Dieta per l'incontinenza fecale

Cuntenutu
- Alimenti chì ponu esse evitati
- Alimenti ammessi
- Trattamenti per curà l'incontinenza fecale
- Hè pussibule ingerisce fibre in casu d'incontinenza fecale?
L'incontinenza fecale hè una cundizione chì hè carattarizata da una perdita involuntaria o da l'incapacità di cuntrullà l'eliminazione di feci è gasi da l'anu. Per questa ragione, l'alimentu hà un rolu fundamentale in u trattamentu di a malattia, postu chì hè pussibule migliurà a consistenza di e feci è, cusì, aiuta à riduce u sforzu chì u sfintere anale, chì hè flaccidu, deve fà per evità a fuga di e feci.
Per questu, hè impurtante evità u cunsumu d'alimenti chì irritanu o stimulanu a mucosa intestinale, cum'è caffè, cicculata, pepe o bevande alcoliche, per esempiu, oltre à regulà a quantità di fibra chì hè ingerita, una volta u so cunsumu eccessivu pò avè l'effettu cuntrariu è peghju l'incontinenza.
Alcuni studii nantu à questu sughjettu anu dimustratu chì quasi a metà di e persone pò avè un miglioramentu di l'incontinenza fecale cù una guida prufessiunale nantu à l'abitudini alimentari, in più di u trattamentu indicatu da u duttore. Cusì, hè cunsigliatu chì e persone chì soffrenu di stu tipu d'incontinenza facenu appuntamenti regulare cù un nutrizziunistu.

Alimenti chì ponu esse evitati
Ci sò alimenti chì sò più propensi à causà gasu è diarrea è, dunque, devenu esse evitati da quelli chì soffrenu di incontinenza fecale. Alcuni esempi includenu:
- Caffè, bevande energetiche, cicculata, bevande à a cicculata, bevande analcoliche, tè neru, tè verde o tè mate chì sò ricchi di caffeina chì irrita a mucosa intestinale;
- Alimenti cù edulcoranti, cum'è sorbitol, mannitol o xilitol: sò cunnisciuti per causà a produzzione di gasi è aggravanu e situazioni di diarrea;
- U zuccheru è l'alimenti assai dolci, cum'è dolci, biscotti, dolci è altri;
- Legumi, cum'è piselli, lenticchie, ceci è fasgioli: sò cunnisciuti per causà gasi. Vede una lista di altri alimenti chì causanu gasu.
- Cruciferi, cum'è u brocciu, i cavuli di Bruxelles o u cavolfiore.
- Cibi piccanti
- Bevande alcoliche.
Inoltre, u latte è i prudutti lattichi ponu causà più gasu è causà feci più dolci chì sò difficiuli à cuntrullà, per via di a presenza di lattosiu in particulare in e persone cù intolleranza à u lattosiu.
Per fà una migliore adattazione dietetica, hè sempre cunsigliatu di cunsultà un nutrizziunistu, postu chì parechje tecniche ponu esse aduprate, cume registrà in un ghjurnale alimentariu ciò chì è quandu manghjà è u tempu di perdita fecale, è dunque induve serà pussibule identificà mudelli chì aiutanu à definisce quali cibi devenu veramente evitati in ogni casu.
Alimenti ammessi
L'alimenti chì ponu esse manghjati in quantità maiò sò quelli chì sò faciuli à digerì, cum'è:
- Rice;
- Tagliatella;
- Tapioca;
- Zucca;
- Yam;
- Banana verde;
- Pane biancu;
- Cookie cracker crema;
- Patata;
- Cornstarch;
- Carni bianche, cum'è pollu o tacchino;
- Pesciu.
In casu di frutti è ligumi, a preferenza deve esse data à a pera, a mela, a pesca senza pelle, a banana verde, a carota cotta, a zucca è a melanzana.
Inoltre, cum'è parechje persone cun incontinenza fecale ponu ancu soffre di sindromi di malabsorzione intestinale, hè sempre impurtante cunsultà u nutrizziunistu per valutà a necessità di supplementazione cù una multivitaminica.
U cunsumu d'acqua hè ancu impurtante per prevene a disidratazione chì pò esse causata da excrementi frequenti. Pò esse ancu cunsigliatu di preferisce piglià seru casanu quandu soffre di diarrea cronica.
Trattamenti per curà l'incontinenza fecale
Cum'è nunda ùn pò esse risoltu cun un solu approcciu, oltre à a cura di l'alimentu, esercizii, medicamenti o trattamenti ponu esse assai assai impurtanti per cuntrullà è curà l'incontinenza fecale. Verificate dunque in stu video ciò chì insegna u fisioterapeuta specialistu:
Hè pussibule ingerisce fibre in casu d'incontinenza fecale?
Ancu se a fibra hè assai impurtante in l'alimentu, perchè aiuta à u funziunamentu currettu di l'intestinu, u so cunsumu eccessivu pò purtà à l'apparizione di sintomi cum'è gonfiore addominale, gas eccessivu è ancu diarrea. Cusì, u cunsumu di fibre ùn deve esse eliminatu, ma currettamente regulatu.
Ci hè dui tippi di fibre: solubili è insolubili. Idealmente, e fibre insolubili devenu esse evitate, chì u so cunsumu eccessivu pò accelerà assai i muvimenti intestinali è resultà in attacchi di diarrea. E fibre solubili, d'altra parte, ponu purtà benefizii à quelli chì anu incontinenza fecale, cume ponu migliorà a consistenza di e feci, rendenduli menu morbidi, in più di riduce leggermente a velocità di u transitu intestinale.
Alcuni studii indicanu ancu chì e persone chì anu incontinenza fecale è una diminuzione di a capacità di u colonu è di u rettu di conservà feci, spessu soffrenu di diarrea cronica è, dunque, devianu evità u cunsumu di fibre u più pussibule. E persone chì anu una capacità normale per almacenà feci in u colonu è u rettu, invece, ponu prufittà di supplementazione cù 15 grammi di fibra solubile di psyllium, per esempiu, chì aiuta à migliurà a consistenza di e feci.