Verborea: chì hè, perchè accade è cumu parlà più pianu

Cuntenutu
Verborea hè una situazione caratterizata da u discorsu acceleratu di alcune persone, chì pò esse dovutu à a so personalità o esse una cunsequenza di situazioni d'ogni ghjornu. Cusì, e persone chì parlanu troppu prestu ùn ponu micca prununzià e parolle in a so interezza, mancendu di prununcià alcune sillabe è mudificendu una parolla in l'altra, ciò chì pò rende difficiule à capisce l'altri.
Per trattà a verborrea, hè impurtante identificà u fattore scatenante, postu chì hè pussibule chì u logopedu è u psicologu possinu indicà alcuni esercizii per aiutà a persona à parlà più pianu è facilità a capiscitura.

Perchè accade
Verborea pò esse una caratteristica di a personalità di a persona, tuttavia hè ancu pussibule chì accada in cunsequenza di situazioni d'ogni ghjornu, cume routine accelerata, nervosità o ansietà, chì pò accadere durante a presentazione di un travagliu o durante un impiegu in intervista, per esempiu.
In queste situazioni hè cumunu per a persona di cumincià à parlà più veloce di l'usu, chì pò interferisce facilmente cù a comprensione di l'altri.
Cumu parlà pianu
Quandu u discorsu rapidu hè assuciatu à a personalità, hè difficiule per a persona di cambià, tuttavia ci sò qualchi suggerimenti è esercizii chì ponu esse fatti per aiutà a persona à parlà più pianu, pianu è più chjaru, facilitendu a comprensione. Cusì, alcuni modi per parlà più lentamente è alleviare a nervosità sò:
- Parlate più chjaramente, fendu casu à ogni parolla parlata è pruvendu à parlà sillaba per sillaba;
- Pruvate à parlà cun pause, cum'è se leghjessi un testu, fermenduci un pocu dopu avè parlatu una frase, per esempiu;
- Respira quandu si parla;
- Praticate tecniche di rilassamentu, soprattuttu se u mutivu di parlà troppu prestu hè u nervosità;
- Quandu parlate à un publicu, leghjite u vostru discorsu à voce alta è arregistrate a vostra voce, affinchì più tardi rimarchiate a velocità cù a quale parlate è verificate a necessità di fà pause, per esempiu;
- Esagerate i vostri muvimenti di bocca quandu parlate, questu permette à tutte e sillabe di esse pronunziate chjaramente è pianu.
Di solitu e persone chì parlanu troppu prestu tendenu à toccà o ripiglià altre persone durante a conversazione è prughjettanu i so corpi in avanti. Dunque, unu di i modi per parlà più pianu hè di fà casu à u cumpurtamentu quandu si parla cù l'altri, evitendu di toccà troppu, per esempiu. Amparate ancu cumu parlà in publicu.