Tipi di méningite: chì sò è cumu si prutegge
Cuntenutu
A meningite currisponde à l'infiammazione di e membrane chì rivestenu u cervellu è a medula spinale, chì pò esse causata da virus, batteri è ancu parassiti.
U sintimu più caratteristicu di a meningite hè u collu rigidu, chì face u muvimentu di u collu difficiule, è ancu u mal di testa è a nausea. U trattamentu hè fattu secondu u microorganismu identificatu, è pò esse fattu cù antimicrobici, analgesici o corticosteroidi.
1. Méningite virale
A méningite virale hè un tipu di méningite causata da virus, chì hè più frequente in l'estate è in e persone di più di 15 anni. Stu tipu di méningite hè menu severu è sviluppa sintomi simuli à l'influenza cum'è febbre, malessere è dolori di corpu, sintomi chì, se trattati currettamente, ponu sparisce in 10 ghjorni.
Quandu a meningite hè causata da u virus di l'herpes, diventa cunnisciuta cum'è meningite erpetica, è hè cunsiderata un tippu seriu di meningite virale, postu chì pò causà infiammazione di parechje regioni di u cervellu, sta cundizione essendu chjamata meningoencefalite. Capite di più nantu à a meningite erpetica.
A trasmissione hè fatta cù u cuntattu direttu cù e secrezioni da e persone infette, dunque hè impurtante di aduttà misure preventive, cume lavà e mani currettamente è evitendu u cuntattu strettu cù e persone infette.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu di a meningite virale deve esse indicatu da l'infettologu o da u medicu generale è hà per scopu di alleviare i sintomi, è l'usu di analgesici è antipiretichi pò esse indicatu, è questu trattamentu pò esse fattu in casa o in l'ospedale secondu a gravità di i sintomi è a storia di salute di a persona.
In casu di meningite causata da u virus Herpes, u trattamentu deve esse fattu isolatu in l'ospedale è implica l'usu di farmaci antivirali per aiutà u sistema immunitariu à luttà contr'à u virus. Capite cumu hè trattata a meningite virale.
2. Méningite batterica
A meningite batterica hè più severa chè a meningite virale è currisponde à l'infiammazione di e meningi causate da batteri cum'è Neisseria meningitidis, Streptococcus pneumoniae, Mycobacterium tuberculosis è Haemophilus influenzae.
I batteri entranu in u corpu attraversu e vie aeree, ghjunghjenu à u sangue è vanu à u cervellu, infiammendu e meningie, in più di causà febbre alta, vomitu è cunfusione mentale, chì ponu mette in periculu a vita di una persona quandu ùn hè trattata.
Méningite batterica causata da u batteriu Neisseria meningitidis hè chjamata méningite méningococcique et, bien que rare, elle se produit plus fréquemment chez les enfants et les personnes âgées, surtout quand il y a des conditions qui abaissent le système immunitaire. Stu tipu di meningite hè carattarizatu da un collu rigidu, cun difficultà à piegà u collu, mal di testa severu, presenza di macchie viole nantu à a pelle è intolleranza à a luce è u rumu.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu di a meningite si face, a maiò parte di u tempu, cù a persona ammessa à l'uspidale per chì l'evoluzione di u paziente possa esse monitorata è evità cumplicazioni pussibuli, essendu indicatu l'usu di antibiotici secondu u batteriu rispunsevule di l'infezzione. Vede più dettagli nantu à u trattamentu di a meningite batterica.
3. Méningite eosinofilica
A méningite eosinofilica hè un tipu raru di méningite causata da l'infezzione da u parasite Angiostrongylus cantonensis, chì infettanu lumache, lumache è lumache.
E persone si infettanu cunsumendu a carne di l'animali contaminati cù u parasite o cibu contaminatu cù e secrezioni di sti animali, resultendu in l'apparizione di sintomi cum'è mal di testa severu, nausea, vomitu è rigore à u collu. Cunnosce altri sintomi di meningite eosinofilica.
Cumu hè u trattamentu: Hè impurtante chì u trattamentu per a meningite eosinofilica sia fattu appena i primi sintomi di a malattia sò identificati, chì hè cusì pussibule di prevene cumplicazioni relative à stu tipu di meningite.
Cusì, u duttore pò raccomandà l'usu di farmaci antiparassiti, per luttà contr'à l'agente infettivu, analgésichi è corticosteroidi per alleviare i sintomi, è a persona deve esse ricoverata in ospedale durante u trattamentu.