Diabete gestazionale: ciò chì hè, cause, trattamentu è rischi
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cause di diabete gestazionale
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Alimentazione in diabete gestazionale
- 2. Pratica di esercizii
- 3. Usu di medicinali
- Possibili rischi per a gravidanza
- Cumu evità u diabete gestazionale
U diabete gestazionale si sviluppa di solitu vicinu à u 3u trimesteru di gravidanza per via di a resistenza à l'insulina causata da l'hormone di a gravidanza. Stu tipu di diabete sparisce di solitu dopu à a consegna è raramente provoca sintomi, ancu se in certi casi, a visione sfocata è a sete ponu accade.
U so trattamentu deve esse iniziatu durante a gravidanza cù una dieta adatta o cù l'usu di medicinali, cum'è agenti ipoglicemici orali o insulina, secondu i valori di zuccheru in sangue.
U diabete gestazionale hè guasgi sempre curabile dopu a consegna, tuttavia, hè impurtante seguità currettamente u trattamentu prupostu da u duttore, postu chì ci hè un risicu elevatu di sviluppà un diabete mellitus di tip 2 in circa 10 à 20 anni è ancu di patelu. diabete in un'altra gravidanza.
Principali sintomi
A maiò parte di i casi di diabete gestazionale ùn portanu micca à l'apparizione di segni o sintomi, tuttavia in certi casi si pò rimarcà una crescita di l'appetitu, un ingrossu di pesu, una voglia più grande d'urinare, visione sfocata, molta sete è infezioni urinarie frequenti. Verificate altri sintomi di diabete gestazionale.
Cum'è questi sintomi sò cumuni in gravidanza, u duttore deve urdinà u test di glucosiu almenu 3 volte durante a gravidanza, essendu di solitu u primu test fattu in a 20a settimana di gravidanza. Per cunfirmà a diagnosi di diabete gestazionale, u duttore di solitu raccomanda di fà u test di curva glicemica per verificà i livelli di glucosiu cù u tempu.
Cause di diabete gestazionale
U diabete gestazionale si verifica in a maggior parte di i casi in u terzu trimestru di a gravidanza è hè principalmente legatu à a resistenza à l'insulina sviluppata in cunsequenza di una concentrazione aumentata di ormoni in relazione cù a gravidanza.
Questu hè chì in u terzu trimesteru di a gravidanza ci hè un aumentu di e dumande nutrizionale, cusì chì a mamma principia à manghjà più carboidrati per furnisce quantità ideali di glucosiu adatti per u zitellu, mentre à u listessu tempu regulanu u glucosiu in sangue da insulina.
Tuttavia, à causa di l'ormoni di a gravidanza, a produzzione di insulina da u pancreas pò esse suppressa, in modu chì questu organu ùn sia micca capace di aumentà i livelli di insulina prodotta, ciò chì provoca una maggiore quantità di zuccheru in u sangue, dendu à u sviluppu di a diabete .
Questa situazione hè più frequente in e donne chì anu più di 35 anni, in sovrappesu o obese, anu accumulazione di grassu in a regione addominale, sò di statura corta o anu u sindrome di l'ovariu polististicu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u diabete gestazionale hà per scopu di prumove a salute di a mamma è di u criaturu, evitendu cumplicazioni cum'è u pocu pesu per l'età gestazionale è disordini respiratori è metabolichi, per esempiu.Hè impurtante chì u trattamentu sia effettuatu sottu a guida di un nutrizziunistu, ostetricu è endocrinologu affinchì u cuntrollu glicemicu sia efficace.
U trattamentu per a diabetica gestazionale deve esse fattu per mezu di un cambiamentu di l'abitudini alimentari è di l'attività fisica in modu chì i livelli di glucosiu in sangue sò cuntrullati:
1. Alimentazione in diabete gestazionale
A dieta in u diabete gestazionale deve esse guidata da un nutrizzionista in modo chì ùn ci sia micca carenze nutrizionali per a mamma o u zitellu. Dunque, si raccomanda à e donne incinte di manghjà cibi cun un bassu indice glicemicu, cum'è frutti senza peli, oltre à riduce a quantità di zuccheru è di carboidrati semplici in a dieta.
Hè cunsigliatu di dà preferenza à l'alimenti chì sò pochi in carboidrati o chì anu carboidrati complessi, chì sò quelli chì anu un indice glicemicu bassu per via di a grande quantità di fibre ch'elli anu. Cusì, pò esse raccomandatu chì e donne incinte cunsumanu cereali integrali, carne, pesce, oleaginosi, latte è derivati è semi. Vede più nantu à a dieta in diabete gestazionale.
Hè impurtante chì u glucosiu in sangue sia misuratu à stomacu vacu è dopu à i pasti principali, postu chì hè pussibule chì sia a donna incinta sia u duttore possanu avè un cuntrollu di i livelli di glucosiu in sangue, in più di u fattu chì, secondu u livelli di glucosiu, u nutrizziunistu pò cambià u pianu alimentariu.
Scuprite puru u video seguente per più infurmazione nantu à a dieta per u diabete gestazionale:
2. Pratica di esercizii
L'esercitazioni sò impurtanti per prumove a salute di a donna incinta è per mantene i livelli di glucosiu in circulazione equilibrati. A pratica di l'esercizii di gravidanza hè sicura quandu ùn sò identificati fattori chì pudianu mette in periculu a vita di a mamma o di u zitellu. Dunque, hè impurtante chì l'esercizii cumincianu dopu l'autorizazione medica è ch'elli sianu fatti sottu a guida di un prufessiunale in educazione fisica.
A pratica di eserciziu da e donne incinte cù diabete gestazionale prumove una diminuzione di a quantità di digiunu di glucosiu è dopu i pranzi, senza a necessità di aduprà insulina per cuntrullà i livelli di glucosiu in circulazione.
Malgradu esse cunsiderate sicure, e donne incinte anu bisognu di esse attenti prima, durante è dopu l'eserciziu, cum'è manghjà qualcosa prima di l'eserciziu, beie acqua prima, durante è dopu l'attività, fendu casu à l'intensità di l'eserciziu è fendu casu à l'aspettu di qualsiasi segnu o sintumu chì hè indicativu di interruzzione di l'eserciziu, cum'è sanguinamentu vaginale, contrazioni uterine, perdita di fluidu amnioticu, debolezza musculare è difficoltà à respirà prima di esercitassi.
3. Usu di medicinali
L'usu di i medicazione hè di solitu indicatu quandu u diabete hè incontrollatu è i livelli elevati di glucosiu in u sangue rapprisentanu un grande risicu per a donna incinta è u so zitellu, è quandu i livelli di glucosiu ùn si regolarizeghjanu mancu cù cambiamenti di abitudini alimentari è eserciziu in modu diversu.
Cusì, u duttore pò raccomandà l'usu di agenti ipoglicemizzanti orali o insulina, chì duveranu esse raccomandati da u duttore è aduprati secondu a so guida. Hè impurtante chì a donna pigliessi a misurazione di u glucosiu in sangue ogni ghjornu è in i periodi indicati da u duttore in modu chì si pò verificà se u trattamentu hè efficace.
Possibili rischi per a gravidanza
E cumplicazioni di u diabete gestazionale ponu influenzà a donna incinta o u zitellu, chì pò esse:
Rischi per e donne incinte | Rischi per u zitellu |
Rumpimentu di u saccu aminoticu prima di a data prevista | Sviluppu di u sindrome di distress respiratoriu, chì hè a difficultà di respirà à a nascita |
Nascita prematura | U zitellu hè troppu grande per l'età gestazionale, chì aumenta u risicu di obesità in a zitiddina o l'adulescenza |
Fetu chì ùn si gira micca in capu prima di a consegna | Malatie cardiache |
Aumentatu u risicu di preeclampsia, chì hè un aumento improvvisu di a pressione sanguigna | Itterizia |
Possibilità di consegna cesarea o lacerazione di u perineu durante a consegna normale per via di a dimensione di u zitellu | Ipoglicemia dopu a nascita |
Questi rischi ponu esse ridotti se a donna segue u trattamentu currettamente, dunque, a donna incinta cun diabete gestazionale deve esse seguitata in cure prenatali ad alto risicu.
Cumu evità u diabete gestazionale
U diabete gestazionale ùn pò micca sempre esse prevenutu perchè hè legatu à i cambiamenti ormonali tipici di a gravidanza, tuttavia, u risicu di sviluppà diabete gestazionale pò esse riduttu da:
- Esse à u pesu ideale prima di stà incinta;
- Fate cura prenatale;
- Aumenta u pesu pianu è pianu;
- Manghjà sana è
- Praticate eserciziu moderatu.
U diabete gestazionale pò nasce in donne incinte di più di 25 anni, obese o quandu a donna incinta hà una intolleranza à i zuccherini. Tuttavia, pò sviluppà ancu in donne più giovani o donne di pesu normale per via di cambiamenti ormonali.