Cosa hè a demenza frontotemporale, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali segni è sintomi
- Cause pussibili
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Opzioni di trattamentu
- Differenza trà dimenza frontotemporale è malattia di Alzheimer
A dimenza frontotemporale, prima cunnisciuta cum'è malattia di Pick, hè un inseme di disordini chì affettanu parti specifiche di u cervellu, chjamate lobi frontali. Questi disordini cerebrali causanu cambiamenti in a personalità, u comportamentu è portanu à difficoltà per capisce è produrre discursu.
Stu tipu di dimenza hè unu di i principali tippi di malatie neurodegenerative, ciò chì significa chì s'aggrava cù u tempu, è pò accade ancu in adulti sottu à l'età di 65 anni, è a so apparizione hè in leia cù mudificazioni genetiche trasmesse da genitori à figlioli.
U trattamentu di a demenza frontotemporale hè basatu annantu à l'usu di droghe chì riducenu i sintomi è miglioranu a qualità di vita di a persona, chì stu tippu di malattia ùn hà cure è tende à evoluzione cù u tempu.
Principali segni è sintomi
I segni è i sintomi di a dimenza frontotemporale dipendenu da e zone di u cervellu chì sò affette è ponu differisce da persona à persona, tuttavia, i cambiamenti ponu esse:
- Cumportamentu: cambiamenti di parsunalità, impulsività, perdita di inibizione, attitudini aggressivi, cumpulsioni, irritabilità, mancanza d'interessu per l'altri, ingestione d'ogetti immangiabili è movimenti ripetitivi, cum'è battimi o denti in permanenza, ponu accade;
- Lingua: a persona pò avè difficultà à parlà o à scrive, prublemi à capì ciò chì dicenu, dimenticendu u significatu di e parolle è in i casi i più gravi, perdita totale di capacità à articulà e parolle;
- Motori: tremori musculari, rigidità è spasmi, difficultà à ingoiare o marchjà, perdita di muvimentu di e bracce o di e gambe è, spessu, difficoltà à cuntrullà a voglia di urinà o di defecà pò cumparisce.
Sti sintomi ponu apparisce inseme o a persona pò avè solu unu d'elli, è di solitu apparenu ligeramente è tendenu à peghju cù u tempu. Dunque, se unu di sti cambiamenti si verifica, hè impurtante cercà l'assistenza da un neurologu u più prestu pussibule, affinchì esaminazioni specifiche sianu fatte è u trattamentu più adattu sia indicatu.
Cause pussibili
E cause di a demenza frontotemporale ùn sò micca ben definite, ma alcuni studii indicanu chì ponu esse relativi à mutazioni in geni specifici, ligati à a proteina Tau è a proteina TDP43. Queste proteine si trovanu in u corpu è aiutanu e cellule à funzionà currettamente, tuttavia, per ragioni chì ùn sò ancu cunnisciute, ponu esse danneggiate è causà demenza frontotemporale.
Queste mutazioni proteiche ponu esse scatenate da fattori genetichi, vale à dì, e persone chì anu una storia di famiglia di stu tipu di dimenza sò più propensi à soffre di i stessi disordini cerebrali. Inoltre, e persone chì anu subitu una ferita traumatica cerebrale ponu avè cambiamenti cerebrali è sviluppà demenza frontotemporale. Amparate più nantu à u traumu di a testa è chì sò i sintomi.
Cumu hè fattu u diagnosticu
Quandu i sintomi cumpariscenu, hè necessariu cunsultà un neurologu chì hà da fà una valutazione clinica, vale à dì, farà una analisi di i sintomi riportati è, allora, pò indicà a prestazione di i test per investigà se a persona hà frontotemporale dimenza. A maiò parte di u tempu, u duttore ricumanda a realizazione di e seguenti teste:
- Esami di imaging: cum'è MRI o CT scan per verificà a parte di u cervellu chì hè affettata;
- Prove neuropsicologiche: serve per determinà a capacità di memoria è per identificà i prublemi di parlà o di cumpurtamentu;
- Pruvenzi genetichi: cunsiste à fà analisi di sangue per analizà chì tippu di proteine è chì gen hè indebulitu;
- Raccolta di liquori: indicatu per identificà chì cellule di u sistema nervosu sò affette;
- Cumpagnia di sangue cumpleta: hè realizatu per escludisce altre malatie chì anu sintomi simili à quelli di a demenza frontotemporale.
Quandu u neurologu suspetta altre malatie cum'è un tumore o coagulu di u cervellu, pò ancu urdinà altri testi cum'è una scansione di animali domestici, biopsia cerebrale o scansione cerebrale. Vede più ciò chì hè a scintigrafia cerebrale è cumu si face.
Opzioni di trattamentu
U trattamentu per a demenza frontotemporale hè fattu per riduce l'effetti negativi di i sintomi, migliurà a qualità di vita è aumentà l'aspettativa di vita di una persona, postu chì ùn ci hè ancu alcuna droga o chirurgia per curà stu tipu di disordine. Tuttavia, alcuni medicamenti ponu esse aduprati per stabilizà i sintomi cum'è anticonvulsivanti, antidepressivi è antiepileptici.
Quandu stu disordine avanza, a persona pò avè più difficoltà à camminà, à inghjuttisce, à mastucà è ancu à cuntrullà a vescica o l'intestinu è, dunque, sessioni di fisioterapia è di logopedia, chì aiutanu a persona à fà queste attività cutidiane, ponu esse necessarie.
Differenza trà dimenza frontotemporale è malattia di Alzheimer
Malgradu i sintomi simuli, a demenza frontotemporale ùn presenta micca e stesse alterazioni cum'è a malattia di Alzheimer, chì a maiò parte di u tempu, hè diagnosticata in persone trà 40 è 60 anni, diversamente da ciò chì accade in a malattia di Alzheimer in cui hè fatta a diagnosi, principalmente dopu à 60 anni.
Inoltre, in a demenza frontotemporale, i prublemi di cumpurtamentu, l'hallucinazioni è l'illusioni sò più cumuni ch'è a perdita di memoria, chì hè un sintomu assai cumunu in a malatia d'Alzheimer, per esempiu. Scuprite chì sò altri segni è sintomi di a malatia di Alzheimer.