7 Malatie chì ponu esse trasmesse da i Gatti
Cuntenutu
- 1. Allergia respiratoria
- 2. Toxoplasmosi
- 3. Tigna di a pelle
- 4. Infezzione daBartonella henselae
- 5. Sporotrichosi
- 6. Sindrome di Larva viscerale migrans
- 7. Hookworm
- Cumu evità ste malatie
I misgi sò cunsiderati cumpagni eccellenti è, dunque, devenu esse bè curati, perchè quandu ùn sò micca trattati currettamente, ponu esse serbatoi di alcuni parassiti, funghi, batteri è virus, è ponu trasmette malatie à e persone quandu entranu in cuntattu cù i so propii feci, saliva, urina, capelli o graffi, per esempiu. Dunque, per evità e malatie è mantene a salute di u ghjattu, hè impurtante di purtallu à u veterinariu almenu una volta à l'annu per esse valutatu è esse vaccinatu è parassitatu.
Per evità i prublemi di salute i più cumuni chì ponu esse causati da questi animali, alcune strategie devenu esse aduttate, cume s'impegna à curà bè l'animali, offre un locu calmu è tranquillu, acqua pulita è cibu, perchè questu hè u più adattu alimentariu è cumpletu, è chì aiuta à mantene u ghjattu liberu di malatie, diminuendu cusì u risicu chì tù è a vostra famiglia sianu cuntaminati. Inoltre, hè impurtante di esse attenti quandu si pulisce a lettiera è si raccoglie e feci di l'animali, soprattuttu se u misgiu abandone di solitu a casa senza surveglianza o se i vaccini ùn sò micca aggiornati.
E malatie principali chì ponu esse trasmesse da i misgi, soprattuttu quandu ùn sò micca bè curati, sò:
1. Allergia respiratoria
I peli di ghjattu sò una causa maiò di allergie respiratorie, essendu rimarcati per sintomi allergii cum'è starnutimentu, gonfiore di e palpebre, prublemi di respirazione è ancu asma in alcune persone. Dunque, hè cunsigliatu chì e persone chì sò allergiche à i misgi evitanu u cuntattu è ùn li anu micca in casa.
2. Toxoplasmosi
A toxoplasmosi hè una malattia infettiva causata da u parassita Toxoplasma gondii chì hà i misgi micca trattati cum'è u so òspite definitivu, è e persone cum'è intermediari. A trasmissione si faci per inalazione o ingestione di a forma infettiva di stu parassita, chì pò esse per cuntattu cù feci di misgi infettati senza misure di prutezzione adatte o per ingestione di oocisti di u parassita prisenti in u terrenu o in a rena.
I primi sintomi si prisentanu trà 10 è 20 ghjorni, i principali essendu: cefalea, l'apparizione di l'acqua in u collu, macchie rosse nantu à u corpu, frebba è dolore musculare. Quandu e donne incinte sò cuntaminate durante a gravidanza, hè impurtante chì u trattamentu sia iniziatu u più prestu pussibule, chì questu parassita pò attraversà a placenta è infettà u zitellu, chì pò causà malformazioni.
Cusì, hè impurtante di esse attenti quandu si manipula a lettiera di u misgiu, hè cunsigliatu di aduprà un guantu o un picculu saccu di plasticu è poi lampà e feces è i resti di urina in a spazzatura o in a toilette, lavendu subitu dopu. Queste misure devenu esse prese indipendentemente da se u misgiu hè malatu o micca, chì l'animali pò esse infettatu senza segni.
Amparate più nantu à a toxoplasmosi.
3. Tigna di a pelle
A tigna di a pelle hè a più cumuna chì accade per cuntattu cù a pelle cù i misgi chì campanu in carrughju o sò in cuntattu custante cù altri misgi. Cusì, postu chì sò più esposti à l'ambiente, sò più propensi à acquistà funghi è trasmetteli à e persone è causà tigna.
Dunque, per evità u sviluppu di micosi, chì devenu esse trattate cù l'usu di antifungali secondu cunsiglii medichi, cum'è u ketoconazole, per esempiu, hè impurtante evità u cuntattu cù i misgi chì ùn sò micca trattati currettamente.
4. Infezzione daBartonella henselae
U Bartonella henselae hè una batteria chì pò infettà i misgi è esse trasmessa à e persone per via di graffi causati da quellu animale, dunque l'infezzione da stu batteriu hè chjamata malatia di scratch di gattu. Dopu à u graffiu, u batteriu entra in u corpu è pò causà infezioni nantu à a pelle di e persone chì anu compromessu u sistema immunitariu per via di l'usu di droghe, malatie o trapianti, per esempiu. Sapete cumu ricunnosce i sintomi di a malatia di u gattu di u gattu.
Questu accade raramente in e persone chì sò in bona salute, ma per prevene hè cunsigliatu di tene luntanu da i misgi chì sò di solitu schittish è chì mordenu o grattanu a ghjente. Evità i ghjochi chì u gattu ùn piace micca hè ancu di primura per ùn esse muzzicatu o graffiatu da u gattu.
Inoltre, per evità u risicu di trasmissione, hè impurtante di tene aggiornati i vaccini di u ghjattu è s'ellu hè statu graffiatu, si raccomanda di andà in sala d'urgenza in modo da pudè piglià e misure necessarie.
5. Sporotrichosi
A sporotricosi pò esse trasmessa attraversu u morsu o u scratch di u misgiu cuntaminatu da u fungu chì causa a malatia, u Sporothrix schenckii. U trattamentu pò esse fattu cù l'usu di antifungali cum'è Tioconazole, sottu guida medica. Quandu l'animale hà sta malatia hè nurmale chì apparischinu ferite chì ùn guariscenu micca nantu à a so pelle è più hè avanzata a malatia, più ferite ponu apparisce.
Stu fungu pò esse trasmessu trà i misgi durante e so lotte, quandu si graffianu o mordenu, è l'unicu modu per cuntrullà sta malatia hè cù l'usu di medicinali prescritti da u veterinariu. Per chì a persona si pruteghja, deve tene a distanza da l'animali feriti è sì u so misgiu hè cusì, li deve trattà cù guanti di gomma assai spessi è seguità tuttu u trattamentu indicatu da u veterinariu, per salvà a vita di l'animali.
Se a persona hè graffiata o morsa, devenu andà à u duttore per indicà u trattamentu adattatu. Capite cumu si tratta a sporotricosi.
6. Sindrome di Larva viscerale migrans
A sindrome di larva viscerale migrans, chjamata ancu toxocariasis viscerale, hè una malattia infettiva causata da u parassita Toxocara cati chì pò esse spessu trovu in animali domestici. A trasmissione à e persone si face per ingestione o cuntattu cù l'ova di stu parassita prisente in e feci di u ghjattu infettatu.
Cum'è u Toxocara cati hè pocu adattatu à l'urganisimu umanu, u parasitu si move in varie parti di u corpu, ghjunghjendu à l'intestinu, u fegatu, u core o i pulmoni, causendu una seria di cumplicazioni in a persona. Amparate à ricunnosce i sintomi di larva viscerale migrans.
Cusì, hè impurtante chì u misgiu sia parassitatu periodicamente è a raccolta di feci sia fatta currettamente: e feci devenu esse raccolte cù l'aiutu di un saccu di plastica, ghjittati in a toilette o insaccati è ghjittati in a spazzatura.
7. Hookworm
Hookworm hè una malattia causata da u parassita Hookworm duodenale o Necator americanus chì penetra in a pelle di a persona è pò causà sanguinamentu in u fegatu, tosse, frebba, anemia, perdita di appetitu è fatica in a persona.
Per prutege si, a persona deve evità di marchjà scalza in casa è in u cortile induve u ghjattu hà accessu è pò fà i so bisogni. Inoltre, a cosa più sicura da fà hè di dà a medicina à l'animali per i vermi è chì hà un canistrellu cù a so propria rena in modu da pudè piscià è cacà sempre in u stessu locu è in un modu più igienicu.
In più di ste precauzioni, hè ancu necessariu chì l'animali sia vaccinatu è andessi à u veterinariu almenu una volta à l'annu per chì a so salute sia valutata per assicurà a vita sana di u gattinu è di tutta a famiglia.
Cumu evità ste malatie
Alcuni suggerimenti per evità a contaminazione da e malatie trasmesse da i misgi sò:
- Pigliate u ghjattu à u veterinariu regularmente, affinch'ellu possi esse vaccinatu è riceve u trattamentu adattatu;
- Lavate e mani cù sapone è acqua sempre dopu avè toccu o ghjucatu cù u ghjattu;
- Attenti quandu manighjate e fece di u misgiu, aduprendu guanti o un saccu di plasticu per coglie lu è poi purtà lu à a spazzatura currettamente insaccatu o lampallu in a toilette;
- Cambia a lita di u misgiu di modu regulare;
- Lavate i lochi induve u ghjattu hà l'abitudine di stà bè bè.
Ancu se u bagnu in i misgi ùn hè micca spessu cunsigliatu da i veterinari, hè impurtante di mantene st'animali bè puliti, soprattuttu s'elli anu l'abitudine di sorte in strada, postu ch'elli ponu entre in cuntattu cù i microorganismi rispunsevuli di e malatie è chì ponu esse trasmessi. à a ghjente.