Dolore à a manca di u ventre: chì pò esse è chì fà

Cuntenutu
- 1. Gas eccessivu
- 2. Diverticulite
- 3. Povera digestione
- 4. Hernia addominale
- 5. Pietra di u rene
- Dolore addominale sinistro in donne
- 1. Crampi menstruali
- 2. Cisti ovarianu
- 3. Endometriosi
- 4. Gravidanza ectopica
U dulore in u latu sinistro di u ventre hè u più spessu un segnu di gas eccessivu o stinzia, soprattuttu quandu ùn hè micca assai forte, vene in pungente o provoca altri sintomi cum'è un ventre gonfiu, una sensazione di pesantezza in u ventre o più burping frequente.
Tuttavia, stu tipu di dolore pò ancu indicà prublemi chì necessitanu trattamentu, cume calcoli renali, endometriosi o diverticulite, per esempiu.
Dunque, hè impurtante cunsultà un gastroenterologu o un medicu generale quandu:
- U dulore hè assai intensu o vene subitu;
- Apparenzi altri sintomi, cum'è frebba, sangue in e feci, vomitu intensu o pelle giallastra;
- I sintomi ùn si migliuranu dopu à 2 ghjorni;
- A perdita di pesu accade senza ragione apparente.
Raramente, u dulore in u latu sinistro di u ventre hè un segnu di un infartu, ma questu pò accadere quandu ci sò sintomi cume u dolore toracicu chì irradia versu u ventre, nausea severa, mancanza di respiru è formicoli in i bracci. Cunnosce i 10 sintomi principali di l'attacu di core.
1. Gas eccessivu
L'eccessu di gasu intestinale hè una causa assai frequente di dolore in u ventre è hè più cumunu in e persone chì soffrenu di stinzia, perchè e feci passanu assai tempu in l'intestinu è dunque i batteri anu più tempu per fermentà.
Tuttavia, l'aumentu di i gasi intestinali accade ancu ingerendu aria, cume accade parlendu mentre manghjendu, masticendu gomme o bevendu sodas, per esempiu.
Altri sintomi: ventre gonfiu, sensazione di pesantezza in u ventre, mancanza d'appetitu è ruttu frequenti.
Cosa da fà: piglià tè di finocchiu 3 volte à ghjornu perchè aiuta à riduce a quantità di gas in l'intestinu, in più di massà u ventre per spinghje i gasi è permettenu di esse liberati più faciule. Eccu cumu fà stu massaggio.
Scuprite puru cumu pudete cambià a vostra dieta per riduce a quantità di gas:
2. Diverticulite
Questu hè unu di i principali prublemi intestinali chì causanu dolore in u latu sinistro di u ventre. A diverticulite accade quandu e tasche di l'intestinu chjucu, cunnisciute cum'è diverticula, si infiammanu causendu un dolore costante chì ùn migliora
Altri sintomi: frebba sopra i 38 ° C, perdita di l'appetitu, nausea, ventre gonfiu è periodi intercalati di stinzia è diarrea.
Cosa da fà: duvete andà immediatamente à l'uspidale per cunfirmà u diagnosticu è cumincià u trattamentu cù antibiotici è antidolorifici. Inoltre, si deve ripusà è preferisce una dieta liquida, inserendu pianu pianu l'alimenti i più solidi in a dieta. Capite megliu cumu si face u trattamentu di a diverticulite.
3. Povera digestione
In una cattiva digestione, u dulore à u latu sinistro di u ventre nasce principalmente dopu avè manghjatu è, ancu se hè più frequente in a parte superiore di u ventre, vicinu à a bocca di u stomacu, pò accade ancu in a regione inferiore.
Altri sintomi: brusgiata in gola, sensazione piena di stomacu, sintimentu malatu, eruttazione è stanchezza.
Cosa da fà: pigliate tè boldo o finocchiu perchè facilitanu a digestione è allevanu i sintomi, ma optanu sempre per una dieta più ligera cù alimenti facilmente digeribili, cum'è pane, biscotti senza ripieno o frutti, per esempiu. Vede più opzioni per cumbatte a cattiva digestione.
4. Hernia addominale
L'ernie addominali sò picculi lochi in l'addome induve u musculu hè indebulitu è, dunque, l'intestinu pò formà un picculu rigonfiu chì face male o provoca fastidiu, soprattuttu quandu si face qualchì sforzu cum'è ride, tossisce o andà in bagnu, per esempiu. Spessu, l'ernie sò rispunsevuli di a presenza di dulore costante in l'inguine, postu chì sò più frequenti in questa regione.
Altri sintomi: presenza di un picculu rigonfiu in u ventre, rossu in a zona, nausea è vomitu.
Cosa da fà: hè necessariu cunsultà un gastroenterologu o un medicu generale per cunfirmà u diagnosticu è fà u trattamentu, chì di solitu si face cù chirurgia per rinfurzà i musculi addominali. Vede più nantu à sta cirurgia.
5. Pietra di u rene
Questa hè un'altra causa assai cumuna di dolore in u ventre chì, ancu se hè spessu legata à a presenza di dolore in u fondu di u spinu, pò ancu irradià versu u ventre, in particulare in a regione intornu à l'ombelicu.
Stu tippu di prublema hè più cumunu in l'omi adulti, ma pò ancu accade in donne è zitelli, una di e so cause principali hè una bassa assunzione di fluidi.
Altri sintomi: dulore assai forte in u fondu di u spinu, dulore quandu urina, frebba sopra à 38ºC, nausea, urina rossu è difficultà à chjinassi.
Cosa da fà: di solitu hè necessariu andà à l'uspidale per fà analgesici direttamente in a vena è per alleviare u dolore, tuttavia, pò esse necessariu fà una chirurgia o aduprà un ultrasuone per rompe e pietre. In casu chì a petra sia stata identificata in un esame di rutina, se hè chjuca in dimensioni è ùn causa sintomi, pò esse cunsigliatu solu da u duttore per aspittà ch'ella sia espulsa naturalmente per l'urina.
Dolore addominale sinistro in donne
In e donne, ci sò alcune cause chì ponu causà dolore in a parte sinistra di u ventre è chì ùn cumpariscenu micca in l'omi. Alcune sò:
1. Crampi menstruali
I crampi menstruali sò assai cumuni in e donne è cumpariscenu 2 à 3 ghjorni prima di a menstruazione, durendu per altri 3 à 5 ghjorni. Mentre alcune donne ùn anu micca sperimentatu alcun disconfortu, altri ponu sperimentà un dolore severu chì irradia à u latu dirittu o sinistro.
Altri sintomi: cattivu umore, sensazione di panza gonfia, irritabilità, mal di testa frequenti, ansietà è acne, per esempiu.
Cosa da fà: l'eserciziu fisicu regulare hè un bonu modu per alleviare i sintomi PMS, quantunque beve suchju di frutti di passione o aromaterapia cù oliu essenziale di lavanda sembra ancu riduce i sintomi. Inoltre, u ginecologu pò ancu prescrive l'usu di alcuni antiinfiammatori non-steroidali, è ancu contraccettivi orali cumbinati.
Vede più cunsiglii naturali per alleviare i crampi mestruali:
2. Cisti ovarianu
Ancu se u cisti in l'ovariu raramente provoca dolore, ci sò alcune donne chì ponu sperimentà un ligeru disconfort o un dolore lieve costante in a zona di l'ovari.
Altri sintomi: sensazione di ventre gonfiu, menstruazione irregulare, nausea, vomitu, sensibilità aumentata di i seni, fastidiu durante u cuntattu intimu è difficultà à stà incinta.
Cosa da fà: in certi casi e cisti ponu sparisce spontaneamente, tuttavia, hè cumunu chì sia necessariu aduprà un contraccettivu orale per regulà i livelli ormonali è alleviare i sintomi, è una chirurgia per rimuovere a cista pò esse cunsigliata. Capite megliu cumu si face u trattamentu.
3. Endometriosi
L'endometriosi hè un prublema assai cumunu chì pò causà severi dolori addominali, soprattuttu prima è durante a menstruazione. Tuttavia, è cume si pò cunfondere cù u dolore PMS, in certi casi, stu prublema pò solu finisce per esse identificatu quandu a donna ùn hè capace di cuncepisce, essendu una causa di sterilità femminile.
Altri sintomi: dulore intensu durante u cuntattu intimu, quandu si evacua o urina, chì pò ancu esse accumpagnatu da sanguinamentu irregulare è stanchezza eccessiva.
Cosa da fà: duverete andà à u ginecologu per fà un ultrasu pelvicu è cunfirmà u diagnosticu. U trattamentu, quandu hè necessariu, hè generalmente fattu cù chirurgia. Vede chì opzioni di trattamentu sò dispunibili per l'endometriosi.
4. Gravidanza ectopica
Questa hè una causa frequente di dolore à u latu di u ventre durante a gravidanza, ma pò accade sia da u dirittu sia da u latu sinistro. U dulore nasce per via di a crescita di u fetu in i tubi è pò accade finu à e prime 10 settimane di gestazione, soprattuttu in u casu di e donne cù fattori di risicu cume l'età di più di 35 anni, a gestazione cù un DIU inseritu o a fecundazione in vitro.
Altri sintomi: sanguinamentu vaginale, sensazione di pesantezza in a vagina, dolore in cuntattu intimu è ventre gonfiu.
Cosa da fà: s'ellu ci hè un suspettu di gravidanza ectopica, hè necessariu andà prestu à l'uspidale per cunfirmà i suspetti per via di un ultrasuone. Se u diagnosticu hè cunfirmatu, hè necessariu di finisce a gravidanza, chì u fetu ùn si pò sviluppà fora di l'utru. Vede cumu si face u trattamentu.