5 opzioni pruvate per sbluccà l'arechje
Cuntenutu
- 1. Sbadigliannu parechje volte
- 2. Chewing gum
- 3. Bei acqua
- 4. Mantene l'aria
- 5. Applica una compressa calda
- Cumu sbluccà l'arechja cù a cera
- Quandu andà à u duttore
A sensazione di pressione in l'arechja hè qualcosa relativamente cumunu chì tende à cumparisce quandu ci hè un cambiamentu di pressione atmosferica, cume quandu si viaghja in aereo, quandu si tuffa o quandu si scala una collina, per esempiu.
Ancu se pò esse abbastanza scomodu, a maiò parte di u tempu, stu sintimu di pressione ùn hè micca periculosu è finirà in pochi minuti. Tuttavia, ci sò alcune tecniche chì ponu ancu esse pruvate à sbloccà l'arechja più rapidamente è allevia u disagiu. Se l'arechja hè intuppata d'acqua, vedi u passu à passu per uttene l'acqua fora di l'arechja.
Indipendentemente da a tecnica, hè assai impurtante ch'elli sianu fatti cù cura, postu chì l'arechja hè una struttura assai sensibile. Inoltre, se u disagiu ùn migliora micca, se s'aggrava, o s'ellu hè accumpagnatu da altri sintomi, cum'è un dolore severu o un flussu di pus, hè assai impurtante cunsultà un otorinolaringologu per identificà a causa è inizià a più adatta trattamentu.
1. Sbadigliannu parechje volte
Sbadiglia aiuta l'aria à spustassi in i canali di l'arechja, equilibrendu a pressione è sbloccendu l'arechja.
Per fà questu, simpricimenti simule u muvimentu di sbadigli cù a bocca è guardendu u celu. Hè nurmale chì durante u sbadigliu, si senta una piccula crepa in l'arechja, chì indica chì hè in decompressione. S'ellu ùn accade micca, u prucessu deve esse ripetutu per pochi minuti.
Se truvate difficiule di sbadiglià senza vulè, un bon modu per imità u muvimentu hè di apre a bocca u più larga pussibule è poi di respirà per bocca, respirendu in e fora.
2. Chewing gum
Chewing gum move parechji musculi in a faccia è pò aiutà à riequilibrà a pressione in i canali di l'arechja.
Sta tecnica hè abbastanza sèmplice è pò esse aduprata micca solu per sbulicà l'arechja, ma ancu per impedisce chì l'arechja si cumpressi durante un viaghju in aviò, per esempiu.
3. Bei acqua
L'acqua potabile hè un altru modu per spustà i musculi in a vostra faccia è equilibrà a pressione in e vostre orecchie.
Per fà questu, duvete mette l'acqua in bocca, tene u nasu è poi ingoiare, inclinendu a testa indietro. U muvimentu di i musculi, cù a mancanza di respiru chì entra in u nasu, cambierà a pressione in l'arechja, curregendu a sensazione di pressione.
4. Mantene l'aria
Un altru modu per apre i canali di l'arechja è equilibrà a pressione chì provoca a cumpressione hè di piglià un soffiu prufondu, di copre u nasu cù a manu è di pruvà à respirà per u nasu, tenendu u nasu.
5. Applica una compressa calda
Sta tecnica funziona megliu quandu a pressione in l'arechja hè causata da una influenza o allergie, ma pò ancu esse sperimentata in altre situazioni. Basta à mette una cumpressa calda sopra à l'arechja è lascia per 2 à 3 minuti.
U calore da a cumpressa aiuta à dilatà i canali di l'arechja, permettenduli di drenà è equilibrendu a pressione.
Cumu sbluccà l'arechja cù a cera
Per sbluccà l'arechja chì hà a cera, lascia corre l'acqua in è fora di l'arechja durante u bagnu è poi asciugà cù un asciugamanu. Tuttavia, i tamponi ùn devenu micca esse usati, perchè ponu spinghje a cera in più in l'arechja, aumentendu u risicu di infezioni.
Quandu sta prucedura si face 3 volte è l'arechja hè sempre intuppata, l'otorinolaringuistu deve esse cunsultatu, postu chì a pulizia prufessiunale pò esse necessaria.
Amparate più nantu à a rimozione di cerume.
Quandu andà à u duttore
Ancu se a maiò parte di i casi di pressione in l'arechja ponu esse trattati in casa, ci sò alcune situazioni chì devenu esse valutate da u duttore. Dunque, si consiglia di cunsultà un otorinolaringoiatra o di andà in ospedale quandu:
- A sensazione di pressione ùn migliurà dopu à qualchì ora o s'aggrava cù u tempu;
- Ci hè una frebba;
- Apparenzi altri sintomi, cum'è dulore severu o pus chì esce da l'arechja.
In questi casi, u cunfortu pò esse causatu da infezioni di l'arechja o ancu da un timpanu rottu è, dunque, a guida di un duttore hè assai impurtante.