Autore: Eugene Taylor
Data Di Creazione: 9 Aostu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Aprile 2025
Anonim
Dopamina è Dipendenza: Miti è Fatti Separati - Salute
Dopamina è Dipendenza: Miti è Fatti Separati - Salute

Cuntenutu

Probabilmente avete intesu parlà di dopamina cum'è "chimicu di piacè" chì hè statu assuciatu à a dipendenza.

Pensate à u termine "dopamine rush". A ghjente l'utilizza per discrive a piena di piacè chì vene da fà un novu acquistu o truvà una fattura di $ 20 in terra.

Ma unepochi di ciò chì avete intesu ponu esse più mitu chè fattu.

I sperti studianu sempre esattamente cumu a dopamina, un neurotrasmettitore, funziona in u cuntestu di a dipendenza. Parechji credenu chì allena u vostru cervellu per evità sperienze spiacevoli è cercà esperienze piacevoli.

Hè stu rolu à rinfurzà a ricerca di piacè di u vostru cervellu chì hà purtatu parechji à associà a dopamina à a dipendenza. Ma ùn hè micca cusì simplice. Mentre a dopamina hà un rolu in a dipendenza, stu rolu hè cumplessu è ùn hè micca pienu capitu.

Leghjite per amparà di più nantu à i miti è fatti chì circondanu u rolu di a dopamina in a dipendenza.


Mitu: Pudete esse dipendente da dopamina

Ci hè un sbagliu pupulare chì e persone chì sperimentanu dipendenza sò in realtà dipendenti da dopamina, piuttostu da droghe o certe attività.

Esperienze chì ti facenu senta bè, cumpresu l'usu di droghe, attivanu u centru di ricumpensa di u vostru cervellu, chì risponde liberendu dopamina. Questa liberazione face chì u vostru cervellu focu più di a so attenzione nantu à l'esperienza. Di conseguenza, vi ferma cù un forte ricordu di u piacè chì avete risentitu.

Questa memoria forte pò incitarà à fà un sforzu per sperimentà dinò aduprendu droghe o cercendu certe esperienze. Ma a droga o l'attività sò sempre a fonte sottostante di stu cumpurtamentu.

Fattu: Dopamina hè un motivatore

Mentre a dopamina ùn hè micca a sola causa di a dipendenza, e so prupietà motivazionali sò pensate à ghjucà un rolu in a dipendenza.

Ricurdativi, u centru di ricumpensa in u vostru cervellu libera dopamina in risposta à esperienze piacevoli. Questa parte di u vostru cervellu hè ancu strettamente legata à a memoria è a motivazione.


I sementi di a dipendenza

In generale parlendu, quandu sperimentate una sensazione positiva è a dopamina hè liberata in i percorsi di u centru di ricumpensa, u vostru cervellu prende nota di:

  • Ciò chì hà scatenatu a sensazione: Era una sustanza? Un cumpurtamentu? Un tipu di alimentu?
  • Ogni segnu di u vostru ambiente chì pò aiutà à ritruvallu. L'avete sperimentata di notte? Chì facia altru? Eri cù una certa persona?

Quandu site espostu à quelle indicazioni ambientali, cumincierete à sente a stessa voglia di circà quellu listessu piacè. Questa unità pò esse incredibilmente putente, creendu un urge chì hè difficiule da cuntrullà.

Tenite à mente chì stu prucessu ùn implica micca sempre sustanzi o attività dannosi.

Manghjà un bonu cibu, fà sessu, creà arte, è una serie di altre cose ponu scatenà risposte simili da u centru di ricumpensa di u vostru cervellu.

Mitu: Dopamina hè u "chimicu di piacè"

A ghjente si riferisce qualchì volta à a dopamina cum'è u "chimicu di piacè". Stu termu deriva da l'idea sbagliata chì a dopamina hè direttamente responsabile di i sentimenti di euforia o piacè.


A Dopamina cuntribuisce à a vostra sperienza di piacè. Ma ùn hà tantu da fà criannu sentimenti piacevuli, credenu i sperti.

Invece, aiuta à rinfurzà sensazioni è cumpurtamenti piacevuli culligendu e cose chì vi facenu senta bè cù a brama di fà li torna. Stu ligame hè un fattore impurtante in u sviluppu di a dipendenza.

Neurotrasmittenti chì causanu sentimenti di piacè o euforia includenu:

  • serotonina
  • endorfine
  • ossitocina

Fattu: Dopamina hà un rolu in u sviluppu di a tolleranza

In u cuntestu di e droghe, a tolleranza si riferisce à u puntu à u quale smette di sente l'effetti di una droga à u listessu gradu ch'è avete, ancu se cunsumate a stessa quantità di a droga.

Se sviluppate una tolleranza à una sustanza, duverete aduprà più per sente l'effetti chì site abituati. A Dopamina hà un rolu in questu prucessu.

Un abusu consistente di droghe porta finalmente à una stimolazione eccessiva in u centru di ricumpensa. I so percorsi diventanu travagliati, rendendu più difficiule per ellu di gestisce l'alti livelli di dopamina liberata.

U cervellu cerca di risolve stu prublema in dui modi:

  • diminuendu a produzzione di dopamina
  • riducendu i recettori di dopamina

Qualunque cambiamentu generalmente rende chì a sustanza abbia menu effetti per via di una risposta più debule da u centru di ricumpensa di u cervellu.

Eppuru, a brama di aduprà ferma. Piglia solu più di a droga per suddisfallu.

Ùn ci hè una sola causa di dipendenza

A dipendenza hè un disordine cerebrale cumplessu chì ùn hà una sola causa evidente. A Dopamina ghjoca un rolu, ma hè un picculu pezzu di un puzzle più grande.

I sperti credenu chì una serie di fattori biologichi è ambientali ponu aumentà significativamente u risicu di qualcunu per a dipendenza.

Alcuni di questi fattori biologichi includenu:

  • Ghjeni. Secunnu l'Istitutu Naziunale di l'abusu di droghe, circa 40 à 60 per centu di u risicu di dipendenza deriva da fattori genetichi.
  • Storia sanitaria. Avè una storia di certe condizioni mediche, in particulare e condizioni di salute mentale, pò aumentà u vostru risicu.
  • Fase di sviluppu. Sicondu a, l'usu di droghe cum'è un adolescente aumenta u vostru risicu di dipendenza in a strada.

I fattori ambientali, in particulare per i zitelli è l'adulescenti, includenu:

  • Vita in casa. Campà cù o vicinu à e persone chì abusanu di droghe pò aumentà u risicu.
  • Influenze suciali. Avè amichi chì piglianu droghe pò rende più prubabile chì li pruviate è sviluppiate potenzialmente una dipendenza.
  • Sfide à a scola. Avè prublemi sociali o accademici pò aumentà u vostru risicu per pruvà droghe è eventualmente sviluppà una dipendenza.

Quessi sò solu alcuni di i numerosi fattori chì ponu cuntribuisce à a dipendenza. Tenite à mente chì ùn significanu micca chì una dipendenza si svilupperà sicuramente.

Cumu uttene aiutu

Se voi o qualchissia vicinu à voi sperimentate dipendenza, l'aiutu hè dispunibule.

U primu passu per uttene aiutu hè di ghjunghje. Pudete parlà cù u vostru duttore sanitariu nantu à u trattamentu di a dipendenza o dumandà un riferimentu à un altru duttore.

Se ùn site micca cunfortu di purtalla, ci sò parechje urganizazioni chì ponu aiutà senza avè bisognu di vede u vostru duttore primariu. Cunsiderate e seguenti:

  • L'Istitutu Naziunale di l'abusu di e droghe offre risorse chì ponu aiutà à decide se site prontu à circà aiutu.
  • L'Amministrazione di i Servizii per l'Abusu di Sostanze è a Salute Mentale (SAMHSA) hà un localizatore di servizii di trattamentu è numeri di telefunu per e linee d'aiutu naziunali.

U trattamentu di a dipendenza spessu implica assistenza medica, soprattuttu se l'abusu di droghe affetta a vostra salute o a vostra necessità di disintossicazione in sicurezza.

Ma a terapia di parlà hè ancu una parte impurtante di u trattamentu di a dipendenza, sì a dipendenza implica droghe, alcolu, o un certu comportamentu.

Tipicamente, a terapia hè u trattamentu primariu per e dipendenze comportamentali, cume u ghjocu compulsivu o a compra.

U fondu

A dopamina hè unu di i numerosi fattori chì ponu cuntribuisce à a dipendenza. À u cuntrariu di a cridenza pupulare, ùn si pò micca esse dipendenti da dopamina. Ma ghjoca un rolu impurtante in a motivazione per circà sperienze piacevoli.

A dopamina cuntribuisce ancu à a tolleranza, chì richiede di bisognu di più di una sustanza o attività per sente i stessi effetti chì avete inizialmente fattu.

A Scelta Di L’Editore

H méningite influenzae

H méningite influenzae

A meningite hè una infezzione di e membrane chì coprenu u cervellu è a medula pinale. Que ta copertura hè chjamata meninge .I batteri ò un tipu di germe chì pò cau &...
Iniezione di ossitocina

Iniezione di ossitocina

L'o itocina ùn deve micca e e u ata per induce u travagliu (per aiutà à inizià u pruce u di na cita in una donna incinta), a menu chì ci ia una ragione medica valida. Parl...