Pudete D-Mannose Trattà o Impedisce UTI?
Cuntenutu
- Ciò chì a scienza dice
- Cumu aduprà D-mannose
- Effetti secundarii di piglià D-mannose
- Fate cù i metudi pruvati
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Cosa hè D-mannosa?
A D-mannosa hè un tipu di zuccheru chì hè ligatu à u glucosiu più cunnisciutu. Sti zucaroli sò tramindui zucaroli simplici. Hè cusì, sò custituiti da una sola molecula di zuccheru. Inoltre, tramindui si trovanu naturalmente in u vostru corpu è si trovanu ancu in alcune piante in forma di amidu.
Parechji frutti è ligumi cuntenenu D-mannosa, cumprese:
- mirtilli (è suchju di mirtilli)
- mele
- aranci
- pesche
- u brocciu
- fasgioli verdi
Stu zuccheru si trova ancu in certi supplementi nutrizionali, dispunibuli cum'è capsule o pulveri. Alcune cuntenenu D-mannose da sè, mentre chì altri includenu ingredienti supplementari, cume:
- mirtillo
- strattu di tarassaco
- ibicu
- rosa canina
- pruibiotichi
Parechje persone piglianu D-mannose per trattà è prevene infezioni di e vie urinarie (UTI). Si pensa chì a D-mannosa impedisce à certe batteri di cresce in e vie urinarie. Ma funziona?
Ciò chì a scienza dice
E. coli I batteri causanu 90 per centu di UTI. Una volta chì queste batterie entranu in e vie urinarie, si fermanu à e cellule, crescenu è causanu infezioni. I ricercatori pensanu chì a D-mannosa puderia travaglià per trattà o prevene una UTI impedendu à sti batteri di aggrappassi.
Dopu avè cunsumatu cibi o supplementi chì cuntenenu D-mannosa, u vostru corpu à a fine l'elimina attraversu i reni è in e vie urinarie.
Mentri in u trattu urinariu, si pò attaccà à u E. coli battìri chì ci ponu esse. Di conseguenza, i batteri ùn ponu più attaccassi à e cellule è causà infezioni.
Ùn ci hè micca assai ricerca nantu à l'effetti di D-mannose quandu pigliatu da e persone chì anu UTI, ma uni pochi studii iniziali mostranu chì puderia aiutà.
Un studiu di u 2013 hà valutatu a D-mannosa in 308 donne chì avianu UTI frequenti. A D-mannosa hà travagliatu quant'è l'antibioticu nitrofurantoin per prevene UTI in un periodu di 6 mesi.
In un studiu di u 2014, D-mannosa hè stata paragunata à l'antibioticu trimetoprim / sulfametossazole per u trattamentu è a prevenzione di UTI frequenti in 60 donne.
A D-mannosa hà riduttu i sintomi UTI in e donne cù una infezzione attiva. Era ancu più efficace di l'antibioticu per prevene infezioni supplementari.
Un studiu di 2016 hà testatu l'effetti di D-mannosa in 43 donne cun UTI attiva. À a fine di u studiu, a maiò parte di e donne anu migliuratu i sintomi.
Cumu aduprà D-mannose
Un saccu di sfarenti prudutti D-mannose sò dispunibili. Quandu decidite nantu à quale unu aduprà, duvete cunsiderà trè cose:
- sì vo circate di prevene una infezzione o di trattà una infezzione attiva
- a dosa chì duverete piglià
- u tipu di pruduttu chì vulete piglià
D-mannose hè tipicamente adupratu per prevene una UTI in persone chì anu UTI frequenti o per trattà una UTI attiva. Hè impurtante di sapè per quale di questi l'avete adupratu perchè a dosa serà diversa.
A megliu dosa da aduprà ùn hè micca tutta chjara, quantunque.Per avà, solu e dosi chì sò state aduprate in ricerca sò suggerite:
- Per prevene UTI frequenti: 2 grammi una volta à ghjornu, o 1 grammi duie volte à ghjornu
- Per trattà una UTI attiva: 1,5 grammi duie volte à ghjornu per 3 ghjorni, è dopu una volta à ghjornu per 10 ghjorni; o 1 gramma trè volte à ghjornu per 14 ghjorni
D-mannose vene in capsule è in polveri. A forma chì sceglite dipende principalmente da e vostre preferenze. Puderete preferisce una polvere se ùn ti piace micca piglià capsule ingombranti o vulete evità i fillers inclusi in alcune capsule di i pruduttori.
Tenite à mente chì parechji prudutti furniscenu capsule di 500 milligrammi. Ciò significa chì pudete avè bisognu à piglià duie à quattru capsule per uttene a dose desiderata.
Per aduprà a polvere di D-mannosa, dissolve in un bicchieru d'acqua è dopu beie u mischju. A polvere si dissolve facilmente, è l'acqua averà un gustu dolce.
Cumprate D-mannose in ligna.
Effetti secundarii di piglià D-mannose
A maiò parte di e persone chì piglianu D-mannose ùn sperimentanu micca effetti collaterali, ma alcuni puderebbenu avè sgabelli sciolti o diarrea.
Sì avete diabete, parlate cù u vostru duttore prima di piglià D-mannosa. Hè sensu esse prudente postu chì a D-mannosa hè una forma di zuccheru. U vostru duttore pò vulete monitorà i livelli di zuccheru in sangue più da vicinu se pigliate D-mannosa.
Se avete una UTI attiva, ùn ritardate micca di parlà cù u vostru duttore. Ancu se D-mannose puderia aiutà à trattà infezioni per alcune persone, l'evidenza ùn hè micca assai forte à questu puntu.
U ritardu di u trattamentu cù un antibioticu chì hè statu dimustratu per esse efficace per trattà una UTI attiva pò fà chì l'infezione si diffonda in i reni è u sangue.
Fate cù i metudi pruvati
Più ricerca deve esse fatta, ma D-mannose pare esse un supplementu nutrizionale prometitore chì pò esse una opzione per trattà è prevene UTI, in particulare in e persone chì anu UTI frequenti.
A maiò parte di e persone chì u piglianu ùn sperimentanu alcun effetti collaterale, ma dosi più alte ponu causà prublemi di salute ancu da scopre.
Parlate cù u vostru duttore nantu à l'opzioni di trattamentu adattati sè avete un UTI attivu. Ancu se D-mannose puderia aiutà à trattà una UTI per alcune persone, hè impurtante seguità metudi di trattamentu pruvati medicamente per prevene u sviluppu di una infezzione più seria.