Tracheomalacia - congenita

A tracheomalacia congenita hè debolezza è floppiness di i muri di a trachea (trachea). Congenital significa chì hè presente à a nascita. A tracheomalacia acquistata hè un tema cunnessu.
A tracheomalacia in un neonatu si verifica quandu u cartilagine in a trachea ùn si hè sviluppatu currettamente. Invece di esse rigidi, i muri di a trachea sò floppy. Perchè a trachea hè a via respiratoria principale, i prublemi di respirazione cumincianu subitu dopu à a nascita.
A tracheomalacia congenita hè assai pocu cumuna.
I sintomi pò varià da lieve à severa. I sintomi ponu include:
- Rumori respiratori chì ponu cambià cù a pusizione è migliurà durante u sonnu
- Problemi di respirazione chì aggravanu cù a tosse, u piantu, l'alimentazione, o infezioni respiratorie superiori (cum'è u fretu)
- Respirazione acuta
- Respi sonnanti o rumurosi
Un esame fisicu cunferma i sintomi. Una radiografia di u torace serà fatta per scartà altri prublemi. A radiografia pò mostrà un restringimentu di a trachea quandu si respira.
Una prucedura chjamata laringoscopia furnisce u diagnosticu più affidatu. In questa prucedura, un otorinolaringologu (medico di l'arechja, di u nasu è di a gola, o ORL) guarderà a struttura di e vie aeree è determinerà a gravità di u prublema.
Altri testi ponu include:
- Fluoroscopia di e vie aeree - un tipu di raggi X chì mostra l'imaghjini nantu à un schermu
- Ingoio di bariu
- Bronchoscopia - fotocamera in gola per vede e vie aeree è i pulmoni
- CT scan
- Prove di funzione pulmonare
- Imaging per risonanza magnetica (MRI)
A maiò parte di i zitelli rispondenu bè à l'aria umida, alimentazioni attenti, è antibiotici per infezioni. I zitelli cun tracheomalacia devenu esse attentamente monitorati quandu anu infezioni respiratorie.
Spessu, i sintomi di tracheomalacia si migliuranu mentre u criaturu cresce.
Raramente, a chirurgia hè necessaria.
A tracheomalacia congenita si ne va più spessu da sola da l'età di 18 à 24 mesi. Quandu u cartilagine diventa più forte è a trachea cresce, a respirazione rumorosa è difficiule migliora pianu pianu. E persone cun tracheomalacia devenu esse monitorate da vicinu quandu anu infezioni respiratorie.
I zitelli nati cù tracheomalacia ponu avè altre anomalie congenite, cume difetti cardiaci, ritardu di u sviluppu o reflux gastroesofagicu.
A pneumonia per aspirazione pò accade da inalazione di cibu in i pulmoni o in a trachea.
Chjamate u vostru duttore sanitariu se u vostru zitellu hà difficultà di respirazione o respirazione rumorosa. Tracheomalacia pò diventà una situazione urgente o d'urgenza.
Tracheomalacia di tipu 1
Finder, JD. Bronchomalacia è tracheomalacia. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 416.
Nelson M, Green G, Ohye RG. Anomalie tracheali pediatriche. In: Flint PW, Haughey BH, Lund V, et al, eds. Otorinolaringologia Cummings: Chirurgia di u capu è di u collu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 206.
Wert SE. Sviluppu strutturale nurmale è anormale di u pulmone. In: Polin RA, Abman SH, Rowitch DH, Benitz WE, Fox WW, eds. Fisiologia Fetale è Neonatale. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 61.