8 sintomi principali di a malatia di Crohn
Cuntenutu
I primi sintomi di a malatia di Crohn ponu piglià mesi o anni per apparì, perchè dipende da a misura di l'infiammazione. Inoltre, alcune persone ponu sperimentà unu o più sintomi è ùn sò micca suspettosi di Crohn, chì i sintomi ponu esse confusi cù altri prublemi gastrointestinali.
Ancu sì i sintomi ponu varià largamente da persona à persona, i più cumuni includenu:
- Diarrea intensa è persistente;
- Dolore in a zona di u stomacu;
- Presenza di sangue o mucus in e feci;
- Crampi addominali frequenti;
- Desideru subitu di defecà;
- Stanchezza eccessiva frequente;
- Febbra persistente trà 37,5º à 38º;
- Perda di pesu senza ragione apparente.
Sti sintomi cumpariscenu di solitu per periodi, cunnisciuti cum'è "attacchi", è allora tendenu à sparisce cumpletamente, finu à chì si faci una nova crisi.
Inoltre, in certi casi, sta malattia pò ancu influenzà l'ochji, lascienduli infiammati, rossi è sensibili à a luce, è pò ancu aumentà u risicu di cancru di colon.
Test di sintomu in linea di Crohn
Se pensate chì pudete avè a malatia di Crohn, selezziunate i vostri sintomi è scopre chì probabilità sò:
- 1. Periudi di diarrea severa cù mucus o sangue
- 2. Brama urgente di defecà, soprattuttu dopu avè manghjatu
- 3. Crampi addominali frequenti
- 4. Nausea o vomitu
- 5. Perdita di l'appetite è perdita di pesu
- 6. Febbre bassa persistente (trà 37,5º è 38º)
- 7. Lesioni in a zona anale, cum'è emorroidi o fissure
- 8. Stanchezza frequente o dolore musculare
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu iniziale di a malattia di Crohn deve esse fattu da u gastroenterologu o da u medicu generale per mezu di l'analisi di segni è sintomi presentati da a persona, in più di a valutazione di a salute è di a storia familiare. Inoltre, durante a cunsultazione, l'esame fisicu pò ancu esse realizatu è e prove di laboratorio ponu esse richieste.
Per cunfirmà u diagnosticu di verificà a gravità di a malatia, ponu esse richiesti testi di imaging, cù a colonoscopia essendu principalmente indicata, chì hè un esame chì permette l'osservazione di i muri intestinali, identificendu i segni di inflammazione. Durante a culunoscopia, hè cumunu per u duttore piglià un picculu campionu da u muru intestinale per avè una biopsia è u diagnosticu pò esse cunfirmatu. Capite cumu si face a colonoscopia.
Oltre à a colonoscopia, una endoscopia alta pò ancu esse effettuata, quandu ci sò segni è sintomi chì indicanu infiammazione di a parte superiore di l'intestinu, raggi X, ultrasound addominale, MRI è tomografia computerizzata, essendu principalmente indicati per aiutà à identificà fistole è altri cambiamenti intestinali.
Cumu hè fattu u trattamentu
A malattia di Crohn ùn hà cure, dunque i cambiamenti in l'abitudini alimentari sò assai impurtanti per riduce i sintomi, chì certi alimenti ponu causà o peghju i flare-ups di a malatia. Cusì, hè cunsigliatu di cuntrullà a quantità di fibre ingerite, riduce a quantità di grassu è limità u cunsumu di derivati di u latte. Inoltre, hè assai impurtante di scumette nantu à l'idratazione cutidiana per evità a disidratazione. Vede cumu adattà a vostra dieta per alleviare i sintomi.
Durante e crisi, u duttore pò ancu raccomandà di piglià alcuni medicinali antiinfiammatori per riduce u dolore è l'infiammazione, è ancu medicinali chì aiutanu à cuntrullà a diarrea. In i casi i più gravi di a malattia, l'interventu chirurgicu pò esse indicatu per eliminà e porzioni affettate è danneggiate di l'intestinu chì ponu esse causanti di i sintomi.