Ghjuventù Diagnosticatu: U ghjornu chì aghju scontru u mo amicu di a vita, MS
Chì succede quandu site ubligatu à passà a vostra vita cù qualcosa chì ùn avete micca dumandatu?
Salute è benessere toccanu ognunu di noi in modu diversu. Questa hè a storia di una persona.
Quandu si sente e parolle "amicu di a vita", ciò chì spessu mi vene in mente hè un'anima gemella, un cumpagnu, u megliu amicu o un coniuge. Ma queste parolle mi ricordanu u San Valentinu, chì hè quandu aghju scontru u mo novu amicu di a vita: a sclerosi multipla (MS).
Cum'è qualsiasi relazione, a mo relazione cù MS ùn hè micca accaduta in un ghjornu, ma hà cuminciatu à prugressà un mese prima.
Era di ghjennaghju è sò vultatu à l'università dopu a pausa di e vacanze. M'arricordu di esse eccitatu per inizià un novu semestru ma teme ancu parechje settimane à vene di intensu addestramentu di lacrosse di preseason. Durante a prima settimana di ritornu, a squadra hà avutu pratiche di capitanu, chì implicanu menu tempu è pressione chè e pratiche cù l'allenatori. Dà à i studienti u tempu di adattassi à u ritornu à a scola è à l'iniziu di e classi.
Malgradu à avè à compie una punizione run jonsie (alias un "punition run" o u a peghju corsa mai), a settimana di e pratiche di u capitanu hè stata piacevule - {textend} un modu leggeru è senza pressione per esercitassi è ghjucà à lacrosse cù i mo amichi. Ma à un scrimmage u venneri, mi sò sottumessu perchè u mo bracciu mancu stuzzicava intensamente. Sò andatu à parlà cù i furmatori atletici chì anu esaminatu u mo bracciu è cunduttu alcune prove di gamma di movimentu. Mi anu messu in opera cù un trattamentu stim-è-calore (cunnisciutu ancu cum'è TENS) è mi anu mandatu in casa. M'anu dettu di vultà u ghjornu dopu per u listessu trattamentu è aghju seguitu sta rutina per i prossimi cinque ghjorni.
In tuttu stu tempu, u zinzicu hà peghju solu è a mo capacità di move u mo bracciu hè diminuita tremendamente. Prestu hè natu un novu sintimu: angoscia. Aviu avà sta sensazione schiacciante chì a divisione I lacrosse era troppu, l'università in generale era troppu, è tuttu ciò chì vulia era esse in casa cù i mo genitori.
In più di a mo nova ansietà, u mo bracciu era basicamente paralizatu. Ùn sò statu capace di travaglià, ciò chì mi hà fattu mancà a prima pratica ufficiale di a stagione 2017. Per telefunu, aghju pienghjitu à i mo parenti è aghju supplicatu di vultà in casa.
E cose chjaramente ùn stavanu megliu, cusì i furmatori anu urdinatu una radiografia di a mo spalla è di u mo bracciu. I risultati sò tornati normali. Strike unu.
Pocu dopu, aghju visitatu i mo parenti è sò andatu à vede a mo cità ortopedica nativa chì era fiducia da a mo famiglia. Mi hà esaminatu è m'hà mandatu per una radiografia. Di novu, i risultati eranu normali. Strike dui.
"E prime parolle chì aghju vistu sò:" Raru, u trattamentu pò aiutà ma ùn ci hè micca cura ". LÀ. IS. INNÒ. CURA. Hè tandu chì m'hà veramente colpitu ". - Grace Tierney, studiente è sopravvivente di MSMa, allora hà suggeritu una MRI di a mo spina, è i risultati mostranu una anormalità. Finalmente aghju avutu qualchì infurmazione nova, ma parechje dumande sò state lasciate senza risposta. Tuttu ciò chì sapia à questu puntu era chì ci era una anormalità in a mo C-spine MRI è chì avia bisognu di un'altra MRI. Un pocu allevatu d'avè cuminciatu à avè qualchì risposta, sò vultatu à a scola è aghju trasmessu a nutizia à i mo coach.
Tuttu u tempu, avia pensatu à tuttu ciò chì accadia musculu è in relazione cù una ferita lacrosse. Ma quandu sò tornatu per a mo prossima risonanza magnetica, aghju trovu chì avia da fà cù u mo cervellu. Di colpu, aghju capitu chì questu puderia micca esse solu una semplice ferita lacrosse.
Dopu, aghju scontru u mo neurologu. Hà pigliatu sangue, hà fattu unepochi di testi fisichi, è hà dettu ch'ella vulia un'altra MRI di u mo cervellu - {textend} sta volta cun cuntrastu. L'avemu fattu è sò vultatu à a scola cun appuntamentu per vede u neurologu di novu quellu luni.
Era una settimana tipica à a scola. Aghju ghjucatu à u ritruvamentu in e mo classi postu chì avia mancatu tantu per via di e visite di u duttore. Aghju osservatu a pratica. Fingiu di esse un studiente universitariu nurmale.
Luni, u 14 di ferraghju hè ghjuntu è mi sò presentatu à l'appuntamentu di u mo duttore senza mancu un sintimu nervosu in u mo corpu. Aghju pensatu ch'elli andavanu à dì mi ciò chì ùn andava micca è riparavanu a mo ferita - {textend} simplice quant'è pò esse.
Anu chjamatu u mo nome. Aghju intrutu in l'uffiziu è mi sò pusatu. U neurologu mi hà dettu chì aghju avutu MS, ma ùn avia alcuna idea di ciò chì significava. Hà urdinatu steroidi à alta dosi IV per a settimana prossima è hà dettu chì mi aiutaria u bracciu. Ella hà organizatu una infermiera per vene in u mo appartamentu è mi hà spiegatu chì l'infermiera istallerà u mo portu è chì questu portu resterà in mè per a prossima settimana. Tuttu ciò chì devu fà era cunnessu a mo bolla IV di steroidi è aspettà duie ore per ch'elli gocciulessinu in u mo corpu.
Nunda di questu registratu ... finu à chì l'appuntamentu era finitu è eru in vittura lighjendu u riassuntu chì dicia "Diagnosticu di Grace: Sclerosi Multipla".
Aghju cercatu MS. E prime parolle chì aghju vistu sò: "Raru, u trattamentu pò aiutà ma ùn ci hè micca rimediu". LÀ. IS. INNÒ. CURA. Hè allora chì mi hà veramente toccu. Hè propiu questu momentu chì aghju scontru u mo amicu di a vita, MS. Ùn aghju micca sceltu nè vulutu questu, ma mi ne sò firmatu.
I mesi dopu à a mo diagnosi di MS, mi sentu impauritu di dì à qualcunu ciò chì ùn era micca bè cun mè. Tutti quelli chì mi vidianu à a scola sapianu chì qualcosa era passatu. Eru sedutu fora di a pratica, assente da a classe per via di appuntamenti, è riceve steroidi à alta dose ogni ghjornu chì mi facianu saltà a faccia cum'è un pesce palla. Per peghju, i mo cambiamenti d'umore è l'appitittu eranu à un altru livellu.
Era avà d'aprile è u mo bracciu era sempre zoppu, ma i mo ochji cuminciavanu à fà sta cosa cum'è se ballessinu in a mo testa. Tuttu què hà fattu a scola è u lacrosse insanamente difficiule. U mo duttore m'hà dettu chì finu à chì a mo salute sia sottu cuntrollu, mi devu ritirà da e classi. Aghju seguitu a so raccomandazione, ma fendu cusì aghju persu a mo squadra. Ùn eru più un studiente è dunque ùn pudia micca osservà a pratica o aduprà a palestra di atletica universitaria. Durante i ghjochi aghju avutu à pusà in tribune. Sò stati i mesi i più duri, perchè mi sentu cum'è se avessi persu tuttu.
In maghju, e cose anu cuminciatu à calmassi è aghju cuminciatu à pensà chì eru in u chjaru. Tuttu u semestru precedente sembrava esse finitu è era l'estate. Mi sentu "nurmale" torna!
Sfurtunatamente, ùn hà duratu tantu. Prestu aghju capitu chì ùn saraghju mai nurmale torna, è aghju capitu chì ùn hè micca una cattiva cosa. Sò una zitella di 20 anni chì campu cù una malattia di a vita chì m'affetta ogni ghjornu. Ci hè vulsutu assai tempu per adattassi à quella realità, sia fisicamente sia mentale.
Inizialmente, scappava da a mo malattia. Ùn ne parleraghju micca. Eviteraghju tuttu ciò chì mi ricurdava. Aghju ancu fattu chì ùn eru più malatu. Sunniava di reinventà mi in un locu induve nimu sapia chì eru malatu.
Quandu aghju pensatu à u mo MS, penseri orribili mi sò passati in capu chì eru grossu è contaminatu per via di questu. Qualcosa ùn andava micca in mè è tutti a sapianu. Ogni volta chì aghju avutu questi penseri, aghju scappatu ancu più luntanu da a mo malattia. MS avia arruvinatu a mo vita è ùn la ritruveraghju mai.
Avà, dopu à mesi di rinnegazione è autocompassione, sò venutu à accettà chì aghju un novu amicu di a vita. E ancu se ùn l'aghju micca scelta, hè quì per stà. Aghjustu chì tuttu hè diversu avà è ùn hà micca da vultà à a manera chì era - {textend} ma va bè. Cum'è qualsiasi relazione, ci sò cose da travaglià, è ùn sapete micca ciò chì sò finu à chì site in a relazione per un pezzu.
Avà chì MS è sò stati amichi per un annu, sò ciò chì devu fà per fà sta relazione funziona. Ùn lasceraghju micca MS o a nostra relazione mi definiscenu più. Invece, affronteraghju e sfide di fronte è mi affronteraghju ghjornu per ghjornu. Ùn mi renderaghju micca è lasceraghju passà u tempu per mè.
Bona festa di San Valentinu - {textend} ogni ghjornu - {textend} per mè è u mo amicu di a vita, sclerosi multipla.
Grace hè un amante di 20 anni di a spiaggia è di tutte e cose acquatiche, un atleta feroce, è qualchissia chì cerca sempre i tempi belli (gt) cum'è e so iniziali.