Rischi per a salute di l'obesità
L'obesità hè una cundizione medica induve una alta quantità di grassu corporeu aumenta a probabilità di sviluppà prublemi medichi.
E persone cun obesità anu una probabilità più alta di sviluppà questi prublemi di salute:
- Glicemia alta (zuccheru) o diabete.
- Pressione alta (ipertensione).
- U colesterolu altu è i trigliceridi (dislipidemia, o grassu altu in u sangue).
- Attacchi cardiaci à causa di malatie coronarie, insufficienza cardiaca, è colpu
- Prublemi di l'osse è di l'articule, più pesu mette pressione annantu à l'osse è l'articuli. Questu pò purtà à l'artrosi, una malattia chì provoca dolore è rigidità articolari.
- Smettere di respirà durante u sonnu (apnea di u sonnu). Questa pò causà fatica di ghjornu o sonnolenza, poca attenzione, è prublemi à u travagliu.
- Calcoli biliari è prublemi di fegatu.
- Alcuni cancri.
Tre cose ponu esse aduprate per determinà se u grassu corporeu di una persona li dà una probabilità più alta di sviluppà malatie legate à l'obesità:
- Indice di massa corporea (BMI)
- Dimensione di a vita
- Altri fattori di risicu chì a persona hà (un fattore di risicu hè tuttu ciò chì aumenta a vostra probabilità d'avè una malattia)
L'esperti si basanu spessu nantu à l'IMC per determinà se una persona hà sovrappesu. U BMI stima u vostru livellu di grassu corporeu secondu a vostra altezza è pesu.
À parte da 25,0, più u vostru BMI hè altu, più grande hè u risicu di sviluppà prublemi di salute relativi à l'obesità. Queste gamme di BMI sò aduprate per descriviri i livelli di risicu:
- Sovrappesu (micca obesu), se l'IMC hè da 25,0 à 29,9
- Obesità di Classe 1 (à bassu risicu), se BMI hè 30,0 à 34,9
- Classe 2 (risicu moderatu) obesità, se BMI hè 35,0 à 39,9
- Classe 3 (altu risicu) di obesità, se u BMI hè uguale o superiore à 40,0
Ci hè parechji siti web cù calculatori chì danu u vostru BMI quandu inserite u vostru pesu è altezza.
E donne cù una dimensione di a cintura superiore à 35 pollici (89 centimetri) è l'omi cù una dimensione di a cintura superiore à 40 pollici (102 centimetri) anu un risicu aumentatu di malatie cardiache è di diabete di tip 2. E persone cun corpi "in forma di mela" (a cintura hè più grande di l'anche) anu ancu un risicu aumentatu per queste cundizione.
Avè un fattore di risicu ùn significa micca chì averete a malatia. Ma aumenta a chance chì vulete. Alcuni fattori di risicu, cum'è età, razza, o storia di famiglia ùn ponu micca esse cambiati.
Più sò fattori di risicu, più hè probabile chì sviluppiate a malattia o u prublema di salute.
U vostru risicu di sviluppà prublemi di salute cum'è malatie cardiache, colpu è prublemi di rene aumenta se sì obesu è avete questi fattori di risicu:
- Pressione alta (ipertensione)
- Colesterol altu in sangue o trigliceridi
- Glicemia alta (zuccheru), segnu di diabete di tippu 2
Questi altri fattori di risicu per e malatie cardiache è u colpu ùn sò micca causati da l'obesità:
- Avè un membru di a famiglia sottu à l'età di 50 anni cù malatie cardiache
- Esse fisicamente inattivu o avè un stilu di vita sedentariu
- Fumà o aduprà prudutti di tabaccu di ogni genaru
Pudete cuntrollà parechji di questi fattori di risicu cambiendu u vostru modu di vita. Sì avete obesità, u vostru duttore di salute pò aiutà à inizià un prugramma di perdita di pesu. Un scopu iniziale di perde 5% à 10% di u vostru pesu attuale riduce significativamente u risicu di sviluppà malatie legate à l'obesità.
- Obesità è salute
Cowley MA, Brown WA, Considine RV. Obesità: u prublema è a so gestione. In: Jameson JL, De Groot LJ, de Kretser DM, et al, eds. Endocrinologia: Adultu è Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: cap. 26.
Jensen MD. Obesità. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 220.
Moyer VA; Task Force di i Servizii Preventivi di i Stati Uniti. Pruiezzione è gestione di l'obesità in adulti: dichjarazione di raccomandazione di i Servizii Preventivi di i Stati Uniti. Ann Intern Med. 2012; 157 (5): 373-378. PMID: 22733087 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22733087.
- Obesità