Domperidone: à chì serve, cumu piglià è effetti collaterali
Cuntenutu
U Domperidone hè un medicamentu adupratu per trattà una cattiva digestione, nausea è vomitu per adulti è zitelli, per periodi inferiori à una settimana.
Questu rimediu pò esse truvatu in genericu o sottu i nomi commerciali di Motilium, Peridal o Peridona è hè dispunibule in forma di compresse o sospensione orale, è pò esse acquistatu in farmacie, dopu a presentazione di una prescrizione.
Per chì ghjè
Questa medicina hè destinata à u trattamentu di prublemi di digestione spessu associati à u svuotamentu gastricu ritardatu, reflux gastroesofagicu è esofagite, sensazione di pienezza, sazietà precoce, distensione addominale, dolore addominale elevatu, eccessivi eruttazioni è gasi intestinali, nausea è vomitu, ardori di stomacu è brusgiu in u stomacu cun o senza regurgitazione di cuntenutu gastricu.
Inoltre, hè ancu indicatu in casi di nausea è vomitu di origine funzionale, organica, infettiva o alimentaria o indotta da radioterapia o trattamentu di droghe.
Cumu piglià
Domperidone deve esse pigliatu da 15 à 30 minuti prima di pranzi è, se necessariu, à l'ora di dorme.
Per adulti è adolescenti chì pesanu più di 35 kg, una dose di 10 mg hè raccomandata, 3 volte à ghjornu, per via orale, è a dose massima di 40 mg ùn deve esse superata.
In i zitelli è i zitelli di menu di 12 anni o chì pesanu menu di 35 kg, a dosa raccomandata hè 0,25 mL / kg di pesu corporeu, finu à 3 volte à ghjornu, per via orale.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii più cumuni chì ponu accade durante u trattamentu di domperidone sò depressione, ansietà, diminuzione di l'appetitu sessuale, mal di testa, sonnolenza, inquietudine, diarrea, eruzione cutanea, prurite, ingrandimentu è tenerezza di u senu, produzione di latte, assenza di menstruazione, dolore di senu è debolezza musculare.
Quale ùn deve micca aduprà
Stu medicamentu ùn deve micca esse adupratu in e persone chì sò allergiche à qualsiasi cumpunente di a formula, prolactinoma, dolori di stomacu severi, sgabelli scuri persistenti, malatie di fegatu o chì utilizanu certe droghe chì alteranu u metabolismu o chì alteranu a frequenza cardiaca, cum'è u casu itraconazole, ketoconazole, posaconazole, voriconazole, erythromycin, clarithromycin, telithromycin, amiodarone, ritonavir o saquinavir.