Cumu aduprà l'inhaler per l'asma currettamente
Cuntenutu
- 1. Cumu aduprà in adolescenti è adulti
- 2. Cumu aduprà nantu à u zitellu
- 3. Cumu aduprà nantu à u zitellu
- Dumande frequenti nantu à a bombinha
- 1. L'inalatore per l'asma hè dipendente?
- 2. L'inalatore per l'asma hè male per u core?
- 3. E donne incinte ponu aduprà l'inalatore per l'asma?
Inalatori d'asma, cum'è Aerolin, Berotec è Seretide, sò indicati per u trattamentu è u cuntrollu di l'asma è devenu esse aduprati secondu l'istruzzioni di u pulmonologu.
Ci hè dui tippi di pompe inalatore: quelle cun broncodilatatore, per u sollievu di i sintomi, è pompe corticosteroidi, chì sò aduprate per trattà l'infiammazione bronchiale, chì hè caratteristica di l'asma. Vede quale sò i sintomi cumuni di l'asma.
Per aduprà l'inalatore d'asma currettamente, duvete pusà o stà è pusà a testa leggermente inclinata versu l'alte in modu chì a polvere inalata vada direttamente in e vie aeree è ùn s'accumule micca in u tettu di a bocca, di a gola o di a lingua.
1. Cumu aduprà in adolescenti è adulti
Semplice bombinha per adulti
U passu à passu per l'adulti di aduprà correttamente l'inalatore per l'asma hè:
- Rilasciate tuttu l'aria da i pulmoni;
- Pone l'inhaler in bocca, trà i denti è chjude e labbre;
- Pulsà a pompa mentre respira profondamente per a bocca, riempendu i polmoni cù l'aria;
- Cacciate l'inalatore da a bocca è smette di respirà per 10 secondi o più;
- Lavate a bocca senza ingoiare per chì e tracce di a medicina ùn sianu accumulate in bocca o stomacu.
S'ellu hè necessariu aduprà l'inhaler 2 volte di fila, aspettate circa 30 secondi è poi ripetite i passi partendu da u primu passu.
A quantità di polvere inalata ùn hè di solitu perceptibile, perchè ùn hà nè gustu nè aroma. Per verificà se a dosa hè stata aduprata currettamente, deve esse osservatu u cuntatore di dose nantu à u dispositivu stessu.
Generalmente, u trattamentu di a pompa hè ancu accumpagnatu da l'usu di altri medicamenti, soprattuttu per riduce a possibilità di avè una crisi. Vede chì droghe sò più aduprate in u trattamentu.
2. Cumu aduprà nantu à u zitellu
Bombinha cù spacer di i zitelli
I zitelli di più di 2 anni, è chì usanu petardi cù spray, ponu aduprà spaziatori, chì sò dispositivi chì ponu esse acquistati in farmacia o in Internet. Questi spaziatori sò aduprati per assicurà chì a dosa esatta di u medicamentu righjunghji i pulmoni di u zitellu.
Per utilizà l'inalatore per l'asma cun un spacer, hè cunsigliatu:
- Pone a valvula in u spacer;
- Agite vigorosamente l'inalatore per l'asma, cù l'ugliu falatu, per 6 à 8 volte;
- Mettite a pompa in u spacer;
- Dumandate à u zitellu di respirà fora di i pulmoni;
- Pone u spacer in bocca, trà i denti di u zitellu è dumandate di chjude e labbra;
- Spara l'inhaler in spray è aspittà chì u zitellu respira per a bocca (attraversu u spacer) 6 à 8 volte lentamente è in profondità. Copre u nasu pò aiutà u zitellu à ùn respirà per u nasu.
- Eliminà u spacer da a bocca;
- Lavate a bocca è i denti è poi sputate l'acqua.
S'ellu hè necessariu aduprà l'inhaler 2 volte di fila, aspettate circa 30 secondi è poi ripetite i passi partendu da u passu 4.
Per tene u spaziu pulitu, duvete lavà l'internu solu cù acqua è lasciasselu asciugà, senza aduprà asciugamani o stoffa, in modu chì ùn ci sia micca residui dentru. Hè ancu cunsigliatu di evità di aduprà spacers di plastica perchè u plasticu attrae e molecule di a droga, dunque a droga pò stà attaccata à e so pareti è ùn ghjunghje micca à i pulmoni.
3. Cumu aduprà nantu à u zitellu
Inalatore per asma cù distanziatore per i zitelli
Per aduprà l'inalatore per l'asma per i zitelli è i zitelli, finu à 2 anni, pudete aduprà i spaziatori chì anu a forma di un nebulizatore, chì implica u nasu è a bocca.
Per aduprà l'inhaler d'asma nantu à i zitelli, duvete:
- Pone a maschera nantu à l'ugliu spacer;
- Agite vigorosamente a pompa, cù u bocchinu in ghjò, per uni pochi secondi;
- Mettite l'inalatore per l'asma à u spacer;
- Posa à pusà è mette u zitellu annantu à una di e vostre zampe;
- Mette a maschera nantu à a faccia di u criaturu, copre u nasu è a bocca;
- Lanciate a pompa in spray 1 volta è aspettate chì u zitellu inhale per circa 5 à 10 volte attraversu a maschera;
- Cacciate a maschera da a faccia di u criaturu;
- Pulite a bocca di u zitellu cù un pannolinu pulitu bagnatu solu cù acqua;
- Lavate a maschera è u spacer solu cù acqua è sapone dolce, permettendulu di asciugà naturalmente, senza asciugamanu o stoffa.
S'ellu hè necessariu aduprà torna a pompa, aspettate 30 secondi è ricuminciate cù u passu 2.
Dumande frequenti nantu à a bombinha
1. L'inalatore per l'asma hè dipendente?
L'inalatore d'asma ùn hè micca dipendente, dunque ùn hè micca dipendente. Deve esse adupratu ogni ghjornu, è in certi periodi pò esse necessariu aduprallu parechje volte à u ghjornu per uttene un sollievu da i sintomi di l'asma. Questu accade quandu l'astmatichi entranu in un periodu quandu l'asma hè più "attaccatu" è i so sintomi diventanu più forti è più frequenti è l'unicu modu per mantene una respirazione curretta hè l'usu di l'inalatore.
Tuttavia, se hè necessariu aduprà l'inhalatore per l'asma più di 4 volte à ghjornu, un appuntamentu deve esse fattu cù u pneumologu per valutà a funzione respiratoria. Certe volte pò esse necessariu di fà testi, altri medicamenti per cuntrullà l'asma, o adattà a dosa per diminuisce l'usu di l'inalatore.
2. L'inalatore per l'asma hè male per u core?
Alcuni inalatori di asma ponu causà arritmia cardiaca subitu dopu l'usu. Tuttavia, questu ùn hè micca una situazione periculosa è ùn diminuisce micca l'anni di vita di l'astmatichi.
L'usu currettu di l'inalatore d'asma hè di primura per facilità l'arrivata di l'aria in i pulmoni, è a mancanza d'usu è u so usu impropriu ponu causà suffocazione, questa hè una situazione seria, d'urgenza medica. Vede cumu agisce in: Primu aiutu per attacchi d'asma.
3. E donne incinte ponu aduprà l'inalatore per l'asma?
Ié, a donna incinta pò aduprà u listessu inalatore d'asma ch'ella avia adupratu prima di esse incinta ma in più d'esse accumpagnata da l'ostetricu hè indicatu ch'ella vene ancu accumpagnata da u pneumologu durante a gravidanza.