Test di Coombs
Cuntenutu
- Perchè u test di Coombs hè fattu?
- Cumu hè fattu u test di Coombs?
- Cumu mi preparu per u test di Coombs?
- Chì sò i rischi di u test Coombs?
- Chì sò i risultati per u test di Coombs?
- Risultati nurmali
- Risultati anormali in un test direttu di Coombs
- Risultati anormali in un test indirettu di Coombs
Cosa hè un test di Coombs?
Se site statu stancu, avete mancanza di fiatu, mani è pedi freti, è pelle assai pallida, pudete avè una quantità insufficiente di globuli rossi. Sta cundizione hè chjamata anemia, è hà parechje cause.
Se u vostru duttore confirma chì avete un numeru di globuli rossi bassi, u test di Coombs hè unu di i test di sangue chì u vostru duttore pò urdinà per aiutà à scopre chì tippu d'anemia avete.
Perchè u test di Coombs hè fattu?
U test di Coombs verifica u sangue per vede s'ellu cuntene certi anticorpi. L'anticorpi sò proteine chì u vostru sistema immune face quandu rileva chì qualcosa pò esse dannosu per a vostra salute.
Sti anticorpi distrughjeranu l'invasore dannosu. Se a rilevazione di u sistema immune hè sbagliata, pò fà qualchì volta anticorpi versu e vostre propie cellule. Questu pò causà parechji tipi di prublemi di salute.
U test di Coombs aiuterà u vostru duttore à determinà se avete anticorpi in u sangue chì causanu u vostru sistema immunitariu per attaccà è distrugge i vostri globuli rossi. Sì i vostri globuli rossi sò distrutti, questu pò esse in una cundizione chjamata anemia emolitica.
Ci hè dui tippi di test Coombs: u test direttu di Coombs è u test indirettu di Coombs. U test direttu hè più cumunu è verifica l'anticorpi chì sò attaccati à a superficia di i vostri globuli rossi.
U test indirettu verifica l'anticorpi senza attaccamentu chì flottanu in u sangue. Hè ancu amministratu per determinà s'ellu ci era una cattiva reazione potenziale à una trasfusione di sangue.
Cumu hè fattu u test di Coombs?
Un campione di u vostru sangue serà necessariu per fà a prova. U sangue hè pruvatu cù cumposti chì reagiscenu cù anticorpi in u vostru sangue.
U campionu di sangue si ottiene per via di a puntura venosa, in cui una agulla hè inserita in una vena in u vostru bracciu o in a manu. L'acu tira una piccula quantità di sangue in i tubi. U campione hè conservatu in una provetta.
Questa prova hè spessu fatta nantu à i zitelli chì ponu avè anticorpi in u so sangue perchè a so mamma hà un tippu di sangue diversu. Per fà sta prova in un criaturu, a pelle hè pichjata cù una piccula agulla acuta chjamata lancetta, di solitu nantu à u taccu di u pede. U sangue hè raccoltu in un picculu tubu di vetru, nantu à un vetru di vetru, o nantu à una striscia test.
Cumu mi preparu per u test di Coombs?
Nisuna preparazione speciale hè necessaria. U vostru duttore vi ferà beie una quantità nurmale d'acqua prima d'andà in u laburatoriu o in u situ di racolta.
Puderete avè da smette di piglià certi medicamenti prima chì u test sia effettuatu, ma solu se u vostru duttore vi dice di fà.
Chì sò i rischi di u test Coombs?
Quandu u sangue hè raccoltu, pudete sentite un dolore moderatu o una sensazione di pizzicatura lieve. Tuttavia, questu hè di solitu per un tempu assai cortu è assai ligu. Dopu chì l'agulla hè stata rimossa, pudete sente una sensazione palpitante. Vi sarà urdinatu di applicà pressione à u situ induve l'agulla hè entruta in a vostra pelle.
Una fascia serà applicata. Duverà restà in postu tipicamente per 10 à 20 minuti. Duvete evità di aduprà quellu bracciu per sollevà pesanti per u restu di a ghjurnata.
I risichi rarissimi includenu:
- stupore o svenimentu
- ematoma, una stacca di sangue sottu à a pelle chì s'assumiglia à un contusione
- infezzione, di solitu impedita da a pulizia di a pelle prima chì l'aghju sia inseritu
- sanguinamentu eccessivu (sanguinamentu per un longu periodu dopu a prova pò indicà una situazione di sangu più grave è deve esse segnalata à u vostru duttore)
Chì sò i risultati per u test di Coombs?
Risultati nurmali
I risultati sò cunsiderati nurmali s'ellu ùn ci hè micca agglutinazione di globuli rossi.
Risultati anormali in un test direttu di Coombs
Un agglutinamentu di i globuli rossi durante u test indica un risultatu anormale. L'agglutinazione (agglutinazione) di e vostre cellule sanguine durante un test direttu di Coombs significa chì avete anticorpi nantu à i globuli rossi è chì pudete avè una situazione chì provoca a distruzzione di globuli rossi da u vostru sistema immunitariu, chjamata emolisi.
E cundizioni chì ponu causà avè anticorpi nantu à i globuli rossi sò:
- anemia emolitica autoimmune, quandu u vostru sistema immunitariu reagisce à i vostri globuli rossi
- reazione di trasfusione, quandu u vostru sistema immunitariu attacca donu di sangue
- eritroblastosi fetali, o sfarenti tippi di sangue trà mamma è criaturu
- leucemia limfocitica cronica è alcune altre leucemie
- lupus eritematosu sistemicu, una malatia autoimmune è u tippu più cumunu di lupus
- mononucleosi
- infezzione cù u micoplasma, un tipu di batteri chì parechji antibiotici ùn ponu micca tumbà
- sifilide
A tossicità da a droga hè un'altra cundizione pussibile chì pò fà chì avete anticorpi annantu à i globuli rossi. Droghe chì ponu purtà à questu includenu:
- cefalosporine, un antibioticu
- levodopa, per a malatia di Parkinson
- dapsone, un antibattericu
- nitrofurantoin (Macrobid, Macrodantin, Furadantin), un antibioticu
- antiinflamatori non steroidali (AINE) cum'è ibuprofene (Advil, Motrin IB)
- quinidina, un medicamentu per u core
A volte, soprattuttu in adulti anziani, un test di Coombs averà un risultatu anormale ancu senza alcuna altra malattia o fattori di risicu.
Risultati anormali in un test indirettu di Coombs
Un risultatu anormale in un test indirettu di Coombs significa chì avete anticorpi in circulazione in u sangue chì puderebbenu fà chì u vostru sistema immunitariu reagisca à qualsiasi globuli rossi chì sò cunsiderati stranieri à u corpu - in particulare quelli chì ponu esse presenti durante una trasfusione di sangue.
Sicondu l'età è e circustanze, questu puderia significà eritroblastosi fetali, una partita di sangue incompatibile per una trasfusione di sangue, o anemia emolitica per via di una reazione autoimmune o tossicità di droghe.
I zitelli cun eritroblastosi fetali ponu avè livelli assai alti di bilirubina in u so sangue, ciò chì porta à l'itterizia. Questa reazione si produce quandu u zitellu è a mamma anu diverse tippi di sangue, cume fattore Rh pusitivu o negativu o differenze di tippu ABO. U sistema immune di a mamma attacca u sangue di u criaturu durante u travagliu.
Sta cundizione deve esse guardata cun primura. Pò causà a morte di a mamma è di u zitellu. Una donna incinta hè spessu sottumessa à un test indirettu di Coombs per verificà l'anticorpi prima di u travagliu durante l'assistenza prenatale.