Dieta per l'intestinu irritabile
Cuntenutu
A dieta per alleviare i sintomi di l'intestinu irritabile deve esse bassa in sostanze chì aggravanu l'infiammazione intestinale o chì aumentanu l'intensità di i muvimenti peristaltici. Cusì, si deve evità di manghjà cibi cù assai grassu, caffeina o zuccheru, oltre à eliminà u cunsumu d'alcol.
Hè ancu impurtante per assicurà una idratazione curretta, chì l'acqua hè di primura per evità casi di disidratazione, quandu l'intestinu irritabile causa diarrea, o per migliurà u funziunamentu di l'intestinu, quandu si presenta a stinzia.
Inoltre, manghjà parechji picculi pasti tutta a ghjurnata hè megliu ch'è manghjà un pastu assai grande, perchè evita un travagliu eccessivu da parte di u stomacu è di l'intestinu, evitendu o allevendu i sintomi.
Alimenti da Evità in a Sindrome di Intestinu IrritabileAltri alimenti da evità in u sindrome di l'intestione irritabileAlimenti da Evità
Per cuntrullà i sintomi di l'intestinu irritabile hè consigliabile evità, o caccià da a dieta, alimenti cum'è:
- Alimenti fritti, salse è crema;
- Caffè, tè neru è bibite cun caffeina;
- Zucchero, dolci, biscotti, biscotti è caramelle;
- Bevande alcoliche.
Siccomu guasi a metà di i casi di sindrome di l'intestinu irritabile anu alta sensibilità à u lattosiu, pò esse necessariu escludere u latte da a dieta per vede se questu alimentu irrita a mucosa intestinale intestinale. In listessu modu, una dieta ricca in fibre deve esse studiata ancu perchè in certi casi pò regulà a funzione intestinale, mentre in altri casi pò aggravà i sintomi, soprattuttu quandu ci hè una diarrea associata.
In a dieta per u sindromu di l'intestione irritabile hè ancu impurtante di cuntrullà a quantità d'acqua ingerita. Hè determinatu chì u paziente cun sindrome di l'intestione irritabile deve beie circa 30 à 35 ml di fluidi per kg di pesu, ciò chì significa chì una persona di 60 kg deve beie circa 2 litri d'acqua. U calculu hè fattu multiplicendu u pesu reale di u paziente, in Kg, per 35 mL.
Fighjate stu video per amparà di più nantu à u sindrome di l'intestinu irritabile è chì manghjà o micca:
Esempiu di dieta intestinale irritabile
- Breakfast è stuzzichini - tè à a camomilla o à u melissa è pane francese cun casgiu Minas o una mela cun un yogurt è dui toast
- Pranzu è cena - bistecca di tacchinu à a griglia cun risu è insalata o merlu cottu cù patate cotte è broccoli.
Questa dieta hè solu un esempiu, è ogni dieta per l'intestinu irritabile, deve esse preparata da un nutrizzionista o gastroenterologu.