Dolore à mezu pettu: chì pò esse è chì fà
Cuntenutu
- 1. Gas eccessivu
- 2. Costocondrite
- 3. Infartu di core
- 4. Gastrite
- 5. Ulceru gastricu
- 6. Prublemi di fegatu
- Quandu andà à u duttore
U dulore à mezu à u pettu hè spessu suspettatu di infartu, tuttavia, questa hè una di e cause più rare è quandu accade hè accumpagnata da sintomi altri cà solu u dolore, cum'è difficultà à respirà, tinghje in unu di i bracci, pallore o mal di mare, per esempiu. Vede i 10 segni chì ponu indicà un attaccu di core.
Di solitu, stu dulore hè un segnu di altri prublemi menu gravi, cum'è gastrite, costocondrite o ancu eccessu di gas, dunque ùn deve micca esse un mutivu d'ansietà o di preoccupazione, soprattuttu s'ellu ùn ci sò fattori di risicu cum'è una storia di malatie cardiache, pressione alta, sovrappeso o colesterolu altu.
Ancu cusì, se si sospetta un attacu cardiacu, hè assai impurtante d'andà prestu à l'uspidale per esami, cum'è l'elettrocardiogramma è a misurazione di marcatori di necrosi tumurale in u sangue, cunnisciuta popularmente cum'è misurazione di l'enzimi cardiaci, per valutà se pò esse un attaccu di core è cumincià un trattamentu currettu.
1. Gas eccessivu
L'eccessu di gasu intestinale hè una di e cause più cumune di u dulore toracicu è pò spessu esse cunfusatu cù un attaccu di core, causendu ansietà, chì finisce per aggravà u dolore è cuntribuisce à l'idea chì pò esse in realtà un attaccu di core.
U dulore causatu da un eccessu di gas hè più cumunu in e persone cun stinzia, ma pò accade in parechji altri casi, cum'è quandu si prende un probioticu, per esempiu, o quandu si passa assai tempu pruvendu à cuntrullà a voglia di defecà.
Altri sintomi: in più di u dulore, hè cumunu chì a persona abbia un ventre più gonfiu è ancu sente qualchì dulore o punti in l'addome.
Cosa da fà: pudete fà un massaghju addominale per pruvà à liberà i gasi chì si accumulanu in l'intestinu è beie tè cum'è u finocchiu o cardomomo, chì aiutanu à assorbe i gasi. Alcuni medicamenti, cume a simeticone, ponu ancu aiutà, ma devenu esse aduprati solu cù a raccomandazione di u duttore. Vede cumu preparà sti tè è altri per u gasu intestinale.
2. Costocondrite
A volte u dulore à mezu à u pettu accade per via di l'infiammazione di e cartilagine chì cunnettanu e costole à l'ossu chì si trova à mezu à u pettu è chì si chjama u sternu. Cusì, hè cumunu per u dulore diventà più forte quandu stringite u pettu o quandu site stesu nantu à u stomacu, per esempiu.
Altri sintomi: sintimu di dulore à u pettu è dulore chì s'aggrava quandu si mette pressione annantu à u locu o quandu si respira è tossu.
Cosa da fà: l'applicazione di una cumpressa calda à l'ossu di u senu pò aiutà à alleviare u dolore, tuttavia, u trattamentu deve esse fattu cù farmaci antiinflamatori prescritti da un medico generale o ortopedista. Vede megliu cumu hè u trattamentu di a costocondrite.
3. Infartu di core
Ancu se hè u primu suspettu quandu si pone un dolore toracicu severu, l'infartamentu hè di solitu abbastanza raru è di solitu si verifica in e persone chì anu qualchì fattore di risicu cum'è esse in sovrappesu, colesterolu altu o malatie cardiovascolari, cume l'ipertensione, per esempiu.
Altri sintomi: l'infartamentu hè di solitu accumpagnatu da sudore fretu, nausea o vomitu, pallore, sensazione di mancanza di respiru è di pesu in u bracciu manca. U dulore tende ancu à peghju, cuminciendu cum'è una leggera strettezza in u pettu.
Cosa da fà: se ci hè u suspettu di un infartu, duvete andà subitu à l'uspidale o chjamà aiutu medicu chjamendu u 192.
4. Gastrite
L'infiammazione di u stomacu, cunnisciuta cum'è gastrite, hè ancu una di e cause principali di u dolore à mezu à u pettu, postu chì hè cumunu chì, in questi casi, u dolore nasce in a regione di a bocca di u stomacu, chì hè situatu assai vicinu à u centru di u pettu. è pò ancu irradià à u spinu.
A gastritis hè più cumuna in e persone chì manghjanu male, ma pò ancu accade in quelli chì anu un stile di vita assai stressatu, postu chì a preoccupazione eccessiva altera u pH di u stomacu, chì pò cuntribuisce à a so infiammazione.
Altri sintomi: a gastrite hè di solitu accumpagnata da una sensazione di stomacu pienu, mancanza di appetitu, ardori di stomacu è eruttazioni frequenti, per esempiu.
Cosa da fà: Un modu per diminuisce l'infiammazione di u stomacu è alleviare i sintomi hè di beie un bichjeru d'acqua cù poche gocce di limone o di beve suchju di patate, chì aiutanu à aumentà u pH di u stomacu, riducendu l'infiammazione. Tuttavia, cum'è gastritis pò esse causata da una infezzione da H. pylorihè megliu cunsultà un gastroenterologu, soprattuttu se u dulore persiste per più di 3 o 4 ghjorni. Amparate più nantu à a gastrite è cumu trattallu.
5. Ulceru gastricu
In più di a gastritis, un altru prublema di stomacu assai cumuni chì pò causà dolore à mezu à u pettu hè l'ulcera gastrica. Di solitu, l'ulcera hè una cunsequenza di gastrite chì ùn hè stata trattata currettamente è chì hà causatu una piaga in u rivestimentu di u stomacu.
Altri sintomi: l'ulcera provoca un dulore sticchente chì pò irradià versu u spinu è u pettu, in più di altri segni cum'è nausea frequente, un sintimu di pesantezza in u stomacu è vomitu, chì pò ancu cuntene piccule quantità di sangue.
Cosa da fà: hè impurtante cunsultà un gastroenterologu ogni volta chì suspettate un ulceru, chì di solitu hè necessariu cumincià à piglià droghe chì riducenu l'acidità di u stomacu è fà una barriera protettiva, cum'è Pantoprazole o Lansoprazole, per esempiu. Tuttavia, duvete ancu manghjà una dieta ligera cun alimenti chì sò faciuli da digerisce, per evità di peghju l'ulcera. Vede cumu si deve esse a dieta in casu d'ulceri.
6. Prublemi di fegatu
Insemi cù prublemi di stomacu, i cambiamenti in u fegatu ponu ancu causà dolore à mezu à u pettu. Ancu s'ellu hè più cumunu per chì u dolore causatu da u fegatu apparisca à u latu drittu, ghjustu sottu à e coste, hè ancu pussibule chì stu dulore irradieghja in pettu. Verificate per 11 segni chì ponu indicà un prublema di fegatu.
Altri sintomi: di solitu assuciatu à u dulore, a nausea custante, a perdita di l'appetitu, u mal di testa, l'urina scura è a pelle è l'ochji gialli ponu cumparisce.
Cosa da fà: se ci hè un suspettu di un prublema di fegatu, hè cunsigliatu di cunsultà un epatologu per identificà u diagnosticu currettu è inizià u trattamentu u più adattu.
Quandu andà à u duttore
Duvete andà à u duttore ogni volta chì sospettate un attaccu di core o un prublema di core. Ancu se l'infartamentu hè una causa rara in emergenza, quandu ci hè suspettu o dubbitu, hè sempre megliu à circà un serviziu d'urgenza per esse chjarificatu, chì hè una malatia assai grave.
Tuttavia, sì ùn hè micca u casu, si consiglia di andà à u duttore se u dolore dura più di 2 ghjorni o sì hè accumpagnatu da:
- Vumite cù sangue;
- Tingling in u bracciu;
- Pelli è ochji gialli;
- Difficultà à respirà.
Inoltre, sè avete fattori di risicu cum'è esse in sovrappesu, colesterolu altu o pressione alta, duvete ancu vede un duttore.