Dieta per u sindrome di l'intestione irritabile: chì manghjà è opzione di menu
Cuntenutu
- Alimenti ammessi
- Altre raccomandazioni nutrizionali
- Alimenti di cunsumu moderatu
- Alimenti da Evità
- Menu di mostra per 3 ghjorni
- Chì hè a dieta FODMAP?
A dieta per u sindromu di l'intestione irritabile deve esse faciule da digerisce, evitendu u cunsumu di alimenti chì stimulanu a mucosa gastrointestinale, cume caffè è alimenti piccanti, alimenti ricchi di grassi è zuccheru, è regulendu u cunsumu di fibre.
Questa dieta pò varià da persona à persona per via di u fattu chì a tolleranza è i sintomi di l'alimentu ùn sò micca listessi in tutte e persone, è pò esse periodi intermittenti di dolore addominale, stinzia o diarrea è gonfiore. Dunque, hè impurtante cercà una guida da un nutrizziunistu per chì una valutazione possa esse effettuata è un pianu alimentariu individualizatu è adattatu sia indicatu.
Inoltre, hè ancu raccomandatu chì a persona scrive ciò chì manghja ogni ghjornu, questu aiuta à identificà quale di l'alimenti cunsumati causa i sintomi è u disagiu, postu chì hè spessu pussibule associà i sintomi cù u cunsumu di alimenti specifici . Cunnosce i sintomi di u sindrome di l'intestione irritabile.
Alimenti ammessi
L'alimenti chì puderanu aiutà à prevene e crisi è chì ponu esse inclusi in a dieta sò:
- Frutta cum'è papaia, melone, fragola, limone, mandarina, aranciu o uva;
- Verdura bianca o aranciu cum'è u cavulu, u chayote, a carota, a zucca, a zucca, u cucumaru o a lattuga;
- Carne bianca cum'è a pulenda o u tacchinu;
- Pesciu di ogni tipu, ma preparatu à a griglia, in fornu o à vapore;
- Cibi probiotici cum'è iogurt o kefir;
- Ovi;
- Latte scrematu è casgi bianchi senza lattosiu, quantunque se per qualchì ragione a persona sente disconfortu quandu cunsuma stu tippu di pruduttu, si consiglia di evità li;
- Bevande vegetali amandula, avena o noce di coccu;
- Frutti secchi cum'è amandule, noci, arachidi, castagne è pistacchi;
- Tè cù pruprietà digestive è tranquillanti, cum'è camomile, linde o melissa, chì duvete piglià senza zuccheru;
- Farina d'avena, amanduli o noce di coccu per preparà pane, torte è dolci;
- Quinoa è u granu sarracatu.
Inoltre, hè ancu cunsigliatu di beie trà 1,5 à 3 litri di fluidi à ghjornu, trà acqua, zuppe, suchji naturali è tè, ciò chì permette à e feci di esse più idratate è, cusì, hè pussibule di evità a stinzia o a disidratazione in casu di diarrea.
Hè impurtante menziunà chì questi alimenti ponu variare in casu chì a persona abbia intolleranza à u glutine, allergie o sensibilità à qualsiasi alimentu o intolleranza à u lattosiu.
Altre raccomandazioni nutrizionali
Per alleviare u disagiu chì si verifica in u sindrome di l'intestinu irritabile, hè impurtante di mantene alcune strategie cum'è manghjà parechje volte à u ghjornu in quantità più chjucu, masticà bè l'alimentu, evitendu saltà i pasti è praticà attività fisica regulare per favurisce i muvimenti intestinali.
Inoltre, hè cunsigliatu di limità u cunsumu di frutti à 3 porzioni à u ghjornu è 2 porzioni di ligumi, è evità u cunsumu in più di fibre resistenti, chì sò fibre chì ùn sò micca cumpletamente digerite da u corpu, ciò chì li face fermentà.è aumentà a produzzione di gasi intestinali.
L'alimentu deve esse cucinatu simpliciamente è cù pocu cundimentu, è duvete preferisce l'usu di erbe aromatiche à l'alimentu aromatizatu.
Scuprite questi è altri suggerimenti nantu à ciò chì manghjà in a dieta per u sindrome di l'intestione irritabile:
Alimenti di cunsumu moderatu
U cunsumu di alimenti ricchi di fibre deve esse muderatu è pò varià da una persona à l'altra secondu i sintomi prisenti è a tolleranza chì a persona presenta à stu tipu di alimentu.
Ci hè dui tippi di fibre: solubili è insolubili. A maiò parte di l'alimenti vegetali cuntenenu un mischju di i dui tipi, ancu se alcuni alimenti anu una proporzione più alta di un tipu di fibra chì l'altru. In u casu di u sindrome di l'intestione irritabile, l'ideale hè chì a parte più grande sia fibre solubili, chì tendenu à pruduce menu gasu.
Per questa ragione, i cibi elencati quì sottu devenu esse cunsumati cun moderazione è, se hè pussibule, evitati:
- Cereali interi, segala, prudutti interi, pasta;
- Banana verde è granu;
- Verdura cum'è lenticchie, fasgioli, ceci, asparagi è piselli;
- Legumi cume i cavoletti di Bruxelles, u brocciu, e cipolle è l'agliu.
Stu tipu di fibra pò avè benefici se a persona hà stinzia, è ùn deve esse cunsumata in eccessu. D'altra parte, se a persona hà diarrea, u cunsumu di sti alimenti ùn hè micca raccomandatu.
Alimenti da Evità
In a dieta di u sindrome di l'intestione irritabile, hè impurtante evità l'alimenti stimulanti, cum'è u caffè, a cicculata, e bevande energetiche, u tè neru è u tè verde, in più di u cunsumu di bevande alcoliche è di alimenti chì cuntenenu culori artificiali.
E spezie cume u peperu, u brodu è e salse è l'alimenti cun un altu cuntenutu di grassu è zuccheru cum'è cibi fritti, salsicce, taglioli di carne rossa cù assai grassu, casgi gialli è cibi pronti congelati cum'è pepite, pizze è lasagne ùn sò ancu micca da cunsumà.
Questi alimenti facenu chì a mucosa intestinale si irritassi è infjammassi, causendu l'apparizione o un peghju di sintomi cum'è diarrea o stinzia, gasi intestinali, crampi è dolore addominale.
Menu di mostra per 3 ghjorni
U tavulu seguente mostra un esempiu di menu di 3 ghjorni per cuntrullà a sindrome di l'intestione irritabile:
Snack | Ghjornu 1 | Ghjornu 2 | Ghjornu 3 |
Breakfast | 1 vetru di latte d'amanduli + 2 ova strapazzati + 1 fetta di pane d'avena | Omeletta preparata cù 2 ova, pollu trituratu è origanu + 1 aranciu | 1 tazza di tè di camomilla senza zuccheru + 1 yogurt pianu senza lattosiu cù fragole + 1 cucchiaia di semi di lino (se ùn avete micca diarrea) |
Spuntinu di a mattina | 1 tazza di papaia + 10 unità di noci d'anacardiu | 5 biscotti d'avena + 1 tazza d'uva | 1 tazza di gelatina + 5 noci |
Pranzu cena | 90 grammi di pettu di pollu grillu accumpagnatu è 1 tazza di purea di zucca + 1 tazza d'insalata di zucchine cù carotte + 1 cucchiaia d'oliu d'oliva + 1 fetta di melone | 90 grammi di pesci à a griglia accumpagnati da 2 patate cotte (senza pelle) + 1 lattuga, cucumaru è insalata di pomodori + 1 cucchiainu d'oliu d'oliva + 1 tazza di papaia | 90 grammi di pettu di tacchinu + 1/2 tazza di risu + 1 tazza d'insalata chayote cù carota + 1 cucchiaina d'oliu d'oliva + 1 mandarina |
Spuntinu dopu meziornu | 1 cupcakes casanu preparatu cù farina d'amandula | 1 yogurt naturale senza lattosiu cù 10 unità d'amanduli | 1 tazza di melone + 1 fetta di pane d'avena cù 1 cucchiaia di burru d'arachidi |
I quantità indicati in u menù è l'alimenti menzionati varienu da persona à persona, chì a malattia pò presentassi in gradi diversi secondu a persona.
Hè impurtante cunsultà un nutrizziunistu affinchì un pianu nutrizionale adattatu à i vostri bisogni sia indicatu, in più di seguità a dieta finu à scopre chì alimenti ponu esse inclusi, chì alimenti devenu esse cunsumati in quantità minori o raramente è quelli chì devenu esse definitivamente evitata. Un modu per ottene questu hè attraversu una dieta FODMAP.
Capite cumu si face u trattamentu di u sindromu di l'intestione irritabile.
Chì hè a dieta FODMAP?
Per sapè chì alimenti evità, u nutrizziunistu o u duttore pò indicà a realizazione di una dieta FODMAP. In questa dieta, l'alimenti sò classificati in parechji gruppi, cum'è quelli chì cuntenenu fruttosiu, lattosiu, oligosaccaridi è polioli.
Questi alimenti sò pocu assorbiti in l'intestinu chjucu è fermentati rapidamente da i batteri, allora quandu sò ristretti da a dieta, aiutanu à alleviare i sintomi di u sindrome di l'intestinu irritabile.
Inizialmente, l'alimenti sò ristretti per un periodu di 6 à 8 settimane è dopu, à pocu à pocu, ponu esse introdutti per gruppu è si osserva a reazione di u corpu. Vede in più dettu a dieta FODMAP.