7 malatie trasmesse da un terrenu cuntaminatu è chì fà
Cuntenutu
- 1. Larva migrans
- 2. Hookworm
- 3. Ascariasis
- 4. Tetanu
- 5. Tungiasis
- 6. Sporotrichosi
- 7. Paracoccidioidomicosi
- Cume prevene e malatie trascinate da a terra
E malatie trasmesse da un terrenu cuntaminatu sò principalmente causate da parassiti, cum'è in u casu di l'anghilostra, l'ascariase è a larva migrans, per esempiu, ma pò ancu esse liata à batteri è funghi chì ponu stà in u terrenu per un bellu pezzu è causanu malatie principalmente in e persone cù sistemi immune compromessi.
E infezioni causate da un terrenu cuntaminatu sò più frequenti in i zitelli, postu chì anu a pelle più fina è l'immunità indebulita, però pò accade ancu in e persone chì utilizanu droghe immunosoppressive, sò malnutriti o sò purtatori di u virus.
Alcune di e malatie principali trasmesse da u terrenu contaminatu sò elencate quì sottu:
1. Larva migrans
Larve migrane cutanee, cunnisciuta ancu cum'è bug geograficu, hè causata da u parasite Ancylostoma braziliensis, chì si pò truvà in u terrenu è penetrà in a pelle, attraversu piccule ferite, pruvucendu una lesione rossa in u situ d'entrata. Cum'è questu parassita ùn pò micca ghjunghje à i strati più prufondi di a pelle, u so spustamentu in i ghjorni pò esse percepitu nantu à a superficia di a pelle.
Cosa da fà: U trattamentu per larve migrane cutanee hè fattu cù l'usu di rimedii antiparassiti, cum'è Tiabendazole, Albendazole o Mebendazole, chì devenu esse adupratu cum'ellu hè cunsigliatu da u duttore. Di solitu i sintomi di larve migrane cutanee diminuiscenu circa 3 ghjorni dopu à l'iniziu di u trattamentu, tuttavia hè impurtante seguità u trattamentu per assicurà l'eliminazione cumpleta di u parassita. Verificate cumu identificà è trattà u bug geograficu.
2. Hookworm
Hookworm, cunnisciutu ancu cum'è hookworm o ingiallimentu, hè una verminosi causata da i parassiti Ancylostoma duodenale è Necator americanus, chì e so larve ponu stà è sviluppassi in u terrenu, finu à chì penetrenu in a pelle di e persone chì venenu in cuntattu, soprattuttu quandu si cammina scalzi.
Dopu passatu per a pelle di l'ospite, u parassita ghjunghje à a circulazione linfatica o sanguigna finu à chì ghjunghje à i pulmoni, pudendu cullà finu à a bocca è poi esse inghjuttitu inseme cù e secrezioni, po ghjunghje à l'intestinu tenue induve diventa un vermu adultu.
U vermu adultu ferma attaccatu à u muru intestinale è si nutrisce di i detriti alimentari di a persona è ancu di u sangue, pruvucendu anemia è lascendu à a persona un aspettu pallidu è debule per via di a perdita di sangue. Amparate à identificà i sintomi di ingiallimentu è capisce u so ciclu di vita.
Cosa da fà: U trattamentu iniziale per a hookworm hè destinatu à alleviare i sintomi, in particulare l'anemia, è di solitu hè raccomandata a supplementazione di ferru. Dopu, u trattamentu hè fattu per eliminà u parassita, induve l'usu di Albendazole o Mebendazole hè indicatu secondu a raccomandazione di u duttore.
3. Ascariasis
L'Ascariasis, cunnisciuta popularmente cum'è roundworm, hè una malattia infettiva causata da u parassita Ascaris lumbricoides, chì porta à l'apparizione di sintomi intestinali, cum'è u dolore addominale, i còlichi, a difficultà à evacuà è a perdita di l'appetitu.
A forma più cumuna di trasmissione di ascariasis hè attraversu u cunsumu d'acqua o cibo contaminatu, ma cume rimane in terra finu à diventà infettivu, pò influenzà i zitelli chì ghjocanu in terra è piglianu mani sporche o ghjoculi contaminati da ova. Ascaris a bocca.
L'ova di Ascaris lumbricoides sò resistenti è ponu campà per parechji anni in terra, dunque per evità a malattia hè impurtante di lavà sempre bè u cibu, beie solu acqua filtrata è evità di purtà a manu o l'uggetti brutti direttamente in bocca.
Cosa da fà: Se l'infezzione hè suspettata da Ascaris lumbricoides, hè cunsigliatu di andà à u duttore per chì i testi ponu esse fatti è u trattamentu pò esse iniziatu, chì si face cù Albendazole o Mebendazole.
4. Tetanu
U Tetanus hè una malattia chì pò esse trasmessa da u terrenu è causata da batteri Clostridium tetani, chì entra in u corpu per ferite, tagli o brusgiature di a pelle è libera tossine. A tossina di stu batteriu provoca una tensione musculare diffusa, chì pò purtà à contratture severe è rigidità musculare progressiva, chì ponu periculu per a vita.
O Clostridium tetani campà nantu à a terra, polvera o feci di persone o animali, in più di metalli arrugginiti, cum'è unghie o recinzioni metalliche ponu ancu allughjà stu batteriu.
Cosa da fà: A vaccinazione hè l'unicu modu efficace per prevene a malattia, tuttavia, a cura di e ferite pò ancu aiutà, cume fà una pulizia approfondita di a lesione, impedendu l'accumulazione di spore di batteri in u tessutu dannighjatu.
5. Tungiasis
A Tungiasi hè una parasitosi più cunnisciuta cum'è bug, chjamata ancu bug di rena o porcu, causata da e femine incinte di una spezia di pulce, chjamata Tunga penetrans, chì abita di solitu terreni chì cuntenenu terra o rena.
Appare cum'è una o più lesioni, in forma di picculi grumi marroni scuri, chì causanu assai prurigazioni è, se infiammate, ponu causà dolore è rossu in a zona. St'infezzione tocca di solitu à e persone chì camminanu scalzi, cusì a forma principale di prevenzione hè di preferisce e scarpe da marchjà, soprattuttu nant'à i terreni sabbiosi. Vede più nantu à cumu identificà, prevene è trattà u bug.
Cosa da fà: U trattamentu hè fattu cù a rimozione di u parassita in u centru di salute cù materiale sterile è, in certi casi, vermifugi, cum'è Tiabendazole è Ivermectin, ponu esse indicati.
6. Sporotrichosi
A Sporotrichosi hè una malatia causata da u fungu Sporothrix schenckii, chì abita a natura è hè prisente in lochi cum'è terrenu, piante, paglia, spine o legnu. Hè cunnisciuta ancu cum'è "malatia di u giardinariu", postu chì hè cumunu per influenzà questi prufessiunali, è ancu l'agricultori è altri travagliadori chì entranu in cuntattu cù e piante è u terrenu contaminati.
Questa infezzione di solitu tocca solu a pelle è u tessutu sottucutanu, induve si formanu picculi grumi nantu à a pelle, chì ponu cresce è formanu ulcere. Tuttavia, in certi casi, u fungu pò sparghje in altre parte di u corpu, soprattuttu se l'immunità hè compromessa, ghjunghjendu à l'osse, articulazioni, pulmoni o u sistema nervosu.
Cosa da fà: In casu di sporotricosi, si consiglia di aduprà rimedii antifungali, cume l'Itraconazole, per esempiu, per 3 à 6 mesi secondu a raccomandazione di u duttore. Hè impurtante chì u trattamentu ùn sia interromputu senza raccomandazione, ancu s'ellu ùn ci sò più sintomi, perchè altrimente pò stimulà i meccanismi di resistenza à i funghi è, dunque, rende u trattamentu di a malattia più cumplicatu.
7. Paracoccidioidomicosi
A paracoccidioidomicosi hè una malattia infettiva causata da l'inalazione di e spore di u fungu Paracoccidioides brasiliensis, chì stà in a terra è in piantazioni, è hè dunque più cumunu in l'agricultori è i moderatori in e zone rurali.
A paracoccidioidomicosi pò influenzà parechje parti di u corpu, è di solitu provoca segni è sintomi cum'è febbre, perdita di pesu, debolezza, lesioni cutanee è mucose, mancanza di respiru o nodi linfatichi ingrandati in tuttu u corpu.
Cosa da fà: U trattamentu per a paracoccidioidomicosi pò esse fattu in casa cù l'usu di pasticchi antifungali chì devenu esse aduprati cum'è urdinatu da u duttore, è Itraconazole, Fluconazole o Voriconazole, per esempiu, ponu esse raccomandati. Inoltre, si consiglia di evità di fumà è di beve bevande alcoliche durante u trattamentu.
Cume prevene e malatie trascinate da a terra
Per evità e malatie trascinate da u tarrenu, hè impurtante micca di marchjà scalzi, evità u cunsumu di alimenti è acqua potenzialmente contaminati è investisce per migliurà e cundizioni di sanità di basa.
Inoltre, hè impurtante prestà attenzione à u lavatu di e mani, soprattuttu i zitelli, chì ponu mette e mani brute in bocca o in ochji è, cusì, favurisce u sviluppu di e malatie. Per quessa, hè impurtante di lavà bè e mani nanzu è dopu andà à u bagnu è avè cuntattu cù l'animali.