbandunà a casa: a differenza brusca di temperatura pò aggravà u mal di gola;
- Stà cù u zitellu o zitellu in casa s'ellu ci hè a frebba: questu significa micca piglià u zitellu à a crècula o u zitellu à a scola finu à chì a frebba passa. Eccu ciò chì si deve fà per calà a frebba di u to zitellu.
Inoltre, assicurendu chì u vostru zitellu si lavi spessu e mani aiuta ancu à curà u mal di gola più veloce è impedisce a contaminazione di membri di a famiglia o amichi cù a stessa infezzione.
2. Date i rimedii prescritti
I rimedii à u mal di gola devenu esse aduprati solu cum’ellu hè urdinatu da un pediatra, chì e malatie causate da i virus ùn anu micca sempre bisognu di medicazione. Tuttavia, u pediatra pò prescrive:
- Antidolorifici cum'è Paracetamol in forma di sciroppu;
- Antiinflamatori cum'è Ibuprofen o Acetominofen in forma di sciroppu;
- Decongestionante nasale cum'è Neosoro o Sorine per i zitelli, in forma di gocce o spray per i zitelli più grandi.
L'antibiotici ùn sò micca cunsigliati se l'infezzione ùn hè micca causata da batteri. Nemmenu i rimedi per a tosse o l'antistaminici sò raccomandati perchè ùn sò micca efficaci in i zitelli è anu effetti collaterali.
U vaccinu contra a gripe hè particularmente adattatu per i zitelli chì anu asma, malatie cardiopulmonari croniche, malatie renali, HIV o zitelli chì anu bisognu di piglià l'aspirina ogni ghjornu. In i zitelli sani, parlate cù u pediatricu prima di avè stu tipu di vaccinazione.
3. Alimentazione adatta
In più di a cura precedente, i genitori ponu ancu piglià qualchì cura cù l'alimentu, per pruvà à riduce u disagiu, cume:
- Dà cibu dolce, in u casu di u criaturu da 6 mesi di età: sò più faciuli à ingoiare, riducendu l'inconfortu è u mal di gola. Esempii di alimenti: minestra calda o brodu, purea di frutta o yogurt;
- Dà assai acqua, tes o suchji naturali à u criaturu: aiuta à fluidificà e secrezioni è à schjarisce a gola;
- Evite di dà à u vostru zitellu manghjà troppu caldu o fretu: cibi assai caldi o ghjalati peghjuranu u mal di gola;
- Date à u zitellu un suchju d'aranciu: l'aranciu hà vitamina C, chì aumenta e difese di u corpu;
- Dà meli à un zitellu di più di 1 annu: aiuta à idratà a gola, allevendu l'inconfortu.
U mal di gola di solitu si ne và in una settimana, ma se u zitellu piglia i medicinali prescritti da u pediatra è ste misure di casa sò aduttate, si pò sente megliu in circa 3 à 4 ghjorni.
Cumu identificà u mal di gola in u zitellu
Un criaturu cù u mal di gola è u dulore di solitu ricusa di manghjà o di beie, pienghje quandu manghja è pò avè secrezioni o tosse. Inoltre:
In i zitelli di menu di 1 annu, ci ponu ancu esse:
- Agitazione, pienghje faciule, rifiutu di manghjà, vomitu, sonnu alteratu è difficultà à respirà per via di flegma in u nasu.
In i zitelli maiò:
- Cefalee, dulore in tuttu u corpu è brividi, flegma, è rossu di a gola è di l'internu di l'arechje, frebba, nausea, dolori di stomacu è pus in gola. Certi virus ponu ancu causà diarrea.
In u casu di i zitelli di più di 1 annu, hè più faciule d'identificà u mal di gola, chì di solitu si lagnanu di u dulore in a gola o in u collu quandu inghjuttenu, beie o manghjanu qualcosa.
Quandu vultà à u pediatricu
Hè cunsigliatu di vultà à u pediatricu se i sintomi aggravanu, se ùn migliuranu micca in 3 à 5 ghjorni o se altri sintomi cum'è difficoltà à respirà, febbre alta, stanchezza è sonnolenza frequente apparisce, pus in gola, lagnanza di mal di l'arechja o tosse persistente per più di 10 ghjorni.