Cumu a cirurgia ortognatica hè realizata è a recuperazione
Cuntenutu
A cirurgia ortognatica hè una cirurgia plastica indicata per curregge u pusizionamentu di u mentone è si face quandu ci sò difficultà à masticà o à respirà per via di a pusizione sfavurevule di a mascella, in più, pò esse eseguita cù scopi estetichi per fà a faccia più armuniosu.
Sicondu a pusizione di a mascella è di i denti, u chirurgu pò ricumandà dui tippi di chirurgia:
- Chirurgia ortognatica di classe 2, chì hè realizatu in i casi induve a mandibula superiore hè luntanu davanti à i denti inferiori;
- Chirurgia ortognatica di Classe 3, chì hè adupratu per curregge i casi in i quali i denti inferiori sò luntanu davanti à quelli di a mascella superiore.
In casu di cambiamenti in a crescita di a mascella chì compromettenu a respirazione, a rinoplastia pò ancu esse effettuata per migliurà u passaghju di l'aria. Questa procedura hè più raccomandata per e persone di più di 17 anni, chì hè quandu l'osse facciali sò cresciute abbastanza, tuttavia, quandu i cambiamenti sò assai notevuli in a zitiddina è anu un impattu esteticu è psiculugicu nantu à u zitellu, a prima correzione pò esse fatta, a seconda esse realizatu quandu a crescita di l'osse facciali hè stabilizzata.
Cumu hè fattu
Per a chirurgia ortognatica da fà, hè necessariu chì a persona utilizzi apparecchi ortodontici per almenu 2 anni in modu chì a pusizione di i denti sia curretta secondu a so struttura ossea, senza chì i denti sianu allineati in quelli primi 2 anni di trattamentu.ortodonzia.
Dopu à 2 anni di usu di u dispusitivu, una simulazione di a chirurgia hè effettuata per visualizà u risultatu finale di a procedura, cumprendu i risultati estetichi. Dopu, u chirurgu face u riposizionamentu di a mascella per mezu di una procedura chirurgica chì si face in bocca. Per questa prucedura, l'ossu hè tagliatu è fissatu in un altru locu per mezu di strutture in titaniu.
A chirurgia ortognatica hè dispunibule gratuitamente da SUS quandu hà per scopu di risolve i prublemi liati à a salute causati da a pusizione di a mascella, cume l'apnea, l'ostruzione di a respirazione è a difficultà à manghjà, per esempiu. In u casu di esse realizatu per scopi estetichi, a cirurgia deve esse realizata in cliniche private, ùn esse micca dispunibili da SUS.
Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
U recuperu da a chirurgia ortognatica pò piglià trà 6 è 12 mesi, ma in generale, a persona torna in casa trà 1 è 2 ghjorni dopu a chirurgia cù analgesici, prescritti da u duttore, cum'è Paracetamol, per alleviare u dolore. Inoltre, hè sempre impurtante di piglià qualchì precauzione cum'è:
- Riposa per e prime 2 settimane, evitendu d'andà à travaglià;
- Applica cumpressi freddi in faccia per 10 minuti parechje volte à u ghjornu, finu à chì u gonfiu cala;
- Manghjate un alimentu liquidu o pastosu per i primi 3 mesi o secondu l'indicazione di u duttore.
- Evite sforzi, micca eserciziu è micca esse esposti à u sole;
- Facendu sessioni di fisioterapia per migliurà a masticazione, diminuisce u dolore è u gonfiore è ancu u mal di testa causatu da a tensione musculare.
- Eseguite un drenaje linfaticu nantu à a faccia per diminuisce u gonfiore.
A tisana preparata cù foglie di alloro, zenzeru o tiglio pò aiutà à calmà u dulore è, dunque, sò indicati per alleviare u disagiu dopu a chirurgia. In casu di fastidiu in a zona di a bocca è dolore in i denti, l'internu di a bocca pò esse massaggiata cù oliu di chiodi di garofano, ma i collutori fatti cù tè à a menta ponu ancu alleviare u disagiu.
Quandu fà a fisioterapia
A fisioterapia pò esse iniziata ancu 1 o 2 ghjorni dopu a chirurgia, o cum'è richiestu da u duttore. In inizialmente l'ughjettivu duveria esse di riduce u dolore è u gonfiore lucale, ma dopu à circa 15 ghjorni, se a guarigione hè bona, pudete cuncentrazione nantu à l'esercitazioni per aumentà u muvimentu di l'articulazione temporomandibulare è facilità l'apertura di a bocca, facilitendu a masticazione.
U drenaje linfaticu pò aiutà à riduce u gonfiore di a faccia è pò esse fattu in tutte e sessioni. Vede u passu à passu per fà un drenaje linfaticu nantu à a faccia in casa.
Rischi di chirurgia
Ancu se rara, sta chirurgia pò avè qualchì risicu, chì include a perdita di sensazione in faccia è u sangu da a bocca è u nasu. Inoltre, è cum'è cù tutte l'operazioni, l'infezzione pò ancu accade in u situ induve i tagli sò stati fatti. Cusì, a cirurgia deve esse sempre realizata in cliniche specializate è da duttori addestrati currettamente.