5 passi per pruteggevi da u superbug KPC
Cuntenutu
- 1. Lavate bè e mani
- 2. Aduprate solu antibiotici cumu indicatu da u duttore
- 3. Ùn sparte micca articuli persunali
- 4. Evite d'andà à l'uspidale
- 5. Evite i lochi publichi
Per evità a contaminazione di u superbug Klebsiella pneumoniae carbapenemase, cunnisciuta popularmente cum'è KPC, chì hè una batteria resistente à a maiò parte di l'antibiotici esistenti, hè di primura di lavà bè e mani è evità di aduprà antibiotici chì ùn eranu micca prescritti da u duttore, postu chì l'usu indiscriminatu di antibiotici pò rende i batteri più forti è resistente.
A trasmissione di u superbug KPC si face principalmente in un ambiente ospedaliere è pò esse per mezu di cuntattu cù secrezioni da pazienti infetti o per mezu di e mani, per esempiu. I zitelli, l'anziani è e persone cun sistemi immunitari compromessi sò più propensi à avè una infezione cù sta batteria, è ancu i pazienti chì stanu in ospedale per un bellu pezzu, anu cateteri o facenu un usu prolongatu di antibiotici. Amparate à identificà l'infezzione KPC.
Per pruteggevi da u superbug KPC hè impurtante:
1. Lavate bè e mani
U modu principale per prevene a contaminazione hè di lavà e mani cù sapone è acqua per 40 secondi à 1 minutu, strofinendu e mani inseme è lavendu bè trà e dite. Poi asciuvateli cù un asciugamanu monousu è disinfettateli cù gel alcolu.
Cum'è a superba hè assai resistente, in più di lavà e mani dopu andà in bagnu è prima di manghjà, e vostre mani devenu esse lavate:
- Dopu à starnutitu, tossu o toccu u nasu;
- Andate à l'uspidale;
- Toccu à qualchissia ricusatu per esse infettatu da i batteri;
- Toccà oggetti o superfici induve hè statu u paziente infettu;
- Aduprate u trasportu publicu o andate in u centru cummerciale è anu toccu corrimane, buttoni o porte, per esempiu.
S'ellu ùn hè micca pussibule di lavà e mani, ciò chì pò accade nantu à i trasporti publichi, devenu esse disinfettati cù l'alcol u più prestu pussibule per impedisce a trasmissione di u microorganisimu.
Amparate i passi per lavà currettamente e mani in u video seguente:
2. Aduprate solu antibiotici cumu indicatu da u duttore
Un altru modu per evità u superbug hè di aduprà rimedii antibatterichi solu per cunsiglii di u duttore è mai à a vostra discrezione, perchè l'usu eccessivu di antibiotici rende i batteri più forti è più forti, è in situazioni gravi ùn anu micca un effettu.
3. Ùn sparte micca articuli persunali
Per prevene l'infezioni, l'uggetti persunali cum'è spazzole da denti, stuviglii, biccheri o buttiglie d'acqua ùn devenu micca esse sparte, chì a batteria si trasmette ancu per cuntattu cù secrezioni, cum'è a saliva.
4. Evite d'andà à l'uspidale
Per evità a cuntaminazione, si deve andà solu à l'uspidale, a sala d'urgenza o in farmacia, s'ellu ùn ci hè altra soluzione, ma mantenendu tutte e misure di sicurezza per impedisce a trasmissione, cume lavassi e mani è purtà guanti, per esempiu. Una bona suluzione hè prima d'andà à l'uspidale per chjamà Dique Saúde, 136 anni, per infurmazione nantu à ciò chì si deve fà.
L'ospedale è a sala d'urgenza, per esempiu, sò posti induve ci hè una probabilità più grande di a presenza di a batteria KPC, chì hè frequentata da pazienti chì anu u listessu è ponu esse infettati.
Sè site un prufessiunale di a salute o un membru di a famiglia di un paziente chì hè infettatu da u batteriu, duvete mette una maschera, mette i guanti è purtà un grembiule, in più di portà maniche lunghe perchè, solu in questu modu, prevenzione contr'à u i batteri sò pussibuli.
5. Evite i lochi publichi
Per riduce u risicu di trasmissione di u batteriu, i lochi publichi cum'è trasporti publichi è centri cummerciali devenu esse evitati, postu chì sò frequentati da parechje persone è ci hè una probabilità più grande chì qualcunu sia infettatu.
Inoltre, ùn duvete micca toccà e superfici pubbliche direttamente cù a manu, cum'è i corrimani, i banconi, i buttoni di l'ascensore o e maniglie di e porte è, se duvete fà, duvete lavà immediatamente e mani cù acqua è sapone o disinfettate e mani cù alcolu in gel.
Generalmente, u batteriu affetta à e persone cù una salute povera, cume quelli chì anu avutu una chirurgia, pazienti cun tubi è cateteri, pazienti cun malatie croniche, trapianti d'organi o cancru, chì sò quelli cun u sistema immunitariu più debule è u risicu di morte hè più grande, in ogni modu, qualsiasi individuu pò esse infettatu.