Cumu uttene l'herpes è cumu pruteggevi
Cuntenutu
L'Herpes hè una malattia altamente contagiosa chì hè catturata per u cuntattu direttu cù l'herpesi di qualcunu, basgiandosi, spartendu bichjeri o da un cuntattu intimu senza prutezzione. Inoltre, in certi casi, pò ancu implicà a spartera di qualchi roba.
Inoltre, u cuntattu cù un ughjettu infettatu da u virus, cum'è una tazza, stalvatoghji, asciugamani di a persona infettata hè ancu assai contagiosu in u stadiu quandu a ferita hè piena di bolle di liquidu.
A seconda di u tippu d'herpes, ci sò situazioni specifiche chì ponu trasmette u virus:
1. Pappagalli
U virus di l'herpesi pò esse trasmessu in parechje manere, chì includenu:
- Basgià;
- Spartendu u listessu vetru, argenteria o piattu;
- Aduprate u listessu asciugamanu;
- Aduprate a stessa lama di rasoiu.
L'herpesu pò ancu esse trasmessu da qualsiasi altru oggettu chì hè statu adupratu prima da a persona cù l'herpes è chì ùn hè ancu statu disinfettatu.
Ancu se hè più faciule per u virus di l'herpesi di esse trasmessu solu quandu una persona hà una bucca ferita, pò ancu passà ancu quandu ùn ci sò sintomi, postu chì ci sò volte in tuttu l'annu quandu u virus diventa più facilmente trasmessu, ancu senza causà a apparizione di piaghe nantu à a labbra.
Inoltre, una persona cun ferite pò ancu trasmette u virus per mezu di u sessu orale, chì pò purtà à una situazione di herpes genitale in l'altra persona.
2. Herpes genitale
U virus di l'herpes genitale hè facilmente trasmessu per:
- Cuntattu direttu cù a ferita in a regione genitale è secrezioni da u situ;
- Usu d'ogetti o di vestiti chì sò entrati in cuntattu cù a ferita;
- Ogni tipu di rapportu sessuale senza preservativu;
- Usu di listessa biancheria intima o asciugamani per pulisce a zona intima.
À u cuntrariu di a cunniscenza pupulare, l'herpes genitale ùn passa micca per u bagnu, i linzoli o a natazione in una piscina cù un'altra persona infetta.
Vede chì sintomi ponu sorgere in u casu di l'herpes genitale.
3. Herpes zoster
Ancu s'ellu hà u listessu nome, l'herpes zoster ùn hè micca causatu da u virus di l'herpes, ma da una riattivazione di u virus di a varicella. Cusì, a malatia ùn si pò trasmette, hè solu pussibule di trasmette u virus di a varicella. Quandu accade, a persona hà più probabilità di sviluppà varicella, micca di herpes zoster, soprattuttu s'ellu ùn hà mai avutu varicella.
U virus di a varicella, rispunsevule di l'herpes zoster, hè trasmessu principalmente da u cuntattu cù e secrezioni liberate da e ferite di l'herpes zoster è, dunque, hè assai impurtante chì a persona infettata eviti di grattà e lesioni, lavendusi spessu, è ancu di u locu sempre cupertu.
Capite più dettagli nantu à l'herpes zoster.
Cumu ùn catturà l'herpes
U virus di l'herpes hè assai faciule da catturà, tuttavia, ci sò alcune precauzioni chì aiutanu à riduce u risicu di trasmissione, cume:
- Avè u sessu prutettu cù un preservativu;
- Evite di basgià l'altri populi cun ferite ferite visibili;
- Evite di sparte biccheri, stalvatoghji o piatti cù e persone chì anu un herpes irritante visibile;
- Ùn sparte micca oggetti chì pudessinu esse stati in cuntattu cù e piaghe d'herpes;
Inoltre, lavassi spessu e mani, soprattuttu prima di manghjà o di tuccà a to faccia, aiuta ancu à prutegge contra a trasmissione di vari virus, cum'è l'herpes.