Cume hè a vita dopu l'amputazione
Cuntenutu
- Cumu trattà cù a perdita di u membru amputatu
- Cumu cuntrollà u dolore fantasma
- Eserciziu fisicu dopu l'amputazione
- Alimentazione dopu l'amputazione
Dopu l'amputazione di un membru, u paziente passa per una fase di recuperu chì include trattamenti à u ceppu, sessioni di fisioterapia è monitoraggio psicologicu, per adattà u megliu pussibule à a nova condizione è truvà modi effettivi per superà i cambiamenti è e limitazioni chì l'amputazione hà pruvucatu .
Generalmente, l'amputazione di un membru altera a vita quotidiana di u paziente, tuttavia, hè pussibule di ritruvà l'autonomia è di campà una vita simile à a precedente, cum'è travaglià, pulì a casa, cucinà o esercitassi, per esempiu.
Tuttavia, sta ricuperazione hè lenta è prugressiva è richiede molta forza di volontà da u paziente per fà attività di ogni ghjornu, essendu necessariu amparà à marchjà di novu cù l'usu di supporti cum'è stampelle, sedie à rotelle o protesi. Scuprite cumu in: Cumu marchjà torna dopu l'amputazione.
Cumu trattà cù a perdita di u membru amputatu
Dopu una amputazione, a persona hà da amparà à campà senza una parte di un membru, chì di solitu altera a so maghjina di u corpu è provoca rivolta, tristezza è un sintimu di incapacità, chì pò purtà à l'isulamentu o ancu à u sviluppu di a depressione, per esempiu
Cusì, avè un sustegnu psicologicu subitu dopu l'amputazione hè impurtante, per aiutà u paziente à accettà a nova maghjina di u corpu. U psicologu pò fà sessioni individuali o di gruppu, cuncintrendu nantu à l'aspetti i più pusitivi di a vita di u paziente, rinfurzendulu cun lode o ricorrendu à a spartera di esperienze, per esempiu.
Cumu cuntrollà u dolore fantasma
U dulore fantasma di solitu apparisce dopu una chirurgia d'amputazione è, in a maiò parte di i casi, si ripetenu attacchi di dolore à u latu di u membru amputatu, cum'è s'ellu fussi sempre presente. Per cuntrullà u dolore fantasma, pudete:
- Tocca u ceppu è massà lu. Amparate più nantu à: Cumu cura di u ceppu di amputazione.
- Pigliate un analgésicu, cum'è Paracetamol;
- Applica fretu;
- Occupate a mente, senza pensà à u dulore.
Stu dulore pò apparisce subitu dopu a chirurgia o cù l'anni, richiedendu à a persona di amparà à cuntrullà u dolore cù l'aiutu di tecnichi specializati di u dolore, affinchì a persona possa cunduce una vita simile à a normale.
Eserciziu fisicu dopu l'amputazione
A persona cun amputazione di i membri pò fà tutti i tippi di eserciziu fisicu, cum'è a natazione, a corsa o u ballu, per esempiu, ma hà bisognu di fà adattamenti secondu a so limitazione.
L'eserciziu fisicu deve esse fattu almenu 3 volte à settimana, per almenu 30 minuti è in più di aiutà à mantene u pesu è à rinfurzà i musculi, aiuta à guadagnà forza, chì hè essenziale per aduprà currettamente i supporti per camminà, cum'è e stampelle.
Inoltre, e sessioni di fisioterapia cumplementanu ancu a pratica di l'eserciziu fisicu fattu in strada o in palestra, postu chì cuntribuiscenu à una mobilità è un equilibriu aumentati.
Alimentazione dopu l'amputazione
A persona cun amputazione deve manghjà una dieta equilibrata è variata per tutta a vita, senza restrizioni specifiche.
Tuttavia, durante a fase di guarigione di u ceppu hè di primura manghjà una dieta ricca in alimenti curativi, cume manghjà uovo, salmone o kiwi ogni ghjornu, per esempiu, per mantene a pelle è e cellule tissutali idratate è sane, facilitendu a guarigione è prevenendu infezioni. Amparate più nantu à: Alimentazione curativa.