Costocondrite (dolore in u sternu): chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Cause pussibili
- Principali sintomi
- Cume si distingue da u sindrome di Tietze
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Quandu andà à u duttore
A Costocondrite hè l'infiammazione di e cartilagine chì cunnettanu e coste à l'ossu di u sternu, chì hè un ossu chì si trova à mezu à u pettu è hè incaricatu di sustene a clavicula è a costula. Questa infiammazione hè percepita attraversu u dolore toracicu chì l'intensità varieghja secondu i muvimenti chì implicanu u troncu, cume a respirazione profonda, u stress fisicu è a pressione in u torace, chì pò ancu esse cunfusa cù l'infartamentu. Eccu cumu ricunnosce i sintomi di un infartu.
A Costocondrite hè una infiammazione cumuna è minore chì di solitu ùn hà micca bisognu di trattamentu, cume si schiarisce naturalmente. Tuttavia, se u dolore s'aggrava o dura per parechje settimane, hè raccomandatu di cunsultà un medicu generale, chì pò raccomandà l'usu di qualchì analgesicu o antiinflamatoriu.
Cause pussibili
Ancu s'ellu ùn ci hè nisuna causa specifica per a costocondrite, i muvimenti o situazione chì implicanu u troncu ponu favurisce sta inflammazione, cume:
- A pressione in u pettu, cum'è quella causata da a cintura di sicurezza in frenu improvvisu, per esempiu;
- Cattiva postura;
- Traumu o ferita in a regione toracica;
- Stresa attività fisica;
- Respirazione prufonda;
- Starnutì;
- Tosse;
- Artrite;
- Fibromialgia.
In i casi più severi, a costocondrite pò esse associata à tumori di u torace, in cui ci hè difficoltà à respirà è inghjuttisce, perdita di pesu, fatica, ronca è dolore toracicu.
In e fasi più tardi di a gravidanza, a donna pò avè qualchì fastidiu toracicu chì pò aggravassi cù u sforzu è risultà in mancanza di respiru. Questu hè per via di a cumpressione di i pulmoni da l'utru allargatu.
Principali sintomi
U sintomu principale di a costocondrite hè u dulore toracicu, spessu descrittu cum'è acutu, magru o risentutu cum'è pressione, è chì pò avè a so intensità aumentata secondu i muvimenti. U dulore hè di solitu limitatu à una regione, in particulare u latu sinistro, ma pò irradia in altre parti di u corpu, cume a schiena è l'addome.
Altri sintomi di costocondrite sò:
- Dolore quandu tossu;
- Dolore quandu si respira;
- Mancanza di respira;
- Sensibilità di a regione à a palpazione.
In cundizioni nurmali, e cartilagine di e coste permettenu à i pulmoni di spustassi durante u prucessu di respirazione, ma quandu sò infiammati, u muvimentu diventa doloroso.
Cume si distingue da u sindrome di Tietze
A costocondrite hè spessu cunfusa cù u sindrome di Tietze, chì hè ancu una malattia caratterizata da u dolore in a zona toracica per via di l'infiammazione di i cartilagine toracici. Ciò chì distingue queste duie cundizioni hè principalmente u gonfiore di l'articulazione affettata chì si verifica in u sindrome di Tietze. Stu sindromu hè menu cumunu cà a costocondrite, apparisce à parità di frequenza trà omi è donne, apparisce in adolescenti è ghjovani adulti è hè caratterizatu da una lesione da un latu accumpagnata da gonfiore di a regione. E cause possibili, u diagnosticu è u trattamentu di u sindrome di Tietze sò listesse chì per a costocondrite.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di costocondrite hè fattu secondu i sintomi è e malatie precedenti di u paziente, l'esame fisicu è l'esami radiologichi chì escludenu altre cause di dolore toracicu, cum'è l'elettrocardiogramma, a radiografia di u torace, a tomografia computata è a risonanza magnetica. Scuprite altre cause di dolore toracicu.
Cumu hè fattu u trattamentu
E raccomandazioni iniziali per trattà u dolore di costocondrite sò di riposà, applicà una compressa calda à a zona è evità i movimenti chì ponu aggravà u dolore, cume alzà oggetti pesanti o praticà sport d'impattu. Tuttavia, esercizi di allungamentu lievi chì allevanu i sintomi ponu ancu esse raccomandati, guidati da un duttore o fisioterapeuta.
In altre situazioni, l'usu di analgesici o antiinflamatori, cum'è Naproxen o Ibuprofen, hè sempre raccomandatu, cù una guida medica, per u sollievu di u dolore. In occasioni più gravi, u duttore pò ricumandà iniezioni per inibisce u nervu chì causa u dolore.Inoltre, secondu u tippu, u gradu è a recurrenza di u dolore, a terapia fisica pò esse indicata.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale o vede un medicu generale quandu u dulore hè accumpagnatu da altri sintomi cum'è:
- Mancanza di respira;
- Dolore chì irradia à u bracciu o à u collu;
- Aggravamentu di u dolore;
- Frebba;
- Difficultà à dorme.
U duttore pò fà parechji testi, in particulare per verificà i prublemi cardiaci, chì ponu resultà in sintomi simili.