Disordine Temporomandibular (TMD): chì hè, sintomi è cumu trattà
Cuntenutu
U disordine Temporomandibulare (TMD) hè una anormalità in u funziunamentu di l'articulazione temporomandibulare (TMJ), chì hè rispunsevule per u muvimentu di apertura è di chjusura di a bocca, chì pò esse causata da stringe i denti troppu durante u sonnu, qualchì colpu in a regione o l'abitudine di muzzicà e unghie, per esempiu.
Cusì, una anormalità in u funziunamentu di sta articulazione è di i musculi chì travaglianu in u muvimentu di a mascella, caratterizeghja TMD. Quandu accade questu, hè cumunu di sperimentà disconfort orofaciale è mal di testa.
Per questu, u trattamentu per TMD hè fattu cù u piazzamentu di una piastra rigida chì copre i denti per dorme, è hè ancu impurtante di fà una terapia fisica cù esercizii di riprogrammazione posturale.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni di TMD sò:
- Mal di testa appena si sveglia o à a fine di a ghjurnata;
- Dolore à a mascella è à a faccia quandu si apre è chjude a bocca, chì s'aggrava quandu si mastica;
- Sensazione di faccia stanca durante u ghjornu;
- Ùn pudè micca apre a bocca cumpletamente;
- Un latu di a faccia hè più gonfiu;
- Denti usati;
- Deviazione di a mascella da un latu, quandu a persona apre a bocca;
- Crachles quandu apre a bocca;
- Difficultà per apre a bocca;
- Vertigo;
- Buzz.
Tutti questi fattori causanu l'articulazione è i musculi di a mascella per esse affettati, causendu dolore, disagiu è crepitiu. U dulore TMJ pò spessu causà mal di testa, in quale casu u dolore hè causatu da una stimolazione costante di a faccia è di masticà i musculi.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Per cunfirmà u diagnosticu di TMD è avè u trattamentu currettu, l'ideale hè di circà un dentistu furmatu in "disordini Temporomandibulari è dolore orofaciale".
Per diagnostichi di TMD, e dumande sò poste nantu à i sintomi di u paziente è dopu si face un esame fisicu chì implica palpazione di i musculi di masticazione è di TMJ.
Inoltre, esami cumplementari, cum'è risonanza magnetica è tomografia computerizzata, ponu ancu esse indicati in certi casi.
Cause pussibili
A TMD pò avè parechje cause, da cambiamenti in u statu emotivu, fattori genetichi è abitudini orali, cume stringhje i denti, chì ponu esse istintivi quandu ci si sente ansia o rabbia, ma pò ancu esse un abitu notturnu chì spessu ùn si rende contu. Sta cundizione hè chjamata bruxismu, è unu di i so segni hè chì i denti sò assai usati. Amparate à identificà è trattà u bruxismu.
Tuttavia, ci sò altre cause per l'apparizione di u dulore di l'ATM, cume una masticazione incorretta, avè avutu un colpu in a regione, avè denti assai storti chì furzanu i musculi di a faccia o l'abitudine di muzzicà e unghie è muzzicà e labbre.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu hè fattu secondu u tipu di TMD chì a persona hà. In generale, sessioni di fisioterapia, massaggi per rilassà i musculi di a faccia è di a testa è l'usu di una placca dentale acrilica fatta da u dentistu, per usu notturnu, sò raccomandate.
L'usu di antiinflamatori è di rilassanti musculari pò ancu esse raccomandatu da u dentistu per alleviare u dolore acutu. Scuprite più infurmazioni nantu à a gestione di u dolore TMJ. Inoltre, u dentistu pò suggerisce l'apprendimentu di tecniche di rilassamentu per cuntrullà a tensione musculare in a mascella.
Quandu i cambiamenti apparsu in alcune parti di a mascella, cum'è e articulazioni, i musculi o l'ossu, è i trattamenti precedenti ùn sò micca efficaci, a chirurgia pò esse raccomandata.