Chì hè a malatia di Blount è cumu si tratta

Cuntenutu
A malattia di Blount, chjamata ancu verga di tibia, hè caratterizata da cambiamenti in u sviluppu di l'ossu di a stinza, a tibia, chì porta à una deformazione progressiva di e gambe.
Sta malattia pò esse classificata secondu l'età à a quale hè osservata è i fattori associati à a so presenza in:
- Zitellu, quandu si osserva in e duie gambe di zitelli trà 1 è 3 anni, essendu più ligatu à a andatura precoce;
- Tardu, quandu si osserva in una di e gambe di i zitelli trà 4 è 10 anni o di l'adulescenti, essendu più ligatu à u sovrappesu;
U trattamentu di a malatia di Blount si face secondu l'età di a persona è u gradu di deformità di a gamba, essendu raccomandata, in i casi i più gravi, una chirurgia in anestesia generale seguita da sessioni di fisioterapia.

Principali sintomi
A malatia di Blount hè carattarizata da a sdifurmazione di unu o di i dui ghjinochji, lascienduli arcuati. I sintomi principali associati à sta malattia sò:
- Difficultà à marchjà;
- Differenza in grandezza di a perna;
- Dolore, in particulare in adolescenti.
A diversità di u ghjinochju varus, a malatia di Blount hè prugressiva, vale à dì, a curvatura di e ghjambe pò cresce cù l'evoluzione di u tempu è ùn ci hè nisuna ristrutturazione cù a crescita, chì pò accade in u ghjinochju varus. Capite ciò chì hè u ghjinochju varus è cumu si face u trattamentu.
U diagnosticu di a malatia di Blount hè fattu da l'ortopedistu per mezu di esami clinichi è fisichi. Inoltre, i raggi X di e gambe è u ghjinochju sò generalmente richieste per verificà l'allineamentu trà a tibia è u femore.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a malatia di Blount hè fattu secondu l'età di a persona è l'evoluzione di a malatia, essendu raccomandatu da l'ortopedista. In i zitelli, u trattamentu pò esse fattu per fisioterapia è l'usu di l'ortesi, chì sò attrezzature aduprate per aiutà u muvimentu di u ghjinochju è prevene ulteriori deformazioni.
Tuttavia, in u casu di l'adulescenti o quandu a malattia hè dighjà assai avanzata, hè indicata una chirurgia, chì si realizeghja sottu anestesia generale è cunsiste à taglià a punta di a tibia, rialliniallu è lascialu in u locu currettu per mezu di piatti è viti. Dopu a chirurgia, a terapia fisica per a riabilitazione di u ghjinochju hè raccomandata.
Se a malatia ùn hè micca trattata immediatamente o in modu currettu, a malatia di Blount pò purtà à difficultà à marchjà è artrite degenerativa di u ghjinochju, chì hè una malattia caratterizata da una rigidità di l'articulazione di u ghjinochju chì pò purtà à difficoltà in l'esecuzione di movimenti è sensazione di debolezza in u ghjinochju.
Cause pussibili
L'uccurrenza di a malatia di Blount hè di solitu liata à fattori genetichi è, principalmente, à u sovrappesu di i zitelli è à u fattu ch'elli anu cuminciatu à marchjà prima di u primu annu di vita. Ùn si sà per certi chì fattori genetichi sò assuciati à l'occorrenza di a malatia, tuttavia hè pruvatu chì l'obesità infantile hè assuciata à a malattia per via di una pressione aumentata nantu à a regione ossea rispunsevule di a crescita.
A malattia di Blount pò accade sia in i zitelli è in l'adulescenti, essendu più frequente in i zitelli d'origine africana.