Elettroforesi: cosa hè, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu hè fattu
- Tipi di elettroforesi
- 1. Elettroforesi di l'emoglobina
- 2. Elettroforesi di e Proteine
L'elettroforesi hè una tecnica di laburatoriu realizata cù l'obiettivu di separà e molecule secondu a so dimensione è a so carica elettrica in modo da pudè fà a diagnosi di malatie, verificà l'espressione di e proteine o identificà i microorganismi.
L'elettroforesi hè una prucedura simplice è à pocu costu, aduprata in rutine di laburatoriu è in prughjetti di ricerca. Sicondu u scopu di l'elettroforesi, pò esse necessariu di fà altre prove è esami per ghjunghje à un diagnosticu, per esempiu.
Per chì ghjè
L'elettroforesi pò esse realizata per parechji scopi, sia in prughjetti di ricerca sia in diagnosi, postu chì hè una tecnica simplice è à pocu costu.Cusì, l'elettroforesi pò esse effettuata per:
- Identificà virus, funghi, batteri è parassiti, cù questa applicazione essendu più cumuna in prughjetti di ricerca;
- Test di paternità;
- Verificate l'espressione di e proteine;
- Identificà e mutazioni, essendu utili in u diagnosticu di leucemie, per esempiu;
- Analizà i tippi di emoglobina circulante, essendu utile in a diagnosi di anemia falciforme;
- Valuta a quantità di proteine presenti in u sangue.
Sicondu u scopu di l'elettroforesi, pò esse necessariu di realizà altri testi cumplementari per u duttore per cumpienu u diagnosticu.
Cumu hè fattu
Per fà l'elettroforesi hè necessariu u gelu, chì pò esse di poliacrilamide o agarosiu secondu l'ughjettivu, tampone d'elettroforesi è tina, marcatore di pesu moleculare è una tintura fluorescente, in più di un apparechju di luce UV o LED, cunnisciutu ancu cum'è transilluminatore .
Dopu avè preparatu u gelu, un oggettu specificu deve esse piazzatu per fà i pozzi in u gelu, popularmente chjamatu u pettine, è lasciate chì u gelu si mette. Quandu u gelu hè prontu, basta à applicà e sostanze à i pozzi. Per questu, un marcatore di pesu moleculare deve esse piazzatu in unu di i pozzi, un cuntrollu pusitivu, chì hè a sustanza chì si sà ciò chì hè, un cuntrollu negativu, chì garantisce a validità di a reazione, è i campioni da analisà. Tutti i campioni devenu esse mischiati cù una tintura fluorescente, chì cusì hè pussibule visualizà e bande nantu à u transilluminatore.
U gelu cù i campioni deve esse piazzatu in a tina di elettroforesi, chì cuntene a soluzione tampone specifica, è allora u dispositivu hè acceso per chì ci sia corrente elettrica è, dunque, differenza di potenziale, chì hè impurtante per a separazione di e particelle secondu à a so carica è dimensione. U tempu di corsa elettroforeticu varieghja secondu u scopu di a procedura, è pò durà finu à 1 ora.
Dopu u tempu determinatu, hè pussibule di vede u risultatu di a corsa elettroforetica attraversu u transilluminatore. Quandu u gelu hè piazzatu sottu luce UV o LED, hè pussibule di vede u mudellu di fascia: più grande hè a molecula, menu migra, avvicinendu si di u pozzu, mentre più leggera hè a molecula, più grande hè u putenziale migratoriu.
Per chì a reazzione sia cunvalidata, hè necessariu chì e bande di u cuntrollu pusitivu sianu visualizate è chì in u cuntrollu negativu ùn si visualizzi nunda, perchè altrimente hè un'indicazione chì ci era una cuntaminazione, è tuttu u prucessu deve esse ripetutu.
Tipi di elettroforesi
L'elettroforesi pò esse effettuata per scopi diversi è, secondu u so scopu, ponu esse aduprati parechji tippi di gel, u più cumunu essendu poliacrilamide è agarose.
L'elettroforesi per identificà i microorganismi hè più cumuna da fà in laboratorii di ricerca, tuttavia, per scopi diagnostici, l'elettroforesi pò esse usata per identificà malatie ematologiche è malatie chì evolvenu cù l'aumentu di a quantità di proteine, essendu i principali tipi di elettroforesi:
1. Elettroforesi di l'emoglobina
L'elettroforesi di l'emoglobina hè una tecnica di laburatoriu realizata per identificà i sfarenti tippi d'emoglobina chì circulanu in u sangue, permettendu d'identificà a presenza di malatie relative à a sintesi di l'emoglobina. U tippu di emoglobina hè identificatu per mezu di elettroforesi à un pH specificu, idealmente trà 8,0 è 9,0, cun un mudellu di bande verificatu chì pò esse paragunatu cù u mudellu normale, permettendu l'identificazione di a presenza di emoglobine anormali.
Cosa hè fattu per: L'elettroforesi di l'emoglobina hè realizata per investigà è diagnosticà e malatie relative à a sintesi di l'emoglobina, cum'è l'anemia falciforme è l'emoglobina C, in più di esse utili per differenzà a talassemia. Amparate à interpretà l'elettroforesi di l'emoglobina.
2. Elettroforesi di e Proteine
L'elettroforesi di e Proteine hè un esame dumandatu da u duttore per valutà a quantità di proteine chì circulanu in u sangue è, cusì, per identificà e malatie. Questa prova hè fatta da un campione di sangue, chì hè centrifugatu per ottene u plasma, chì parte di u sangue, custituita, trà altre sostanze, di proteine.
Dopu l'elettroforesi, un schema di bande pò esse visualizatu è, dopu, un graficu in quale a quantità di ogni frazzione di proteine hè indicata, essendu fundamentale per a diagnosi.
Cosa hè fattu per: L'elettroforesi di e proteine permette à u duttore d'investigà l'occorrenza di mieloma multiplu, disidratazione, cirrosi, infiammazione, malatie di fegatu, pancreatite, lupus è ipertensione secondu u schema di banda è u graficu presentatu in u rapportu d'esame.
Capite cumu si face è cumu capisce u risultatu di l'elettroforesi di e proteine.