Corsa scalza: vantaghji, svantaghji è cume si principia
Cuntenutu
Quandu si corse scalzi, ci hè una crescita di u cuntattu di u pede cù a terra, aumentendu u travagliu di i musculi di i pedi è di u vitellu è migliurendu l'assorbimentu di l'impattu nantu à e articulazioni. Inoltre, i pedi nudi permettenu una sensibilità più grande à i picculi aggiustamenti chì u corpu hà bisognu à fà per evità ferite, ciò chì ùn hè micca sempre u casu quandu si portanu scarpe da corsa cù boni ammortizzatori o adatti per u tippu di passu di a persona.
A corsa à piedi nudi hè raccomandata per e persone chì sò dighjà abituate à correre, hè perchè per correre scalzi hè impurtante chì a persona sia abituata à u muvimentu, evitendu cusì e ferite, chì stu tipu di corsa richiede una maggiore cuscienza di u corpu.
Vantaghji è svantaghji di corre scalzu
Quandu corre à pedi scalzi, u corpu hè capace di adattassi megliu, cù menu risicu di ferita à u ghjinochju è l'articuli di l'anca, perchè naturalmente a prima parte di u pede chì vene in cuntattu cù a terra hè a mità di u pede, chì distribuisce l'impattu forza direttamente à i musculi invece di e articulazioni. Inoltre, questu hè un modu naturale per rinfurzà i picculi musculi in i pedi, chì riduce a possibilità di infiammazione cum'è fasciite plantare.
Tuttavia, quandu currite scalzi ci sò picculi cambiamenti in u corpu, a pelle nantu à i pedi diventa più spessa, e bolle di sangue ponu apparisce nantu à u collu è ci hè sempre u risicu di tagli è ferite per via di pietre in u percorsu o vetru rottu, per esempiu .
Cumu currere scalzi senza periculu
I migliori modi per correre scalzi senza dannà u vostru corpu sò:
- Corre scalzu nantu à u tapis roulant;
- Corre scalzi nantu à a rena di a spiaggia;
- Corre cù «guanti di pedi» chì sò un tipu di calzetta rinfurzata.
Un'altra opzione sicura hè di corre cù scarpi da corsa micca ammortizzati chì ti permettenu d'apre i dita larga mentre corre.
Per principià stu novu modu di corre hè impurtante di principià pianu à pocu per chì u corpu s'abbituessi. L'ideale hè di cumincià à corre menu chilometri è per menu tempu, perchè in questu modu hè pussibile evità u dulore in i diti, chì hè scientificamente chjamatu metatarsalgia, è diminuisce u risicu di microfratture in u calcagnu.
Cumu cumincià
U megliu modu per inizià una corsa minimalista o naturale hè di cumincià a vostra furmazione progressivamente. Un bonu cunsigliu hè di cumincià cambiendu e scarpe da corsa chì site abituati à aduprà 'guanti di pedi' è corre nantu à u tapis roulant o in piaghja.
Dopu qualchì settimana puderete cumincià à corre nantu à l'erba è dopu dopu qualchì settimana in più pudete corre cumpletamente scalzu, ma ancu partendu da u tapis roulant, sabbia di spiaggia, erba, dopu nantu à a terra è, infine, nantu à l'asfaltu. Hè cunsigliatu solu di fà una corsa di circa 10K annantu à l'asfaltu dopu avè iniziatu stu tipu d'adattazione più di 6 mesi fà. In ogni casu, hè più sicuru d'esse accumpagnatu da un furmatore persunale per ottene risultati megliu ogni volta.